Load-it aseman ledit

Aloittaja jansa, syyskuu 09, 2007, 21:10

« edellinen - seuraava »

jansa

Heippa

Kertokaapa tyhmälle, mitä nuo ledit tuossa asemassa tarkoittavat. Tai jos jostain löytyy asiasta jokin linkki, niin saa heittää silläkin - itte en ole onnistunut löytämään. Tajuan, että tuolla säätöruuvilla voi säätää aseman äänipäätä, mutta mitä nuo ledit kertovat. Onko parempi, kun niitä palaa vain yksi vai pitäisikö niiden kaikkien palaa vai mitä?

Paddington

Mitä enemmän saat ledejä palamaan niin sen parempi. Harvoinpa taitaa saada kaikkia palamaan mutta kaseteissakin on eroja tai paremminkin niiden sisällössä. Itsellänikin on yksi käytössä oleva kasetti jolla en saa syttymään kun 2tai3 lediä mutta silti pelit toimii hyvin.

jansa

OK, kiitos nopeasta vastauksesta! Muutamia kasetteja kokeilin ja yleensä sain 3-5 lediä palamaan ja pelit latautumaan. Yksi alkuperäinen peli (Gremlinin Krakout) tosin ei suostunut millään latautumaan. Asema on kuitenkin aika likainen, joten pitänee kokeilla uudestaan puhdistuksen jälkeen. Toinen ihan peruskassuasema kyllä lataa tuon Krakoutinkin ilman ongelmia. Ihan kivan näköisiä noi ledit silti :)

C64'er

Kuinka moni muuten tiesi tai tietää että Load-IT kasettiasema voi paljastaa virtalähde vian? Koska kyseessä on silloin virtalähteen jännitevajaus.

Nimittäin jos kaikki 10 lediä alkaa palamaan yhtäkkiä vaikka ei lataa mitään. Niin silloin kannattaa tarkistaa virtalähde että onko komponentit kunnossa. Itse olen ainakin huoltanut vanhemmat virtalähteet sillä että olen muuntajan sisään vaihtanut paremmat ja laadukkaammat diodit, elkot ja konkat.