Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut virgo Syyskuu 21, 2020, 20:41 »
tässä ääkösten lisääminen omaan koodiin
tämä on nyt kirjoitettu PC;llä ja vaatii PETCAT;in kautta ajamisen että siitä saa C64 yhteen sopivaa
jos haluaa kirjoittaa sen itse suoraan C64 niin lisää vain rivien alkuun rivinumeron
liittenä myös oikea C64 file

petcat rimpsu on seuraava (tehdän PRG file)
petcat -w2 -o test.prg -- text.bas

toisin päin sama juttu (luetaan PRG textiksi)
petcat -2 -o text.bas -- test.prg

coodi:
1 c=55296 :rem "$d000 char rom alku
2 n=57344 :rem "$e000 char uusi paikka
3 cr=53272:rem "$d018 vic näyttö & merkki muisti pointeri
4 bn=56576:rem "$dd00 vic pankki pointeri
5 ir=56334:rem "$dc00 A keskeytys kontrolli 0=off 1=on
6 sc=49152:rem "$c000 uuden näyttömuistin alku
:
rem "uusi vic pankki $c000-ffff
poke bn,peek(bn) and 255-3:rem"set $dd00
rem " kuvamuisti $c000 fontit $e000
poke cr,8:poke 648,192

rem "puhdista ruutumuisti testaa onko fontit jo muistissa"
print chr$(147)chr$(8 );:rem "puhdista uusi ruutu ja lukitaan"

if peek(2)=255 then 1000:rem "ei tehda mitaan"

print" Fonttien siirto kaynnissa odota hetki."
rem "sammuta keskeytykset ja merkkimuisti esiin
poke ir, peek(ir) and 254:poke 1, peek(1) and 251

rem "siirretään fontit uuteen paikkaan
for t=0 to 7
for x=0 to 2048 step 8:poke n+x+t,peek(c+x+t)
next x:next t
 
print:print "Siirto valmis."
rem "palautetaan keskeytykset ja rom muisti "
poke 1,peek(1) or 4:poke ir,peek(ir) or 1

rem "maaritellaan uudet aakos merkit "
dim a$(15)
a$(00)="11...11.":a$(08)="11...11."
a$(01)="........":a$(09)="........"
a$(02)="..111...":a$(10)="..111..."
a$(03)="11...11.":a$(11)="11...11."
a$(04)="1111111.":a$(12)="11...11."
a$(05)="11...11.":a$(13)="11...11."
a$(06)="11...11.":a$(14)="..111..."
a$(07)="........":a$(15)="........"
:
print "Viel[ [[kk]set paikalleen niin ollaan"
print "valmiita aloittamaan..."
:
for t=0 to 7:a=0:b=0:for x=1 to 7
a=a+(2*-(asc(mid$(a$(t),x,1))=49))^x
b=b+(2*-(asc(mid$(a$(t+8),x,1))=49))^x
next x
poke n+t+(27*8 ),a
poke n+t+(29*8 ),b
next t
poke 2,255:rem "merkataan siirto tehdyksi
clr:rem " muistin ja muuttujien nollaus "
end

1000 print "kaikki jo valmista."
2
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut virgo Syyskuu 16, 2020, 22:24 »
Ääkkös koodikin on tulossa  :bang:
3
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut Misfit Syyskuu 16, 2020, 22:15 »
Aloittelin itsekin rungon kasaamista, ja heti tuli seuraava kyssäri.
Skandit varmaan saa unohtaa, jos perus 8-bittisille tekee?
Eli omia skandeja ei saa laittaa mukaan? Tämähän tarkoittaisi oman PETSCII fontin tekemistä laajennoksin.
4
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut virgo Syyskuu 16, 2020, 13:39 »
Huone datan esitys rutiini on tässä
toki sen voi järjestää monella muullakin tavalla mutta tämä lienee kaikkein simppelin
eikä tuhlaa muistia kovin paljon
muuttujiin kirjoitetut selostukset kun vievät kaksinkertaisen määrä muistia
ohjelma sovittaa kirjoittamasi kuvaukset ruudun kokoon tämä siksi että Data osioon
pystyisi kirjoittamaan vain yhden rivin textin joka on huomattavasti selkeämpi lukea
kuin rivit jotka ovat kahdella rivilla ja niiden editointi on siksi helpompaa

muuttujalla HU kerrotaan mikä listan kuvauksista halutaan esittää
huonetta 0 ei ole joten sen tilalle voi kirjoittaa vaikka pelin esittely textin
tämä selviä tulevissa ohjelma osioissa tarkemmin

Koodia: [Valitse]
10 print chr$(14)chr$(8)
11 rem "vaihdetaan isohin ja pieniin kirjaimiin
12 rem "ja lukitaan se
20 :
90 input"Huone numero:";hu
100 gosub120:gosub 150:goto 90
101:
120 rem "etsitaan oikea huone data"
121 restore:if hu=0 then:return
121 for t=0 to hu-1
122 read h$:if h$<>"$" then 122
124 next:return
125 :
150 rem " tulosta huone kuvavaus "
151 read h$:print"( "h$" )":rem " tulosta otsikko "
160 a$=""
170 read h$:a$=a$+h$+" ":if len(a$)<200 and h$<>"$" then 170
172 gosub 200:if h$<>"$" then 160
173 print "----------------------------------"
174 return
180 :
200 rem " tulostetaan a$ puskuri "
201 if h$="$" then :a$=left$(a$,len(a$)-2)
210 a=39:le=len(a$)
220 if le<39 then print left$(a$,le):return:rem "puskuri tyhja"
230 if mid$(a$,a,1)<>" " then a=a-1:goto 230
240 print left$(a$,a)
250 a$=right$(a$,le-a):goto 210
900 rem " Data osuus "
901 data "pelin esittely menu texti ehka"
902 data "koska nolla huonetta ei ole voidaan"
903 data "tilaa kayttaa vaikka siihen"
910 data "$"
1100 :
1101 data "huone 1
1102 data "Huone on hamara
1103 data "ikkunankaihtimet ovat kiinni
1104 data "ilmassa leijuu kalman loyhka
1105 data "mustavalkoinen TV suhisee
1106 data "nurkassa
1190 data "$"
1200 :
1201 data "huone 2
1202 data "tama on ilmeisesti ollut
1203 data "joskus komero mutta nyt
1204 data "sen tayttavat aikakaus
1205 data "lehdet joita on paljon"
1290 data "$"
9000 data "#":rem "end of rooms mark"
5
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut virgo Syyskuu 15, 2020, 20:05 »
Kilpailuun voi osallistua vaikke ei ole FB;ssä tai Commodore ryhmässä tiedot välitetään täältä sinne ja päinvastoin
yksi FB foorimin onngelmista on juurikin tuotosten julkaisu fileiden siirto sitä kautta on "konstikasta"
siksi tämä topik on myös täällä mutta kuten sanottua asia elää vielä...

Jäi ilmeisesti mainitsematta tuossa alussa... että kisa on avoin kaikille plätformeille (8bit)  mutta toki olisi hyvä jos antiikkista konetta pystyisi jotenkin kaikki
emuloimaan tykönään ja siten arvioimaan pelin tason se taitaa olla ainoa rajoitus !

Juurikin siitä syystä tekniikat rajataan vain textiin ja pelin sisältö on se joka ratkaiseen voittajan
muuten koneen Gaafiset kyvyt saattaisivat antaisivat pelille liikaa etumatkaa.

en kuitenkaan sano etteikö tekijä voisi sitten tehdä kisan jälkeen pelistään jonkin Delux version joka
tosissaan hyödyntäisi koneen kykyjä...

Ilmeisesti säännöt ovat vielä hienoisessa elo tilassa joten tarkennuksia saattaa tulla jatkossa !
voi olla että jokin Ascii tai Petscii alku & loppuruutu kuitenkin sallitaan ?!?

6
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut Misfit Syyskuu 15, 2020, 06:16 »
Pari kysymystä heräsi aiheen tiimoilta.

- Voiko tähän osallistua, vaikka facebookissa ei olekaan? Vai edellyttääkö osallistuminen FB ryhmään kuulumista?
- Itse grafiikkaa ei saa olla, mutta saako käyttää omia fonttejä, ääniefektejä, tehdä vaikka ilmansuunnat graafisilla symboleilla? Eli peli tekstimuodossa, mutta kuorruttaa hieman silmäkarkilla?
7
Bitin Nypläys / Vs: Miten teen Texti seikkailun malli koodeja
« Uusin viesti kirjoittanut virgo Syyskuu 13, 2020, 23:48 »
ensimmäinen pikku proto saatu aikaiseksi

Runkoon sisältyy huoneiden Data niissä liikkuminen ja esineiden näyttö
seuraavaksi pitää lisätä esineiden haltuun otto ja jättäminen eri paikkohin ja niiden käyttäminen

sit onkin edessä se vaikein rakentaa toimiva parseri xD
8
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut virgo Syyskuu 13, 2020, 23:46 »
säännöt ja muut lisätty !

eikun koodaamaan !
9
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut Misfit Syyskuu 13, 2020, 22:10 »
Satuin mainitsemaan ohimennen asiasta TheFutureWas8Bit kaverille, joka julkaisee pelejäni.
Hänellä olisi Marina64 moduleita, johon voidaan tunkea kaikkien osallistujien pelit. Kiinnostaisiko?

Jotain ylläriä sieltä suunnalta on tulossa, jos saadaan vaan homma rokkaamaan. Kuulemma hänellä on niin paljon suomalaisia asiakkaita, että on valmis antamaan vähän erikoiskohtelua :D
10
Bitin Nypläys / Vs: Textiseikkailu Jouluksi kilpailu !!!
« Uusin viesti kirjoittanut Misfit Syyskuu 13, 2020, 21:36 »
Vuosia olen pyöritellyt mielessä ajatusta tekstiseikkailun tekemisestä Commodoren laitteille (VIC-20 ja C64)
Penskana omat seikkailut kiinnostivat, ja niitä tulikin rustattua useampi kappale ihan omaksi huvikseen.
Ehkä nyt olisi aika tehdä jotain..
Sivuja: [1] 2 3 ... 10