Uutiset:

C=Foorumin Usein Esitetyt Kysymykset:
http://www.com64.net/foorumi/index.php?action=faq

Main Menu

Uusia commodore c64 myynnissä

Aloittaja hannkesk, tammikuu 03, 2009, 14:17

« edellinen - seuraava »

hannkesk

Hei!

Pistäydy kotipuolessa joululomalla. Kävin paikallisessa sähköliikkeessä, jota pitää sellainen 64 vuotta vanha pariskunta. Ostin aikoinaan sieltä oman c64 + levyaseman vuonna 86. Olen siellä aina silloin tällöin käynyt ja huomannut, että edelleen muiden elektroniikkatarvikkeiden seassa on myytävänä c64, kasettiasema, levyasema uusissa paketeissa.

Tämän halusin tarkistaa, kun on vaivannut. Edelleen liikkeen peräosassa ylähyllä oli uudessa pakkauksessa c64c, kasettiasemia, muutama 1541 levyasema. Muistaakseni pariskunta on joskus maininnut, että takahuoneessa on useita pelejä paketeissa. Ilmeisesti ei ole käynyt c64 kauppa hyvin, koska noi paketit ovat hyllyillä seisseet lähes kaksi kymmenntä vuotta. Hinnat oli muuten vaihdettu euroiksi vanhojen hintalappujen päälle. :)

Ei muutakuin ostamaan heiltä uusi commodore. Jäävät eläkkeelle kahden vuoden päästä.

Että näin pohjanmaalla!

Jake64

Hienoa  :D
Missä kauppa on ja onko muutettu kertoimella 5,94573..... ?

romppainen

Mukava olisi itsekin tuollaiseen kauppaan joskus eksyä, uudenkarhea ja hyväkuntoinen C-malli kun puuttuu edelleenkin kokoelmasta. Joskus olen liikkeissä vieraillessa piruuttani kysynyt josko takahuoneesta löytyisi aikoinaan sivuun laitettua Commodore-kamaa, mutta yleensä varsinkin nuoremman sukupolven myyjänplantut ovat vastanneet vastakysymyksellä "mitä ne sellaiset?"  :P

Paddington

Minäkin olisin kiinnostunut kyseisestä liikkkeestä,missä päin pohojanmaata lie on?
Toki noita "uusia" c-malleja löytyy itseltäkin jokunen kassuasemien kera mutta lerppuasema voisi kiinnostaa.

repsu

Just, monet firmat ovat myyneet aikoinaan C64:sia, sitten ne on pakattu ja viety kellariin pölyjen kanssa. Eikä ketään enää kiinnosta niiden kohtalo kun asiakkaat tahtovat vaan uusia pc:itä, hiirimattoja jne.. siellä ne olla lotjottavat pölyjen alla, eikä siihen aikaan ollut pahemmin muuta kuin kansio-inventaario, eli tietokoneilta (kassoilta löytyy) uudet tavarat 500Gt sata kiintari 90e jne.. mutta kun laittaa commodore hakusanaksi niin nollaa näyttää. Eikä myyjiä ole opetettu muuta kuin myymään, ei heillä ole aikaa mennä kaivelee 50:n pahvilaatikon kätköjä, asiakkaita ei sinne voi päästää yksin, kerran aikoinaan päästettiin niin KUMMASTI kaikista A500:sta häivisi kaikki irtokannoilla olevat piirit, eikä mitään ostettu, eli itse ostajat pilasivat maineensa moniin hyviin mestoihin, eli tuli tiukka linja "asiakkaita ei kellariin päästetä".
Omistaja voi olla vaihtunut, taikka ei enää muista 20vuoden takaisia "aarteita", sitten kun tulee a4-lista mitä aarteita siellä on niin sitten iskee monesti ahneus, monta kertaa kuulin retroilijoilta että hinnat ovat korkeat! mitä siinä tekee, minä olin vain postimies, pomo omisti kamat ja määräsi hinnat.
Paras olisi sellainen liikkeen pitäjä joka ymmärtää ettei hautaan saa mitään mukaan ja pyytää maltillisesti, googlaa vaikka netistä ebayt jne. mutta kuinka moni 70-80vuotias osaa mennä katsomaan jotain kamaa ebaysta tms :(
Genesis Forever Young