out of memory error -?

Aloittaja Rokkijumala, elokuu 11, 2006, 14:16

« edellinen - seuraava »

Rokkijumala

Mikähän koneelle tuli, kun yht'äkkiä pelit ei enää lähde käyntiin vaan kone ilmoittaa "out of memory error" -voiko tuolle tehdä itse enää mitään? Pelit, jotka viimeviikolla toimi, ei nyt lähde käyntiin tuon takia...  :o

fmatic

#1
Tuleeko tuo ilmoitus silloin kun käynnistät koneen vai silloin kun yrität ladata pelin? Lataatko levyltä vaiko kasetilta?

Jos tulee heti kun olet käynnistänyt koneen niin silloin luultavasti muistipiiri on hajalla, mutta olettaisin, että sinun tapauksessasi ilmoitus tulee yrittäessäsi ladata pelin?

Yleensä tuo ilmoitus viittaa siihen, että ajamasi ohjelma on yli 38911 tavua suurempi eikä näin ollen mahdu muistiin (bytes)

Jos lataat kasetilta niin yksi vaihtoehto tietysti voi olla poskellaan oleva äänipään azimuth-kulma. Usein itse olen saanut jos jonkinnäköistä virheilmoa jos latailen kasetilta jossa äänipäätei ole kohdillaan. Jos taat lataat levyltä niin en äkkisältään osaa sanoa mitään tuohon sillä en ole moista virheilmoa viimeaikoina saanut levyltä ladattaessa...


Rokkijumala

Homma ilmenee siinä vaiheessa, kun lataan pelin, mikään peli ei latudu. Nyt näyttää helpottavan, kun säätää azimuth -kulmaa.. kyseessä on kasetilta lataus.

fmatic

Jep se on Commodore 64 kasettiaseman ikuinen riesa, mutta onneksi helposti "korjattavissa".