Load-it kasettiasemat

Aloittaja protek, toukokuu 22, 2015, 19:50

« edellinen - seuraava »

protek

Kuinka paljon harvinaisempi Commodore-brändätty Load-it kasettiasema on verrattuna esimerkiksi Phonemarkin nimellä myytyihin? Millshän mielestäni valmisti/kustomoi nuo C= brändätyt.

Itselläni on Phonemarkin valmistama asema. Commodoren Load-itiä olen nähnyt lähinnä kuvissa. Hämärä muistikuva 80-luvun lopulta on, että olisin sellaisen ihan livenäkin nähnyt. Myynti-ilmoissa ainakin kotimaassa tuntuvat olevan Phonemarkeja. Ulkomaisissakin Millsejä ja Phonemarkeja.

Tunnustautuuko kukaan aidon ja alkuperäisen Commodore Load-itin omistajaksi?

C64'er

#1
Tässä on minun Commodore 64 kokoonpano. Kuten kuvasta näkyy niin omistan Commodore Load-It kasettiaseman. (klikkaa kuvaa).





Aikoinaan tuli tuota Load-It kasettiasemaa hiukan modattua kuten kirjoittelin silloin tähän threadiin.

http://www.com64.net/foorumi/index.php?topic=310.msg1618#msg1618

ocean

Oma kuusnepani tuli vuonna 1989 aidon Commodore Load IT:in kanssa. Koko setti meni sittemmin serkulle ja sitä kautta eteenpäin (luultavasti kierrätyskeskukseen). Jälkeenpäin on harmittanut niin paljon, että olen kerännyt useammankin kuusnelosen tilalle. Kuvan Load IT tuli muistaakseni Puolasta AmiBayn kautta ostettuna. Vähän huonokuntoinen päällepäin, mutta toimii. Näitä oli mulla parikin, toisessa oli valkoiset ledit jotka paloivat punaisena, tässä on kokopunaiset ledit.

C-mallin kanssa Load ITit ovat vissiin hieman ronkeleita. Aikoinaan muistankin, että siinä paloi aika usein kaikki valot, vaikka ei edes ladannut mitään. Ilmeisesti ovikiilamuuntajan kanssa ne toimii oikein, mutta uudemman muuntajan kanssa sekoilevat juurikin näin (lähde unohtunut, löytyy ahkerasti Googlettamalla).
A500, A500+, A2000, CDTV, A600HD/40, A1200HD/40, CD32
Vic20, VC20, C64, C64 nordic, C64C, C64G, C64 Aldi, SX-64, C64DTV, C128, +4

Zilverfang

Lainaus käyttäjältä: ocean - toukokuu 25, 2015, 22:35
C-mallin kanssa Load ITit ovat vissiin hieman ronkeleita. Aikoinaan muistankin, että siinä paloi aika usein kaikki valot, vaikka ei edes ladannut mitään. Ilmeisesti ovikiilamuuntajan kanssa ne toimii oikein, mutta uudemman muuntajan kanssa sekoilevat juurikin näin (lähde unohtunut, löytyy ahkerasti Googlettamalla).

Tuota ledien jatkuvaa palamista voi aiheuttaa myös liittimien huono kontakti. Pinnien kääntely tiukemmiksi ja liitinten putsaus jollakin sopivalla suihkeella on tehonnut monesti.