Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Kuuslankkumies

#1
Lainaus käyttäjältä: virgo - huhtikuu 20, 2012, 11:41
aika monesti se RF johtokin halusin mennä poikki ja muuten kytkeä huonosti
on myös ollut tapauksia että itse RF moduli on hajonnut
RF modulissa pitäisi myös olla pieni kytkin jolla pystyi vaihtamaan taajuus aluetta Hi and Lo
sen tilan vaihtamista voi myös yrittää ennen masiivisempia toimia

nykyaikana RF kuvan laatu on kyllä melko aneeminen jos on nähnyt millaisen kuvan Scart ja comoposite singnaali tuottaa
Kyllä, itsellänikin on tuon vanhan RF-piuhan kanssa sellaista ongelmaa, että välillä katoaa äänet kokonaan tai sitten hiljenee, välillä taas kuuluu ihan ok.

Siksi olenkin vakavasti harkinnut tässä pian hommaavani SCART-piuhan.
#2
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 18, 2012, 16:00
Tällä hetkellä teen tuota peliä ihan tällä tyylillä(esimerkki)=
10 PRINT "HALUATKO KALJAA?"
20 PRINT ""
30 PRINT "1. JOO":PRINT "2.EN"
40 GET C$:IF C$="" THEN GOTO 40
50 IF C$="1" THEN PRINT "ET SAA!"
60 IF C$="2" THEN PRINT "NO HYVA"

Ei tullut mieleen, että noilla indeksoiduilla muuttujilla ja DATA-lauseilla saisi kai paljon sujuvammin tehtyä, mutta en enää jaksa ruveta muuttamaankaan kun olen tehnyt jo niin pitkälle.
#3
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 18, 2012, 07:59
En ole kylläkään tekemässä sellaista parseripeliä, vaan sellaista ns. "interaktiivinen novelli" tyylistä, jossa tulee numeroidut vaihtoehdot jne.
#4
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 17, 2012, 21:54
No eipä nyt kauheammin sisällä mitään erityistä, ihan tekstipeliä vaan teen.
#5
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 17, 2012, 07:40
Lainaus käyttäjältä: Jake64 - huhtikuu 16, 2012, 20:10
Lainaus käyttäjältä: Kuuslankkumies - huhtikuu 16, 2012, 19:32
Kun itseltäni löytyy pelkkä kasettiasema, niin löytyykö mitään kasettiohjelmaa jolla saa tuon basic-ohjelmakoodin näkymättömiin?

Tuossapa eräs sivusto, joka osui silmään:
http://www.atarimagazines.com/compute/issue38/087_1_COMMODORE_REM_REVEALED.php

REM lauseeseen kun laittaa esim
10 REM shift+L
niin tulee syntax error listatessa

parempi vielä, kun laittaa
10 REM "tttttttt"shift+L         tttttttt on käänteisiä  pikku t-kirjaimia ja shift+L grafiikamerkki shiftattu-L

tällöin rivinumerokin jää näkyvistä pois ja listatessa tulee syntax error tuon rivin kohdalla. Tuolle rivinumerolle kannattaisi laitella ennen remiä jotain toimintoja, eli jos poistaa tuon rivin, niin eipä suoritus aivan ole oikeanmukainbn. tällöin täytyy noita käänteisiä t-merkkejä lisätä tarpeen mukaan.
Näitä rem-lauseita sitten pitkin ohjelmaa, nini onpahan ainakin selvittäjällä iso homma ratkaista ohjelman juoni.

Pitää  vain muistaa jättää itselle kopio, missä ei ole noita rem lauseita.  On muuten hankala korjata ohjelmaa noitten lisäyksien jälkeen
Joo, kiitos tästä! Pitää sitten vaan laitella noita REMeja ohjelmaan.
#6
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 16, 2012, 19:32
Kun itseltäni löytyy pelkkä kasettiasema, niin löytyykö mitään kasettiohjelmaa jolla saa tuon basic-ohjelmakoodin näkymättömiin?
#7
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 15, 2012, 21:37
Odotan innolla. Aitoa kuusnepaa käytänkin, joten tuo jekku tulee olemaan varmasti käyttökelpoinen.
#8
Bitin Nypläys / Vs: LIST-komennosta
huhtikuu 15, 2012, 19:40
Aa ok, aattelin vaan että jotenkin saisi tuon BASIC-ohjelman laitettua konekieliseksi aliohjelmaksi tai jotain?
#9
Bitin Nypläys / LIST-komennosta
huhtikuu 15, 2012, 17:08
Eli siis, jos teen ohjelman BASICilla ja haluan julkaista sen, mutta en halua ohjelman käyttäjien lueskelevan miten ohjelma on tehty, niin miten saan sen niin, että LIST-komento ei näytä koodia? Esim. joissakin indie-peleissä kun tekee list komennon niin ruutuun tulee vain jotakin tyyliin "10 SYS 20660" tjsp.
#10
Eli siis, pistetääs tällainen aihe pystyyn, eli miten kaverinne/sukulaisenne ym. suhtautuvat Commodore-harrastukseesi? Suurin osa kavereistani pitää retrokoneharrastusta ihan hienona juttuna, mutta muutaman mielipide on taas tyyliin "Mitä tollasella vanhalla paskalla muka tekee, mikset osta pleikka kolmosta?".

Pieni tietämätön osa porukasta taas on ihan ihmeissään kun kuulee jostakin 80-luvun koneesta. "Täh, oliko silloin muka jo tietokoneita?", "Onko se sellainen huoneenkokoinen vehje, kun jossain dokumentissä oli?".
#11
Commodore 64 / Vs: C-kaseteista
maaliskuu 19, 2012, 07:29
Jos vielä kerrot mistä brittiläisestä kaupasta ostit, niin saatan jopa ostaa.
#12
Commodore 64 / Vs: C-kaseteista
maaliskuu 18, 2012, 12:22
Muutamat pelit saatu jo pyörimään, mutta osa ei lähde sitten millään vaikka kuinka ruuvia pyörittelisi.

Perhana kun jostain löytyisi levykeasema ja tyhjiä levykkeitä, tai sitten vaihtoehtoisesti joku edullinen nykyaikainen lisälaite. Muuten, tarvitseeko tuollaisen cassette adapterin kanssa säädellä azimuth-kulmaa? Kun sehän ei käytä nauhaa, vaan siinä on joku erikoisempi systeemi.

Enkunkielisestä Wikipediasta: "However, instead of having reels of tape inside, it has a transmitting head where the tape is normally read by the reading head."
Tämä kai meinaa, että kasettiadapteriakin käyttäessä tarvitsee sählätä azimuth-kulman kanssa?
#13
Commodore 64 / Vs: C-kaseteista
maaliskuu 17, 2012, 14:24
Niin, jos tuota äänipäätä nyt menen säätelemään, niin kuuluuko se ruuvinpyörittely tehdä pelin ladatessa vai missä vaiheessa?
#14
Commodore 64 / Vs: C-kaseteista
maaliskuu 17, 2012, 10:11
Nyt sain Kalle Kotipsykiatri -pelin toimimaan. Ei tosin ala pyöriä ihan joka kerta, kun yrittää, mutta yleensä toisella kerralla lähtee. Täytyy kokeilla muitakin pelejä.

Mistä tuollaisen load-it aseman sitten saisi?
#15
Commodore 64 / Vs: C-kaseteista
maaliskuu 16, 2012, 22:38
Sain onnistuneesti pelit CD:lle ja nauhoitettua kasetille, mutta nyt tuli tällainen ongelma. Pelikasettia ladatessa laite kyllä löytää pelin, mutta peli on jotenkin "tyhjä".

SEARCHING
FOUND "INSERT NAME HERE"
LOADING
READY
RUN
*Sateenkaaren värit vilkkuu kuten yleensäkin*
* Värit ei enää vilku, ollaan taas C64 perus sinisellä pohjalla, jossa lukee vain READY*

Onkohan vika itse pelissä, kasetissa, koneessa, äänipään säädöissä vai missä ihmeessä?