• G-PET BBS News 5 0 5 1

G-PET BBS News

Aloittaja virgo, kesäkuu 17, 2018, 13:09

« edellinen - seuraava »

virgo

No se ei kestänyt kuvan !  :bang:

Aamulla BBS oli kumossa eikä lähtenyt enään kytkeytymään internettiin
joten pistin koko systeemi offline

palattuani kotiin yritin jälleen pistää homman käyntiin mutta
tällä kertaa ei ollut toivoakaan että niin kävisi

PSU on tullut tiensäpäähän enhän sitä muistanut että se oireili jo syksyllä kun testailin sillä 1581 asemia eikä virta meinannut niille riittää
oli mielessä kurkata et mikä mättää mutta tuli pakkaset eikä tehnyt mieli
luolaan astella joten unohtui nyt se sitten tuli vastaan
konkka vika ilmeisesti kun nousee pystyyn mutta sammuu heti
availlaan tässä lähipäivinä ja palataan linjalle heti kun taas toimii
jos ei muuten niin vaihdetaan koko +5/12 hakkuri joita on yksi ylimääräinen

Genetic-PET C64 BBS       :g-point.tunk.org:1025
Genetic-point Amiga BBS   :g-point.tunk.org:500

virgo

Poweri saatiin kuntoon
linjalta putoamista päivittäin johtuen ulkopuolisista voimista
kuten ennenkin koitetaan pitää linjalla mahdollisimman paljon
samalla kun yritän keksiä miten ulkopuoliset tahot saataisiin
bittivirrasta suodatettua pois :(
Genetic-PET C64 BBS       :g-point.tunk.org:1025
Genetic-point Amiga BBS   :g-point.tunk.org:500

virgo

Jotakin parannusta linjalla pysymiseen saatu aikaan
mutta edelleen löytyy yhteydenottoja jotka pistää homman nurin
plussa on se että nyt se ei enään ole nurin montaa kertaa päivässä

jospa sais edes viikon yhtäjaksoista online aikaa niin vois
keskittyä muuhun kehittämiseen esim. ulkoasu...
Genetic-PET C64 BBS       :g-point.tunk.org:1025
Genetic-point Amiga BBS   :g-point.tunk.org:500

virgo

Viimeinen niitti saatu selville eli nyt toimii ja epämääräiset soittajat
lentää pihalle heti kun luurin laskevat  :worship:

Tämän korjauksen jälkeen on pysytty linjalla ilman yhtäkään kaatumista
Vihdoin !
Genetic-PET C64 BBS       :g-point.tunk.org:1025
Genetic-point Amiga BBS   :g-point.tunk.org:500

virgo

No juu ei ollut isosta kiinni nyt BBS toimii kuin kello  :pondering:

ongelma ei ollut suuri vain yksi vipu eri asentoon ja avot homma alkoi toimimaan erona edellisiin yrityksiin oli vain harhaliike jonka tein
mikä sai vivun kääntämisen oikeasti toimimaan noh pääasia että
BBS on nyt vakaa eikä vaadi huolenpitoa läheskään siinä määrin kuin aikaisemmin

oikeastaan ainoa ongelma on edelleen ANSI puolen häiriöt johon ei ole
löytynyt selvyyttä miksi grafiikka hajoilee sitä käyttäessä
siksi ohjeistan niitä jotka haluavat BBS käyttää muulla kuin C64
sanomaan ANSI kysymykseen "No" ja IBM grafic kohtaa "Yes"
sen pitäisi toimia paremmin...

Harmittavasti testi C64 koneen vastavaanlainen modemi on edelleen rikki
eikä testausta voi tehdä siinä määrin kuin ennen mutta Cave alkaa pikkuhiljaa
lämpiämään joten ei tarvitse sinne mennä toppatakki päällä palelemaan...
joten eiköhän sekin asia saada kesän aikana kuntoon

Tiedostojen siirto on edelleen joillekin käyttäjille ongelma josta
luultavasti emme koskaan pääse kokonaan pois ennen kuin joku keksii
paremman tiedonsiirto protocollan joka Telnet ympäristössä toimii kaikilla
käyttäjillä yhtä hyvin ja keinon miten sellainen lisätään vanhoihin softiin...
Olisi myös hienoa tietää onko Ultimaten ongelmat päivitysten jälkeen edelleen
samat liittyen BBS yhteyksiin ensimmäisten revisioiden kanssa ainakin oli
jotain ongelmaa yhteyksien luomisessa onko ne menneet pois en tiedä kun en
itse moisia omista ja tuskin tulen hommaamaankaan

Genetic-PET C64 BBS       :g-point.tunk.org:1025
Genetic-point Amiga BBS   :g-point.tunk.org:500