Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu

Mistä 8500, 8521 ja 8565 piirit?

Aloittaja varaktori, lokakuu 28, 2017, 16:37

« edellinen - seuraava »

virgo

muista jännite erot 6581 & 6580 välillä
samoin piirit käyttävät eri suoto konkkia

81 12v
80 9v
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

varaktori

Lainaus käyttäjältä: virgo - joulukuu 01, 2017, 21:04
muista jännite erot 6581 & 6580 välillä
samoin piirit käyttävät eri suoto konkkia

81 12v
80 9v

Tuon C64 reloaded mk2:n kanssa niitä ei tarvitse muistaa. Se tunnistaa automaattisesti piirien tyypit ja säätää jännitteet ja konkat ihan automaagisesti.  :worship:

varaktori

Tuota Gideonin Ultimate-64 värkkiä pitää vielä hehkuttaa vaikka se onkin vasta prototyyppiasteella. Sehän on FPGA-pohjainen ratkaisu samaan tapaan kuin Turbo Chameleon 64 mutta tarkoitettu asennettavaksi kuusneban koteloon. Se ei välttämättä tarvitse mitään alkuperäisiä piirejä, mutta siihen on mahdollista laittaa maksimissaan kaksi alkuperäistä SID-piiriä. Niiden tuottama analoginen äänisignaali sämplätään AD-muuntimella takaisin digitaaliseksi jotta se saadaan siirtymään HDMI-liittimen kautta nykyaikaisen töllön tai monitorin kaiuttimiin. Värkkiin tulee myös sisäänrakennettuna 1541 Ultimate-II+ joten sitäkään ei tarvitse hankkia erikseen.

Käsittääkseni myös Jens on kehittämässä C64 reloaded mk3:sta joka on FPGA-pohjainen ratkaisu. Ei ole vaikea arvata sen pohjautuvan Turbo Chameleon 64:ään.

Niin ja onhan Jens tekemässä myös Commodore A1200 Reloaded värkkiä mutta se ja tuo C64 reloaded mk3 lienevät vielä piirustuspöydällä. En kummastakaan ole vielä nähnyt prototyyppiä.

http://wiki.icomp.de/wiki/Commodore_A1200_Reloaded

varaktori

Olen noita piirejä tässä nyt metsästänyt ja VIC-II piiriksi löysin 8565R2 piirin, SID piirejä on nyt 8580R5 versiota useampikin sekä 6581. Prosessoriksi löytyi haluamani 8500 ja CIA piireiksi kaksi kappaletta 6526 piiriä. Olisin halunnut CIA piireiksi 8521 piirit, mutta niitä ei tunnu oikein löytyvän mistään. Eipä ole vielä vastaan kävellyt 6582 piiriäkään jonka olisin halunnut toiseksi SID piiriksi tuon 8580:n rinnalle. No joka tapauksessa saan värkin näillä nyt toimimaan. Prosessori ja CIA piirit tulevat Saksasta ja loput löytyvät jo täältä. Jos jollain on myydä 8521 ja/tai 6582 piirejä, niin olen kiinnostunut ostamaan.

Ainakin Lemon64 foorumilla on ollut kovaaa depattia noiden uutta tuotantoa olevien koteloiden valuvirheistä. Jos porukka haluaa, niin voin yrittää omastani ottaa valokuvia nähtäville, niin niistä voi päätellä ovatko ne virheet nyt niin pahoja. Itse olen kyllä varsin tyytyväinen.

virgo

kyllä tuo Gideon ja kyseinen emo oli ZOO Partyillä tässä muutama kuukausi sitten jossa sitä itsekin pääsin pällistelemään
ja kokeilemaan miten pitkällä se jo on... ja onhan se jo melko pitkällä vaikkei vielä ihan 100% lyönnissä
monet jutut kuitenkin siinä jo toimii
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

varaktori

Juu nyt odotellaan että Gideon saa pystyyn uudet sitä varten pyhitetyt webbisivut joiden kautta voi sitten laittaa ennakkotilauksen menemään. :laugh: Viimeksi kun katsoin, niin 209 euroa saattaisi tulla värkille hintaa ja siihen tietysti postikulut päälle.  :worship:

Joo mutta toivottelen kaikille hyvää Joulua sillä eipä ole joulupukin tuloon enää montaa viikkoa. Saatan palata ensi vuonna vilkaisemaan mikä täällä on meininki.

junnu78

#21
Itse odottelen omaa reloaded mk2:sta sapuvaksi. Samanlaiseen koteloon olisi tarkoitus se sitten aikanaan ympätä.
Minä tulostan noi näppiksen kiinnitysosat ym itse :)

Ylemmässä kuvassa nopeesti tulosteltu c64c koteloon näppiksen kiinnitysosat.
Alemmassa c64 kotelon ja  reloaded levyn virtaliittimen väliin tommonen., ettei näytä niin tyhjältä kotelossa reikä :)

Osat on tulosteltu ihan thingiversen kuvien pohjalta.

retroman


junnu78

Tulostelin amiga 1200 indivision Agan dvi lähdon kiinnikkeenkin. Toi oli semmonen koe tulostus. Pitää jossain vaiheessa tulostaa uudestaan se valkoisella. Tosin eipä tuo tuolta näy, vaikka jäiskin mustaksi. :)

junnu78

#24
Nyt on oma reload mkII tulossa kohti Suomea. Voipi olla, että Jouluksi sais tekemistä. Tosin eipä tossa paljoo tekemistä ole.
Muuta kun kasaus. Kaikki on jo valmiina odottamassa.
Jos joku tarvii 3d tulostus apua, saa kysyä allekirjoittaneelta :)
Suunnittelu puoli on vielä hukassa, mutta toivottavasti tässä kerkeis vielä opiskelemaan. Yv:llä tavoittaa.

Sorry oftopic