Joystick testeri

Aloittaja plazma, maaliskuu 19, 2014, 10:36

« edellinen - seuraava »

plazma

Tämmöinen joystick testeri tuli rakennettua. Ledit syttyy kun vääntelee joystickiä tai painelee fire-nappia. Virrat ottaa micro-USB kaapelista (laturi tai pc).
Ostin aikoinaan aika ison läjän viallisia joystickejä niin pitää alkaa niitä korjailemaan ja tämä nopeuttaa ja helpottaa hommaa. Jospa noi TAC2:et ja ZipStickit sais kuntoon...


exSyntaxError

Itse olisin ehkä kirjoittanut muutaman rivin basic-koodia kuuslankulle joka sitten olisi ilmaissut kontaktia, mutta mukavahan se on joskus askarrella noita konkreettisempiakin välineitä. Muistuipa tässä samalla mieleen kun aikoinaan TM lehdessä oli esitelty huumorilla tehtyjä ihmisten keksintöjä. Yksi oivallus oli laite jossa oli normi pistorasian pistoke joka vain oli johdolla kytketty oikosulkuun. Laite oli nimeltään sulaketesteri. :)
Jos rahaa olisi, ei raha olisikaan mikään ongelma..

plazma

Kuusnepalla testaaminen oli myös mielessä. Pajassa, jossa hoidan korjaukset, ei kuitenkaan ole tilaa töllölle ja kuusnepalle. Tämä testeri ei liiemmin vie tilaa.

exSyntaxError

#3
Totta kyllä tuossa tapauksessa. Hmm.. Tuli mieleen että mites jos siinä olisi esim 3v nappiparisto (esim CR2032), niin ei tarvitsisi aina syöttää virtaa usb väylänkään kautta. Jostain vanhasta PC-emosta vaan nappaa bios patterin kannan.
Jos rahaa olisi, ei raha olisikaan mikään ongelma..

plazma

Paristo olisi helppo lisäys. Juotos/korjaus pöydällä on kuitenkin USB laturi. Nykymalliin saa kyllä kiinni myös kännykän lisäakun, josta tulee microUSB ulos.

romppainen

Juuri tuollaista mutta nimenomaan paristokäyttöistä olen koettanut etsiä itselleni jo jonkin aikaa (VINK VINK!), hoidan itse korjaushommat vaimon iloksi keittiön pöydällä koska siinä on parempi valaistus kuin harrastusluolan perukoilla ja tympii jotain tikkua viritellessä talsia alvariinsa talon toiseen päähän jotta saa ohjaimen narun nokkaan testattavaksi. Noita testereitä on ihan tehdastekoisiakin mutta aika nirkoisesti moisia on tullut esim. eBayssa vastaan ja kolvin kanssa en saa aikaiseksi kuin palovammoja.

Jake64

Tossapa demodisketillä oheinen demo joystick ohjelma basicilla