C=Foorumi

Commodore => Bitin Nypläys => Aiheen aloitti: virgo - toukokuu 13, 2013, 11:09

Otsikko: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - toukokuu 13, 2013, 11:09
aika pistää hieman uutta kisaa tuubiin
! kisailu aikaa on Heinakuun alkuun asti !

tämän kertainen kisa on astetta nätimpi  ja hyödyllisempi :old:
elikä pistämme osallistujat tutustumaan SIN ja COS muuttujiin tai tarkemmin niiden laskentaan ja hyötykäyttöön
peliohjelmoinnissa ja samalla tutustumaan Sprite ohjelmointiin
se ei ole niin vaikeaa kuin useat uskovat

kun on terve saada smuuttia liikettä näytölle turvaudutaan yleensä matematiikkaan
koska animaatio syö sairaasti resurseja
tähän tarpeeseen vastaan matemaattiset muuttujat SIN COS

tämän kertaisen kisan tehtävä on saada näytöllä Sprite objekti suorittamaan näytön kokoista ympyrä rataa
eli päättymätön silmukka
ohjelmointi kieli jälleen vapaa !

C64 erikoispiirteisiin kuuluu etteivät sin ja cos anna suoraan käyttökelpoista
aste lukuihin perustuvaa vastausta kuten muut kielet vaan tarvitsevat hieman lisä matematiikkaa
itse toteutin ensimmäisen harjoitelman joskus aikoja sitten visualbasikilla ja se toimi hyvin
mutta saman ohjelman tekeminen aiheutti harmaita hiuksia C64 koska sama laskenta kaava ei toimi siinä

tämä ei ole vaikea ohjelma tehdä se lohdutuksen sanana monille. tosin hieman aivonystyröitä pitää
kuitenkin herätellä kouluajoilta mieleen ; )

C64 Basic riittää tähän tarkoitukseen mainiosti
Otsikko: Vs: kesän ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - toukokuu 23, 2013, 22:09
kisa etenee koskas alkaa tuleen koodia ;)
Otsikko: Vs: kesän ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - kesäkuu 11, 2013, 19:47
oliko tää nyt liian vaikee vai mikä ?!?
kysykää ihmeessä jos on joku jumi koodissa ei sitä muuten opi !
Otsikko: Vs: kesän ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - kesäkuu 26, 2013, 17:41
jatketaan sovinnolla kisa aikaa ;)

sanotaanko Elokuun loppuun !
Otsikko: Vs: kesän ohjelmointi kisa
Kirjoitti: fmatic - kesäkuu 26, 2013, 22:02
Pistä suosiolla joulukuuhun :D Setä on sen verran hidas että ennen ko valmista tulee ehtii jo maa olemaan valkeena  :old:
Otsikko: Vs: kesän ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - kesäkuu 27, 2013, 11:16
ok samaa muuten mietin tässä viesti ikkunaa avautuvaksi odotellessa xD
mutta otsikko varmaan pitäisi muuttaa muotoon Vuoden ohjelmointi kilpailu

ja sääntöjä muuttaa sen verran että omaa tuotosta saa hioa niin monta kertaa kuin pystyy
mutta suoranaista muiden kopiointia ei hyväksytä

tarkoitushan on nähdä kuinka monella tapaa tämänkin voi tehdä ;)
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - elokuu 24, 2013, 22:51
heh muutettu kisan otsikko pyydetyyn muotoon xD
eli loppu vuosi aikaa
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - syyskuu 23, 2013, 11:21
Nostetaampa panoksia !

Voittaja saa omakseen A500 paketin plus läjän korppuja täynnä pelejä !
josko noilla alkaisi onnistumaan

paketti toimitetaan voittajalle jouluksi kotiin !
miten on ?
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: escape - syyskuu 26, 2013, 17:55
Olikin vaikeampi tehtävä, mitä luulin  ;D Ainakin näin ensikertaa c64 basicilla jotain ohjelmoivalle. Sain aikaan ympyräliikkeen, mutta puolet ympyrästä katoaa aina ruudun ulkopuolelle  :smash:

No ehkä muutaman tunnin työn tulosta voi kuitenkin pitää hyvänä alkuna, kun ohjelmointikokemusta ei juuri ole.  :pondering:
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - syyskuu 26, 2013, 22:27
sehän näissä kisoissa on pää tarkoituksena !

oppia tekemään itse pieni motivointi välillä auttaa ylittämään itsensä ;)
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: escape - lokakuu 15, 2013, 03:17
No niin tuli saatua aikaan, jokin ympyräliikkeen tapainenkin. On vaan omaan silmiin aika karun näköistä. Nälkä vaan kasvaa syödessä ja haluun saada aikaan jotain paljon tyylikkäämpää. Nyt on vaan yksittäinen piste kiertämässä ruutua loputtomasti ympäri.  :laugh: No itselläni tosin on jo pieni idea, minkä näköisen haluun tosta. Tuli samalla opeteltua vähän muutakin tietoutta noista spriteistä. Mukavia ohjelmoitavia. Luulen että siirryn basicistä tämän kisan innoittamana konekielen pariin, mutta ilmeisesti sitä ennen tarviin jonkun moduulin tuohon koneen perään? Onko tällaisia ohjelmointi tehtäviä tulossa lisää? Tuntuu, et opin kielen parhaiten just tällaisten tehtävien kautta. Ehkä muutaman vuoden päästä sais jonkun hienon kuusnepa pelinkin väsättyä   :thumbup:.
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - lokakuu 15, 2013, 05:31
varmasti tulee johan noita muutama tuolla on jo aikaisemminkin ollu
tosin tämä on ainoa missä on tarjolla palkinto xD

hienoa että ohjelmointi kiinnostaa vain tekemällä oppii niin se vain on
itse tein varmaan vuoden Basiclla textiseikkailu pelejä vain siksi
että sain sormet tottumaan näppäimiin noin kuukausi siinä meni että
alkoi kirjoitus nopeus olla sitä luokkaa että voi sanoa että ohjelmointi eteni,
samalla tuli kieli tutuksi konekielessä olikin sitten vähän eri juttu

konekielen opiskeluun moduli on mukavan nopea vekotin muttei sillä kovin isoja kokonaisuuksia ohjelmoi
asiasta on ollut keskustelua jonkin verran tällä nybläys topikissa
itse suosin Turbo Assembleria
http://turbo.style64.org/ (http://turbo.style64.org/)
joka on vapaa levitteinen ohjelma ja ihan pro tasoa
tosin monitori toimintoa siinä ei ole. siihen on olemassa omat ohjelmansa
mutta tosiaan kun konekieli monitori on modulilla se helpottaa elämää paljon
samoin turbojen olemassa olo myös itselläni on kaksi
Action replay 6 ja Final cardridge 3
ensimmäinen on parempi koska se osaa upottaa turbo loaderinsa oikeisiin peleihinkin
ei finalkaan huono ole

tuolla pääsee kylmä testaamaan Assyä
http://6502asm.com/ (http://6502asm.com/)
plus paljon malli rutiineita

http://project64.c64.org/misc/assembler.txt (http://project64.c64.org/misc/assembler.txt)
muuta apu softaa
http://www.zimmers.net/anonftp/pub/cbm/c64/programming/ (http://www.zimmers.net/anonftp/pub/cbm/c64/programming/)
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - marraskuu 29, 2013, 15:32
kisa alkaa lähenemään loppuaan eikä vielä ainakaan kukaan ole tullut haastamaan
A500 pakettia jouluksi kotiinsa...

" A500 1m chip + muuntaja, ja muutama laatikko pelejä " 
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - joulukuu 08, 2013, 12:43
16 päivää aikaa postitukseen... mutta kenelle ?
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - joulukuu 14, 2013, 10:16
tämä näyttää pahalta !
palkinnon  taidankin voittaa minä ???
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: escape - joulukuu 16, 2013, 01:06
Voisi kai tänne oman suorituksen postittaa, kun tuli jotain aikoinaan väkerrettyä. Opintojen parissa tosin sen verran kiireitä ettei ole liiemmin ehtinyt ohjelmointiin perehtyä. En tosin tuosta Amigasta ole kiinnostunut, kun niitä jo yksi nurkassa pyörii  ;D . Miettinyt senkin myymistä pois, mutta en taida raahtia. Tämä ei kyllä ole mitenkään täydellinen suoritus, mutta oppimismielessä postitan. Jos sitten joku jossain vaiheessa postittaisi jonkinnäköisen mallisuorituksen.


1 PRINT CHR$(147)
10 POKE 2040,13
20 FOR I=0 TO 62:READ A:POKE 832+I,A:NEXT I
30 POKE 53287,1
40 POKE 53269,1
41 P=3.141592654
44 FOR B=0 TO 360
50 POKE 53248,COS(B*P/180)*70+160
60 POKE 53249,SIN(B*P/180)*70+150
61 NEXT B
62 GOTO 44
70 POKE 53264,0
200 DATA0,0,0
210 DATA0,0,0
220 DATA0,0,0
230 DATA0,0,0
240 DATA0,0,0
250 DATA0,0,0
260 DATA0,0,0
270 DATA0,0,0
280 DATA0,0,0
290 DATA0,0,0
300 DATA0,1,0
310 DATA0,0,0
320 DATA0,0,0
330 DATA0,0,0
340 DATA0,0,0
350 DATA0,0,0
360 DATA0,0,0
370 DATA0,0,0
380 DATA0,0,0
390 DATA0,0,0
400 DATA0,0,0


edit. ohjelma lisätty liitteeseen
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: rams - joulukuu 16, 2013, 01:25
Räpelsin tämmösen viime yönä. Erikoisuutena on max. 3 spriteä ja mahdollisuus kiertosuunnan muutokseen (muuttujalla). Kauheahan tuo on. Teen assemblerilla uudelleen .. jos jaksan. ;)

(Testattu vicellä, näemmä pari then avainsanaa puuttuu tuolta, mutta "works on my machine", niin kuin sanotaan.  ;))

EDIT: lisäsin prg tiedoston. Muuten, nuo neliöt menee y-akselilla noin ylös, että pystyy testaamaan x-akselin ylivuotoa (x > 255).


1 print chr$(147)
2 ss = 2 : rem number of sprites (1-3), 3 is too much
5 rem fill in the sprite data, vic = 53248
6 poke 53280,0: poke 53281,0
10 for j = 832 to 894
20 read a
21 poke j,a
30 next
40 poke 2040,13 : rem sprite 0 data
45 poke 2041,13 : rem sprite 1 data, same as sprite 0
46 poke 2042,13 : rem sprite 2 data, same as sprite 0
50 poke 53287,1 : rem sprite 0 color
55 poke 53288,1 : rem sprite 1 color
56 poke 53289,1 : rem sprite 2 color
60 poke 53269,7 : rem sprite 0,  1, 2 in use
80 pi = 3.14159
90 vcenter = 139 : hcenter = 172
100 ml = 100
110 al = ml : aa = 0 : av = (-0.08)
120 bl = ml : ba = pi : bv = 0.08
130 cl = 10 : ca = 0: cv = (-1.5)
140 angle = 0
150 ll = 0 : spaddr = 0
480 rem =======================================
485 rem      set up sprites for move
490 rem =======================================
500 ll = al : angle = aa : vel = av
505 spaddr = 53248 : obit = 1
510 gosub 700
520 aa = angle
525 if(ss < 2 ) goto 500
550 ll = bl : angle = ba : vel = bv
555 spaddr = 53250 : obit = 2
560 gosub 700
570 ba = angle
575 if(ss < 3 ) goto 500
580 ll = cl : angle = ca : vel = cv
590 spaddr = 53252 : obit = 4
600 gosub 700
610 ca = angle
620 goto 500
680 rem =========================================
685 rem         move sprite
690 rem =========================================
700 if angle > 2*pi then angle = 0
720 x = ll * cos(angle) + hcenter
740 y = ll * sin(angle) + vcenter
760 ovf = ( x > 255 )
780 poke spaddr, x + (ovf * 255)
800 rem ovf = ovf * ( -1 )
820 if ovf <> 0 then poke 53264, peek(53264) or obit
840 if ovf = 0 then poke 53264, peek(53264) and not(obit)
790 poke spaddr+1,y
800 angle = angle + vel
820 return
5000 data 255,255,255
5010 data 128,0,1
5020 data 191,255,253
5030 data 160,0,5
5040 data 160,0,5
5050 data 167,255,229
5060 data 164,0,37
5070 data 164,0,37
5080 data 164,0,37
5090 data 164,126,37
5100 data 164,66,37
5110 data 164,126,37
5120 data 164,0,37
5130 data 164,0,37
5140 data 164,0,37
5150 data 167,255,229
5160 data 160,0,5
5170 data 160,0,5
5180 data 191,255,253
5190 data 128,0,1
5200 data 255,255,255
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - joulukuu 16, 2013, 17:51
dodiin hyvältä näyttää vieläkun Editillä laitatte .PRG fileen mukaan et porukka pääsee testaan ohjelmianne ;D
:worship:

voidaan tehdä sitten äänestys siitä kuka saa koneen ?
toivon edelleen osallistujia lisää pää asiahan ei ole olla profesionaali vaan se jolla on eniten yritystä xD
no porukka sen lopulta päättää kelle kone lähtee 8 päivän päästä !
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: rams - joulukuu 22, 2013, 18:17
Höh. Minun piti tehdä tänne vielä toinen versio Forth:lla (jolla en ole koskaan vielä ohjelmoinut), mutta en taida millään ehtiä etsimään ja toteuttamaan sinin ja kosinin vastinetta kokonaisluvuilla. Löytämäni Forth+ kun ei tue liukulukuja.

Suosittelen kuitenkin lämpimästi Forth:n kokeilua, jos C64:lla aiotte ohjelmoida. Nopeus on ihan eri luokkaa kuin Basicilla ja luettavuus on - pienen harjoittelun jälkeen - parempaa kuin assemblerilla. Lisäksi Forth:lla voi tehdä myös assemblerilla alirutiineita suoraan, joten kyseessä on aika mukavasti korkeamman ja matalemman tason yhdistävä kieli. Forth+:ssa ainakin on myös valmiina spritejen ja tarkkuusgrafiikan käsittelykäskyt.

Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - joulukuu 22, 2013, 19:30
jeeh hoo hetki lähenee kuka saa koneen  :thumbup:

ihmetyttää tosin ettei kukaan ole kiinnostunut testaamaan ja näkemään miten nuo ohjelmat toimivat  :o
ensimmäistä ladattu 0 kertaa ja toista 1 kerran :( !!
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: escape - joulukuu 23, 2013, 15:09
Tehtävä oli ilmeisesti niin haastava, ettei kukaan uskalla edes testata ohjelmia  ;).
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: rams - joulukuu 27, 2013, 01:25
Parantelin edellistä basic versiota hieman ihan huvikseni. Tällä kertaa sin ja cos arvot lasketaan edeltäkäsin taulukoihin, jolloin spritejen liikuttelu on noileempaa. 


2 ss = 3 : rem number of sprites (1-3)
3 dim px(180) : dim py(180)
5 rem fill in the sprite data, vic = 53248
6 poke 53280,0: poke 53281,0
10 for j = 832 to 894
20 read a
21 poke j,a
30 next
40 poke 2040,13 : rem sprite 0 data
45 poke 2041,13 : rem sprite 1 data, same as sprite 0
46 poke 2042,13 : rem sprite 2 data, same as sprite 0
50 poke 53287,1 : rem sprite 0 color
55 poke 53288,1 : rem sprite 1 color
56 poke 53289,1 : rem sprite 1 color
60 poke 53269,7 : rem sprite 0,  1, 2 in use
70 pi = 3.14159
80 vcenter = 139 : hcenter = 172
90 print chr$(147) : print "{12 down} {10 right}please wait{1 down} {12 left}"; 
100 rem =================================
101 rem  precalculate sin and cos values
103 rem =================================
110 tt = 0.0 : cnt = 0 : ocn = 0
120 for j = 0 to 180
123 ocn = cnt
124 cnt = int(j/18)
125 if ocn <> cnt then print chr$(161);
130 tt = j*2*pi/180
140 px(j) = cos(tt)
150 py(j) = sin(tt)
160 next j
170 print chr$(147)
400 rem =======================================
400 rem      set up sprites for move
410 rem =======================================
420 a1 = 0 : a2 = 180 : a3 = 0 : rem sprite 1,2 and 3 angles
430 l1 = 110 : l2 = 70 : l3 = 30 : rem sprite 1, 2 and 3 distance from center
500 ll = l1 : angle = a1 
505 spaddr = 53248 : obit = 1
510 gosub 700
520 a1 = a1 + 1
525 if ss = 1 then goto 590
530 ll = l2 : angle = a2
535 spaddr = 53250 : obit = 2
540 gosub 700
550 a2 = a2 - 1
555 if ss = 2 then goto 590
560 ll = l3 : angle = a3
565 spaddr = 53252 : obit = 4
570 gosub 700
580 a3 = a3 + 5
590 if a1 >= 180 then a1 = 0
591 if a2 < 0 then a2 = 180
592 if a3 >= 180 then a3 = 0
600 goto 500
680 rem =========================================
685 rem         move sprite
690 rem =========================================
700 x = int(px(angle) * ll + hcenter)
740 y = int(py(angle) * ll + vcenter)
760 ovf = ( x > 255 )
780 poke spaddr, x + (ovf * 255)
800 rem ovf = ovf * ( -1 )
820 if ovf <> 0 then poke 53264, peek(53264) or obit
840 if ovf = 0 then poke 53264, peek(53264) and not(obit)
790 poke spaddr+1,y
820 return
5000 data 255,255,255
5010 data 128,0,1
5020 data 191,255,253
5030 data 160,0,5
5040 data 160,0,5
5050 data 167,255,229
5060 data 164,0,37
5070 data 164,0,37
5080 data 164,0,37
5090 data 164,126,37
5100 data 164,66,37
5110 data 164,126,37
5120 data 164,0,37
5130 data 164,0,37
5140 data 164,0,37
5150 data 167,255,229
5160 data 160,0,5
5170 data 160,0,5
5180 data 191,255,253
5190 data 128,0,1
5200 data 255,255,255
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - joulukuu 28, 2013, 20:50
Rams  :thumbup: on sitten ilmeisesti tämä kilpailun voittaja koska toinen ei halunnut Amigaa itselleen ?!?
osoitetta kehiin niin saadaan paketti liikkeelle !

anteeksi lievähkö myöhästyminen voittajan ilmoittamisen suhteen mutta B5 maratoni on täysin sekoittanut
tämän universumin olemassa olon Anteeksi ;)

edit: Typo
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: rams - joulukuu 29, 2013, 01:06
B5 toki menee aina kaiken muun edelle. Voin tulla hakemaan koneen jossain vaiheessa, kun kerran ollaan samassa pitäjässä.

Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - joulukuu 29, 2013, 10:58
tervetuloa  8)

säästyy pakkaus ja postituskulut  :thumbup:
laitoin privaviestin jatko toimenpiteitä varten
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: escape - tammikuu 02, 2014, 23:22
Nyt kun tämä kisa on saatu päätökseen, niin ei muuta kuin uutta ohjelmointi kisaa pystyyn  ;)
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - tammikuu 03, 2014, 05:35
heh multa kyllä loppu jo A500 pitäskö laittaa seuraavaksi palkinnoksi A2000  >:D
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: rams - tammikuu 03, 2014, 19:16
Jos otetaan reilusti koko vuosi aikaa, niin sittenhän voisi ajatella vaikka jonkin pienen pelin tekemistä. Esimerkiksi Nim (http://en.wikipedia.org/wiki/Nim (http://en.wikipedia.org/wiki/Nim)) voisi olla riittävän yksinkertainen ja voittavan tekoälyn luominenkin on helppoa. Siihen saisi varmaan ympättyä mukaan eri pelimoodeja, spritejä ja ääniä yms.
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: escape - tammikuu 07, 2014, 11:52
Lainaus käyttäjältä: rams - tammikuu 03, 2014, 19:16
Jos otetaan reilusti koko vuosi aikaa, niin sittenhän voisi ajatella vaikka jonkin pienen pelin tekemistä. Esimerkiksi Nim (http://en.wikipedia.org/wiki/Nim (http://en.wikipedia.org/wiki/Nim)) voisi olla riittävän yksinkertainen ja voittavan tekoälyn luominenkin on helppoa. Siihen saisi varmaan ympättyä mukaan eri pelimoodeja, spritejä ja ääniä yms.

Peli kuulostas hyvältä idealta. Tosin osallistuja määrä ei tässäkään kisassa kovin hääppöinen ollut, joten onko tehtävä liian haastava? En tiedä mikä houkuttelis porukkaa osallistumaan, kun ei edes Amiga tuonut suurta ohjelmoijien ryntäystä paikalle.
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - tammikuu 07, 2014, 15:14
no sen ainakin lupaan että jos joku alkaa vääntään mulle poxiin jotain BBS Door peliä niin varmasti palkintoa on luvassa  :pondering:

alusta siis Amiga ja valittavat kielet Amiga Basic, Amos, konekieli ainakin noille löytyy development paketit

tänne kilpailua suunitellessani ajattelin myös et liian vaikeeta ei kannata harkita siksi näinkin yksinkertainen
perus pelirutiinin kisa

mutta toki ainakin BBS puolella olisi tarkotus ihan oikeasti alkaa vääntämään ihan oikeita pelejä
alusta vapaa samoin ideointi ja keskustelu luultavasti kys projektit vuotavat keskustelua tännekin  :thumbup:
osallistua saa vaikkei mitään osaisikaan jos ei muuta niin ideoida osaa jokainen !
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: rams - tammikuu 07, 2014, 19:15
Tässä funtsin, että voitaisiin palkintokysymys ratkaista esimerkiksi siten, että jokainen, joka osallistuu omalla tuotoksellaan kilpailuun, laittaisi yhteiseen pottiin vaikka 5 € tms. pienen rahasumman. Riippuen osallistujien määrästä voitaisiin sitten hankkia voittajalle jotain vaikka Protovisionista tai Amibaystä.. tai sitten "raanavedet" lähimmän Esson vessasta. ;)

BBS pelit on hyvä ehdotus. Olisiko siis niin, että tänä vuonna tehdään Amigalla?

Yksi ehdotus, jos niitä kaivataan lisää, on L-Systeemien teko-ohjelma (http://en.wikipedia.org/wiki/L-system (http://en.wikipedia.org/wiki/L-system)). 
Otsikko: Vs: 2013 ohjelmointi kisa
Kirjoitti: virgo - tammikuu 07, 2014, 20:52
tollanen potti olis hyvä systeemi jos olis paljon osallistujia ;)
kahtotaan miten tämä kääntyy...

BBS peli on tehtävä Amigalla luonnolisesti tai sitten täytyy rakentaa ensin se BBS mihin tehdä peli xD
mutta veikkaan että se kisa käydään tuolla BBS puolella missä on maailman laajuinen keskustelu yhteys...
(sittenkun sellainen sinne luodaan...)
mikä tarkoittaa luonnolisesti kovempaa tasoa kisailuun

jos joku haluaa täällä järkätä jonkun Amiga aiheisen ohjelmointi kisan niin siitä vaan
itse en siihen oikein sovellu kun en sitä osaa koodata mutta mielenkiinnolla seuraan kyllä sivusta

mun kista tulee aina oleen täällä C64 kisoja xD

L- kisa näyttää jo aika proolta xD