Tuoreimmat viestit

#1
Bitin Nypläys / Vs: Assy kerho
Viimeisin viesti käyttäjältä retroman - toukokuu 19, 2026, 18:50
Kyllähän kiinnostaisi tuo.
#2
Bitin Nypläys / Assy kerho
Viimeisin viesti käyttäjältä virgo - toukokuu 16, 2026, 11:37
Ennakko kysymys ?

On ollut pitkään puhetta että Assy kerhoa haluttaisiin jatkaa
onhan se ollut tauvolla jo jonkin aikaa homma tais loppua Covidin
alku huumassa eikä sitä ole sen koommin järjestetty

varmaan nykyisin onnistuisi ihan virtaalisestikin
itse kuitenkin mielummin ihan naamatusten tapaisin porukkaa
ryhmässä kuitenkin oppii paremmin se nyt vain on facta

joten onko kiinnistusta Viikonloppu kerholle ?
#3
Yleinen Commodore-keskustelu. / Vs: G-point BBS news
Viimeisin viesti käyttäjältä virgo - toukokuu 16, 2026, 11:28
IP Blokkeri on siivonnut häriköitä tehokkaasti
mikä on hyvä asia ketään ei palvele se että BBS on jatkuvasti nurin :(

Okeastaan mitään uutta ei Amiga BBS rintamalla ole kuulunut
paitsi että MAXsNET saattaa tänä vuonna käynnistyä uudelleen
Nuke on palaamassa linjoille MAXs purkkinsa kanssa mutta kamppailee
rauta ongelmien kanssa mikä estää hänen BBS käynnistymisensä
Talviunien jälkeen hänen A500 ei enään käynnistynyt ja hiirien kanssa on ongelmia
asiaa ei varsinaisesti auttanut se että hän laittoi CPU emolle väärinpäin...
Mutta tulossa se kuitenkin on ja Nuke pahoittelee sitä ettei ole saanut
hommaa käyntiin intoa siis tuntuu olevan

Kun luolan siivous on saatu hoidettua ja korjaus nurkka kuntoon monen vuoden
jälkeen (muuton) otetaan A2k emot taas pöydälle josko ne saataisiin
takaisin eloon Zorro väylät käyttöön ja linja nopeutta lisättyä

Tulevaisuus näyttää nyt molempien purkkien kohdalla valoisalta kun
alkaa riittää energiaa muuhunkin kuin ylläpitämiseen !!!

Joitakin uusia DOOR ohjelma ideoitakin on ilmassa niitäkin
saadaan varmasti edistettyä tänä vuonna uudella innolla
kun Arexx taidot kehittyvät

Joten Hyvää kesää   :thumbup:

Ps. ZOO Party 2026 lähestyy laittakaa massit kuntoon and be there !
#4
Yleinen Commodore-keskustelu. / Vs: G-PET BBS News
Viimeisin viesti käyttäjältä virgo - toukokuu 16, 2026, 11:13
No juu ei ollut isosta kiinni nyt BBS toimii kuin kello  :pondering:

ongelma ei ollut suuri vain yksi vipu eri asentoon ja avot homma alkoi toimimaan erona edellisiin yrityksiin oli vain harhaliike jonka tein
mikä sai vivun kääntämisen oikeasti toimimaan noh pääasia että
BBS on nyt vakaa eikä vaadi huolenpitoa läheskään siinä määrin kuin aikaisemmin

oikeastaan ainoa ongelma on edelleen ANSI puolen häiriöt johon ei ole
löytynyt selvyyttä miksi grafiikka hajoilee sitä käyttäessä
siksi ohjeistan niitä jotka haluavat BBS käyttää muulla kuin C64
sanomaan ANSI kysymykseen "No" ja IBM grafic kohtaa "Yes"
sen pitäisi toimia paremmin...

Harmittavasti testi C64 koneen vastavaanlainen modemi on edelleen rikki
eikä testausta voi tehdä siinä määrin kuin ennen mutta Cave alkaa pikkuhiljaa
lämpiämään joten ei tarvitse sinne mennä toppatakki päällä palelemaan...
joten eiköhän sekin asia saada kesän aikana kuntoon

Tiedostojen siirto on edelleen joillekin käyttäjille ongelma josta
luultavasti emme koskaan pääse kokonaan pois ennen kuin joku keksii
paremman tiedonsiirto protocollan joka Telnet ympäristössä toimii kaikilla
käyttäjillä yhtä hyvin ja keinon miten sellainen lisätään vanhoihin softiin...
Olisi myös hienoa tietää onko Ultimaten ongelmat päivitysten jälkeen edelleen
samat liittyen BBS yhteyksiin ensimmäisten revisioiden kanssa ainakin oli
jotain ongelmaa yhteyksien luomisessa onko ne menneet pois en tiedä kun en
itse moisia omista ja tuskin tulen hommaamaankaan

#5
Commodore 64 / Vs: Uusi Commodore 64 Ultimate...
Viimeisin viesti käyttäjältä virgo - toukokuu 16, 2026, 10:56
Ulkomailla näiden usien koneiden käyttäjät ovat myös löytäneet BBS uudelleen
siellä huomaa melkein ensimmäisenä koska uusi kuorma C64U on maailmalle tyrkätty
kun uusia käyttäjiä ilmaantuu lyhyessä ajassa paljon

miksi ei täällä ?!?
#6
Commodore 64 / Vs: Uusi Commodore 64 Ultimate...
Viimeisin viesti käyttäjältä Machist64 - toukokuu 08, 2026, 19:50
Tilasin C64 C Ultimaten + ArcadeR Joystick 8)
Tallessa on vielä akuperäinenkin 64 C, mutta se on ollut viimeksi tulilla joskus 90-luvun lopulla?
Virtalähde ainakin meni rikki ja se harrastaminen loppui siihen.

Lerppuasema ja melkein kaikki lerput + Final Cartridge 2, kasettipelit ja muutama TAC-2 jäi kaverille, kun ei niillä ollut mitään arvoa.
Nyt löysin kasettiaseman, Batman the movie (alkuperäisessä laatikossa) ja California Games (lerppu). Muuta ei ole jäljellä  :-[

No.. jospa se jouluksi saapuisi, niin pääsee taas verestämään muistoja ja omatkin lapset saa tutustuttaa "oikeisiin" peleihin  ;D
#7
Pulmakulma ja Tekninen näpertely. / Vs: C64:sen jäähdytys siikit.
Viimeisin viesti käyttäjältä virgo - toukokuu 07, 2026, 21:55
hintavia ovat voi katsella jotain Raspery pi jäähyjä
tai ottaa jonkun vanhan PCn prossa tai apu piiri jäähyn
rautasahalla niistä saa oikean kokoisia
#8
Pulmakulma ja Tekninen näpertely. / C64:sen jäähdytys siikit.
Viimeisin viesti käyttäjältä retroman - toukokuu 07, 2026, 08:47
Hei,
Onko tietoa mistä saisi jäähdytys siilejä IC piirien päälle ?
SID,Prossu,CIA,PLA käyvät aika kuumina,jos on kone pidempään päällä.


#9
Yleinen Commodore-keskustelu. / Vs: G-PET BBS News
Viimeisin viesti käyttäjältä virgo - huhtikuu 29, 2026, 17:51
Viimeinen niitti saatu selville eli nyt toimii ja epämääräiset soittajat
lentää pihalle heti kun luurin laskevat  :worship:

Tämän korjauksen jälkeen on pysytty linjalla ilman yhtäkään kaatumista
Vihdoin !
#10
Peliesittelyt ja arvostelut / Vs: Steel Ranger
Viimeisin viesti käyttäjältä virgo - huhtikuu 26, 2026, 21:50
Lisätäänpä vielä vähäisen...
Steel Ranger nyt pelattu lävitse kokonaan
peliaikaa näytti tulleen himpan alle 10h
tähän ei oteta lukuun sitä että olen peliä pelannut
ainakin 3 erikoneella ja eri talletuksilla joten
veikkaukseni on lähempänä 20h mitä olen pelin kanssa viettänyt
esim. demo pelin olen nyt pelannut lävitse noin 10 kertaa...
kokoversiolla ainakin kahdessa koneessa peliä on ehkä jäljellä 1-2 loppu monsteria
ja tallennukset kertovat peli ajaksi enemmän kuin 6h kaikissa

kun puhuin ettei Sprite vilkuntaa ollut niin kyllä sitä alkaa loppua
kohden olemaan tavaraa alkaa ruudulla olemaan sitä määrin paljon
ettei mikään koodi pysty sitä pelastamaan ettei niitä Spritejä ole kuin 8kpl
mutta rutiinit ovat hyvin tehokkaat eikä sitä juuri huomaa aseista saattaa
panoksen kadota kesken lennon mutta ei huolta kyllä ne silti osuvat mikä on pääasia
ja se ettei vihulaiset pääsen nauttimaan näkymättömyydestä koska ovat priorisoitu korkeammalle kuten pitääkin !!!

Kaiken kaikkiaan kyllä tämä kirkkaasti on 5 tähden peli jos gendre kiinnostaa
kovin moni peli ei ole saanut minua pelaamaan peliä lävitse tämä oli sellainen
Tämä peli ja se 2 osa menee tilaukseen kunhan julkaisu päivä vain koittaa  :thumbup: