Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu

Vieläkö väki tekee koodia 64:lle?

Aloittaja rams, toukokuu 18, 2010, 15:50

« edellinen - seuraava »

rams

Itse omistin 64:n nöösinä ja aika meni pelatessa. Samoin kävi Amigan kanssa. Nyt myöhemmin on kiinnostus 64:n koodaamiseen herännyt ja olen alkanut opiskelemaan assembleria. Onhan homma aika hurjaa, kun on tottunut tekemään C++:lla ja muilla korkeamman tason kielillä, mutta täytyy sanoa, että jokin outo viehätys tuossa 64:n arkkitehtuurissa ja assemblerissa on.

Assemblerina olen käyttänyt dasmia ja nyttemmin olen kokeillut myös cc65 C-kääntäjää. Ei hassumpaa.

Lukeeko siis joku tätä aluetta ja tekeekö kukaan 64:lle enää mitään?  

Slimex

Kyllähän tuota koodia tulee väännettyä, ja ihan asmilla. On se vaan nii helppoo nepalla ku tietää rekkarit ni tuo syntaksi menee ku itestää, toista ois jollai muulla rossulla!
no pain, no c64

rams

Ristiinkäännätkö toisella koneella vai koodaatko raakasti C64:lla itsellään? Demokoodailua vai pelien tekoa?

Slimex

Kyllähän tuota AR:n monnaria tulee vieläki käytettyä. En oo edes kerinny viel opettelee noita x-asm vehkeitä. Ihan opettelen uudestaan 6510:n saloja uudestaan, semmosta pienimuotosta demokoodausta: rastereitten väsäilyä ja sid-playereitä.  :D
no pain, no c64

Markoh

Syksyn aikana on tarkoitus ruveta palauttelemaan koodia mieleen.
-kun tuli uusi vekotinkin kuusnepaan, 1541 ultimate II moduuli  8-)

Jake64

LainaaMarkoh:
-kun tuli uusi vekotinkin kuusnepaan, 1541 ultimate II moduuli    

Kantsii olla varovainen tuon 1541U2:n kanssa. On vielä jonkin verran buginen, vaikka 2.0RC5 versioon on korjattu jo monia virheitä. Erityisesti menussa kursori oikealle kahdesti ( tai joykkarilla oikealle kahdesti ) saattaa sekoittaa ultimaten.

Itselläni on molemmat sekä 1541U1 että 1541U2, joten tällä hetkellä käytän tuota ensimmäistä.

Markoh

#6
Lainaa
LainaaMarkoh:
-kun tuli uusi vekotinkin kuusnepaan, 1541 ultimate II moduuli    

Kantsii olla varovainen tuon 1541U2:n kanssa. On vielä jonkin verran buginen, vaikka 2.0RC5 versioon on korjattu jo monia virheitä. Erityisesti menussa kursori oikealle kahdesti ( tai joykkarilla oikealle kahdesti ) saattaa sekoittaa ultimaten.

Itselläni on molemmat sekä 1541U1 että 1541U2, joten tällä hetkellä käytän tuota ensimmäistä.

Juu, omani on vielä paketissa. Odottelen kun suurimmat bugit fixattu. Tällä hetkellä uusin fw 2.0RC9

Jake64

Jep, R9:llä saa jo TAPit tehtyä ja tilauksessa pari kappaletta TAPE-adapteria :-)
R8 versiosta lähtien jo pahin bugi korjattu, ettei tartte laitella motukkaa Alankomaihin takaisin korjattavaksi :-)

Markoh

LainaaJep, R9:llä saa jo TAPit tehtyä ja tilauksessa pari kappaletta TAPE-adapteria :-)
R8 versiosta lähtien jo pahin bugi korjattu, ettei tartte laitella motukkaa Alankomaihin takaisin korjattavaksi :-)

Mitäs tuo tape adapteri kustantaa, kun en nähnyt hintoja sivustolla ?

Jake64

#9
LainaaMitäs tuo tape adapteri kustantaa, kun en nähnyt hintoja sivustolla ?

Kun laittaa Order now! sivulta lukumääräksi 0 (1541U-II ) ja painaa place order, niin Order Status sivulta voi käydä valkkaamassa optiot. Osina 14,50€ ja koottuna 24,50€ sisältää verot. Toimituskulut 7,70€.

Tai se muokkaussivu tuli heti sen jälkeen, kun olin painanut place order-nappia. En ihan muista, kun on viikko jo melkein vierähtänyt.

Jake64

Taasen tullut uusi versio molempiin ultimateen ;

1541 Ultimate-II V2.0RCA Firmware
1541 Ultimate-I V2.0RCA Firmware (non-permanent)

oli jotain ongelmia MK1 kanssa, mikähän versio se taitaa mulla olla  :-?

ja U1:n versio siis ei ole pysyvä, vaan latautuu aina uudestaan käynnistettäessä.

virgo

Vanha keskustelu mutta muistaessani mainitsen erään asian.

ostin joskus ekoina C64 vuosina Basic kääntäjän joka ruuvaa koodista Konekielisen
eli Boostaa ohjelmaa huimasti alkuperäisestä ei aina ihan täydellisesti mutta kuitenkin
jos siis omistat basic koodia joka on muuten erinomainen mutta kärsii nopeuden puutteesta
voisin sen kääntää konekieliseksi tuolla ohjelmalla !!
ellen ihan väärin muista niin osasi simons basic kielenkin ?!?
käännöksen jälkeen ohjelmaa ei pysty muokkaamaan
vain yksi rivi on jäljellä
1 sys xxxx
alkuperäinen Basic versio tietysti on edelleen muokattavissa mutta pitää kääntää uudelleen
kun pääsen himaan voin laittaa esimerkki käännöksiä kokeiltavaksi

olettaen tietysti että kyseiset levyt ovat vielä hengissä pitäneekin kopioida ne ensi tilassa kovalle
ottakaa yhteyttä jos tuollaiselle käännökselle on tarvetta ;)
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500