Kirjoittaja Aihe: Satunnaisluvut ja VICE  (Luettu 826 kertaa)

Poissa Syypori6510

  • Aktiivinen
  • ***
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Satunnaisluvut ja VICE
« : Helmikuu 23, 2015, 22:27 »
Nyt on sellainen ongelma, että kun tarttisin satunnaisluvun tai parikin niin ei vaan VICEn kanssa oikein irtoo eikä löyvy netistäkään apuja. Hommaan voi käyttää SID-piiriä siten, että pannaan suhinaa kolmostorveen (äänettömästi) ja sitten noukitaan satunnaislukuja osoitteesta $D41B. Menetelmä on kuvattu monessakin paikassa kuten vaikka tässä näin: http://www.atarimagazines.com/compute/issue72/random_numbers.php.

Hyvin näyttäisi toimivan elävässä elämässä oikealla koneella, mutta VICEllä kun ajelen kehitteillä olevaa ohjelmantynkääni autostartilla niin sekvenssi on joka ajolla sama. Tietääkö kukaan mitään aiheesta ja kuinka päästä ongelmasta eroon? Vai täytyykö vaihtaa menetelmää ja mikä sitten olisi hyvä ja VICEn kestävä? Myös olisi kiva tietää jos joku törmännyt peliin joka normaalisti sisältää satunnaisuutta, mutta VICEllä toistaisikin aina itseään?

Poissa virgo

  • Vuoden Foorumilainen 2014
  • Metusalem
  • ******
  • Viestejä: 997
  • Retroilija henkeen ja vereen G-point BBS SysOp
    • Profiili
    • Genetic point web
Vs: Satunnaisluvut ja VICE
« Vastaus #1 : Helmikuu 24, 2015, 02:41 »
eikö tuo RND rutiini tarjoa tuohon ainakin 3 eri vaihtoehtoa ?
vai eikö sitä voi käyttää jostain syystä ?
°°Genetic Point BBS Powered by Amiga °°
°°°g-point.tunk.org port:500 open 24/7 °°°

Poissa Syypori6510

  • Aktiivinen
  • ***
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: Satunnaisluvut ja VICE
« Vastaus #2 : Helmikuu 24, 2015, 08:42 »
eikö tuo RND rutiini tarjoa tuohon ainakin 3 eri vaihtoehtoa ?
vai eikö sitä voi käyttää jostain syystä ?

Basic ja kernal on kytketty pois. Mutta joo voisihan ehkä tehdä niin, että ottaa RND:ltä siemenen ennen pois kytkentää ja käyttää sitä sitten jonkin pseudo random sekvenssin kanssa. Olettaen, että RND toimii randomisti VICEssä.