Rambo 3 ongelma emulaattorilla

Aloittaja juopporenttu, joulukuu 29, 2008, 23:02

« edellinen - seuraava »

juopporenttu

Elieli ongelma on seuraava, en saa peliä päälle emulaattorilla. Peli kyllä aukeaa siihen kohtaan jossa saa säädellä musiikkeja ja näkyy pisteet mutta siitä en pääse eteenpäin.
Olen koittanut avata vicella ja ccs64 emulaattoreilla enkä saa kummallakaan auki.
Mikä avuksi??

Syntax_Error

#1
Vastaan tulee silloin tällöin versioita jotka ei toimi, vaikka kuinka vicen asetuksia rukkaa. Olen ottanut sellasen käytännön, että etsin mahdollisimman monta imege-versioo kyseisestä pelistä. Kyllä niistä sitten aina joku toimii. Tämä versio ainakin toimi itsellä ftp://arnold.c64.org/pub/games/r/Rambo_3.Ocean.+23-Wirus+Ikari.zip

Mitä joysticia käytät? Näppäimistöemulaatiota vaiko oikein joystickia ?
Olethan huomannut, että oikea joy-portti pitää olla vice:ssä määritelty. Muistaakseni Rambo 3 toimi port 2:lla. (Settings -> Joystic settings) Kannattaa huomioida, että jos käytät näppäinemulaatiota, jossa on kirjaimia määritelty joysticin liikkeisiin, ei nämä toimi silloin näppäiminä. Paras näppäinemulaatioksi on numpad+ctrl eli joystic toimii numeronäppäimistöltä ja fire on oikean puoleinen ctrl. Se ei häiritse näppäimistön toimintaa peleissä.

Latausten ajaksi kannattaa muutes heittää vicen options valikosta warp-mode päälle, mutta pelatessa sitä ei voi käyttää. Varsinkin moniosaisten diskettipelien kanssa kasvaneesta latausnopeudesta on etua. Olen vain huomannut sellaisen, että varsin monet useampiosaiset levyke-pelit eivät toimi luotettavasti, ellei Options valikon True drive emulation ole päällä. Silloin tosin warp-toiminnosta ei ole niin suurta hyötyä.
5 rem - Sekodemo :) -
10 N=INT(200*RND(0)+1)
20 PRINT CHR$(N);
30 GOTO 10

bloodycut

hommaa helpottaa myös Action Repley 6 modeemin jonka voi ladata Viceen.