Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - virgo

#161
ihan mielenkiinnosta kyselen onko täällä muita joilla tuollainen
hyrrää nurkissa itselläni se kerää enemmän pölyä kuin muut Commodore vehkeet
alkuaikoina tuolle hieman jopa coodia rakentelin ja tutkin sisuksia
mutta kehitys oli silloin niin hidasta ja hypeä enemmän kuin järki kesti

into siinä laski kehitys foorumillakin olin kunnes alkoivat siellä kinaamaan jostain ihme asiosta
alettiin suunnittelemaan uutta turbo prosessoria C64 emulaatioon ja uusia konekieli käskyjä ym.
siihenhän se sitten kaatuikin kun resurssit hajosivat ympäriinsä pieniin sivu projekteihin vaikkei
C64 core vielä ollut ede lähelläkään valmista :(

no nyt kiinnostus taas heräsi kun lupasin ostaa M.A.M.E capinetin
johon ensin ajattelin asentaa Commodoret C64,Amiga500
no osia scannatessani ja Gentle eye;n Boogin kanssa keskustellessani vaihtoehdoista
muistui mieleen unohtunut C-one jonka nykyään saa taipumaan myös minimic laitteeksi
eli molemmat samassa koneessa plus amstrad,c16,vic-20.. oikeastaan mikä tahansa 8bit kauden tuotetta
pystyisi pelaamaan yhdellä koneella xF

no vuosien varrella päivitys rumba on edennyt niin boot coressa kuin emolevyn modaamisessa
nyt olisi siis tarvetta tiedolle mitä modauksia vielä tarvitsee tehdä koneen onnistuneeseen
boottaamiseen Amiga500 tilassa tietty yksi add kortti pitää tilata sitten koneen puolesta homma
olisikin jo melkein valmis VGA liitin ja PS2 liittimet löytyvät suoraan emolta ilman
lisä killuttimien asentamista kuten C64 ja Amigassa
#162
Peliesittelyt ja arvostelut / Aikaetsivä
kesäkuu 26, 2011, 02:00

kauvan kadoksissa ollut peli vihdoin netissä jaossa :)
http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/archive/c64_tekstipelit.htm

läpi peluu ohjeet tervetulleita
itse olen jumissa pääni sisäisessä vankilassa :(

plus Extrana Dervanga Jukka Tapanimäen Ilen kanssa ohjelmoitu Tampere aiheinen seikkailu
extrana mainittakoon pelissä Jukka käyttää lempinimeään E.T ;-)
luultavasti ainoa toimiva versio pelistä
#163
Bitin Nypläys / Kassun säätö ohjelma
kesäkuu 26, 2011, 01:44

Sain kaverini innostumaan projektista
hän on singnaalinkäsittelyn opettaja.
tällä hetkellä suunnitellemme ohjelmaa joka scannaa
kasetilta tulevia taajuus alueita
vähän kuin Graaffinen Eku
saatan tarvita hieman apuja matematiikan ohjelmoinnissa
Vapaaehtoisia ?
#164
Bitin Nypläys / color scroll
kesäkuu 20, 2011, 10:35
ajattelin heti laittaa koodin pätkän ihailtavaksi
ilmottakaa jos meni väärälle alueella ;-)
kehittelin tämän joskus kun ei mennyt jakeluun tuo keskeytys perusteinen versio
sanoivat että se oli yksin kertainen...
no itse en koskaan hogannut miten se toimi tämän keksimisen jälkeen
en sitten edes alkanut kaivamaan coodeista sitä toista tapaa

ohjelma saattaa sisältää aivo pieruja koska kirjoitin sen ulkomuistista
samainen coodi löytyy myös Zamzaran alku ruudusta kaksinkertaisella väri scrollilla (alirutiini)

Color Scroll:
   
   *= $1000

start           sei                  ; keskeytykset pois häiritsemästä
                ldx line              ; mihin kohtaa näyttöä halutaan väri raita
new           lda color,x         ; luetaan vastaavasta paikasta väri akkuun
loop         cpx $d012        ; verrataan rasteri laskuriin
                bne loop           ; jos oikea rasteria ei löydy luetaan uudelleen
                sta $d021         ; siirretään akun arvo tausta väri rekisteriin
                inx              ; lisätään x muuttujaa +1
                cpx line_end    ; verrataan onko jo näytetty kaikki 16kpl
                bne new           ; jos ei kierros jatkuu
                jsr scroll            ; viimeinen väri asetettu aika siirtää värien järjestystä alirutiinissa
                jmp start         ; aloitetaan uudelleen

line               = #$40      ; aloitus rasteri ja värien paikan alin tavu
line_end           = #$40+16   ; värien määrä listassa 16kpl

Scroll
                ldy #0
                lda color                  ;luetaan listan ensimmäinen väri talteen
                pha                     ;pinoon
loop3       lda color+1,y   
                sta color,y
                iny
                cpy #16
                bne loop3
                pla                   ;palautetaan pinosta ensimmäinen väri
                sta color+16     ;viimeiseksi
                rts

; tärkeää ettei haku osoite mene ylimmän tavun ylitse muuten ajoitus sekoaa
; ja badline ehtii väliin !

           *=$1140
; Värit
color   .byte 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15