Kirjoittaja Aihe: C64-ohjaimet (kysymyksiä, paras, huonoin)  (Luettu 10544 kertaa)

Poissa Krisse

• Aktiivinen
    • Profiili
Vs: C64-ohjaimet (kysymyksiä, paras, huonoin)
« Vastaus #30 : Joulukuu 13, 2013, 21:07 »
Competition Pro 5000 on se mikä eniten oli käytössä, ja ainoa joka on säilynyt 80 luvulta näihin päiviin asti. Kavereilla oli aina noita hienon näköisiä kahvallisia Quick Shoteja sun muita mutta niin vaan rupesi Comp Proota löytymään niiltäkin sitä mukaa kun tulivat tajuihinsa. QS II Turbohan oli kyllä hiton hieno ja teknisen olonen vehje terävine naksumisiin mutta heikkojahan ne

Ainoa mikä aikanaan ohitti tuon CP5000 mun suosikkeina oli se käsikranaatti. Sen lisäksi että oli hulvaton idea ja ulkonäkö, niin mulle se vaan kävi aivan tosi hyvin. Kranu vaan meni aikanaan 64:n tai Amigan mukana ja se on tietysti harmittanut useaan otteeseen. Olen sellasta sillointällöin ettinytkin mutta huonolla menestyksellä, ja olinkin päättänyt että kun sellanen jostain löytyy niin ostan mihin hintaan hyvänsä ja nyt sellainen orkkis pakkauksineen onkin Englannista tulossa.

Poissa exSyntaxError

• Metusalem
    • Profiili
« Vastaus #31 : Joulukuu 14, 2013, 14:43 »
mun suosikkeina oli se käsikranaatti

Myytiin terminator nimellä. Ihan hyvä joykka, vaikka tac2 olikin mun makuun.
http://technabob.com/blog/2009/08/13/atari-terminator-grenade-joystick-controller/
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2013, 14:49 kirjoittanut exSyntaxError »
Jos rahaa olisi, ei raha olisikaan mikään ongelma..

Poissa Krisse

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #32 : Joulukuu 14, 2013, 22:35 »
Juu, kyllä mä nimen tiesin, sillähän se sieltä Ebaystä löytyikin :-)

Mut se minkä unohdin tuossa edellisessä postissani sanoa, oli se että noihin paljon puhuttuihin Tac kakkosiin on tullut perehdyttyä vasta tässä viimevuosina kun niitä (2kpl, valkoinen ja musta) on tullut noiden 'aarteiden' mukana. Ihan okei, mut mun listalla vasta kolmosena. Speedking olisi sillon kakarana kiinnostanut, mutta toi pelaaminen ei ollu mulle niin merkittävä juttu että olisin moista ruvennut hankkimaan kun hyviä oli jo ennästäänkin. Nyt jos tulisi sopuhintaan vastaan niin voisin vaikka ostaakin. Ja todeta että se on aikuisen miehen käteen liian pieni :-D

Poissa romppainen

• Vuoden Foorumilainen 2009
  • Metusalem
  • kuusnelostelija vuodesta '85
    • Profiili
« Vastaus #33 : Joulukuu 14, 2013, 23:59 »
Nyt jos tulisi sopuhintaan vastaan niin voisin vaikka ostaakin. Ja todeta että se on aikuisen miehen käteen liian pieni :-D
Ei ole, käy ainakin omaan näppiin melko hyvin, mutta jos olet huolissasi siitä että morjestimet ovat todellakin kooltaan lähempänä leipälapiota kuin normaalia kouraa kannattaa kääntää katse Wico Ergostickin suuntaan.
"Lihakset ovat katoavaisia mutta viikset ovat ikuisia"
- Armas Paskiainen

Poissa Rakki

• Aktiivinen
  • \o/
    • Profiili
« Vastaus #34 : Helmikuu 15, 2014, 23:55 »
Onko kukaan muuten kokeillut tätä ohjainta? Tuskin ihan parhaita / hiljaisimpia kytkimiä käytetty tässäkään. Noita pystyy tilaamaan Amigakitistä.

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=66422

Prof. Competionin uustuotannosta otan sanoja takaisin kestävyydestä, pelasin joulun jälkeen Cabalin läpi C64:llä peräti alkuperäisen kasettiversion kera mutta ohjain alkoi osoittaa hajoamisen merkkejä jo muutaman pelikerran jälkeen. Keskustelu ircissä paljasti, että ohjaimessa käytetyt mikrokytkimet ovat ihan paskoja joten ne kannattaa korvata paremmilla jos meinaa enemmän pelata. I

Poissa fmatic

• Ylläpito
  • Metusalem
  • Respect My Authority!!!!
    • Profiili
    • RaivoGalleria
« Vastaus #35 : Helmikuu 21, 2017, 17:52 »
Päivitetääs tätäkin ketjua nyt kun muutamia tikkuja on taas kertynyt kokoelmiin. Zipstick ja The Arcade. Zipstick:ä tässä ketjussa jo kehuttiinkin ja voin todeta, että varsin kelvollinen tikutin ja kannattaa kopata kokoelmiin jos sellainen vastaan tulee. Hyvä yleistikku! Toinen mainio tekele tottelee nimeä The Arcade. Hyvä ja jämäkkä tikutin etenkin vanhempi malli jossa tulitus on toteutettu kunnollisella kytkimellä.

Poissa Comodo

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #36 : Maaliskuu 28, 2017, 23:43 »
Kiva muistinvirkistäjä threadi, tuntui että kaveripiirissä aikoinaan useimmat päätyivät lopulta käyttämään Tac-2:sta ja muut mallit katosivat kuvioista. Tac-2 olikin muuten loistava, mutta kuten tässä threadissa onkin jo mainittu niin napit olivat ongelmallisia. Itse (tai isähän aikoinaan nämä osti) päädyttiin lopulta pallopäisiin Wico Command stickeihin. Sen jälkeen pystyi decathlonia ynnä muita urheilupelejä pelaamaan eikä uusia ilotikkuja jouduttu enää hankkimaan. Ehdottomasti minun suosikkini, toinen niistä onkin sitten ollut käytössä tähän päivään asti. Ovat yhtä pomminkestävia kuin Tac-2:set ja napit ovat kestävempiä (ainakin pallon päällä oleva nappi jota itse aina käytän).