Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu

C128D

Aloittaja Markoh, tammikuu 16, 2010, 01:57

« edellinen - seuraava »

Markoh

Toimiiko/Sopiiko C64 moduulit C128D mallin moduuliportissa ?

hannkesk

kyllä. hyvin toimii.

romppainen

Ainoa ongelmalliseksi laskettava ominaisuus on moduliportin sijainti, jos käytettävässä modulissa on esim. freeze/reset-kytkimet niin niitä on vittumainen ronkkia kaukaa koneen takaa.

virgo

pitänee sen varran huomauttaa etteivät ihan kaikki modulit toimi
esim Final Cardridge ei toimi
kone jää lukkoon
muistaakseni C128 homma kierrettiin siten että painettiin C= "commodore"
nappi pohjaan startin aikana C128 boottaa silloin suoraan C64 tilaan
ja moduli toimii
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Jake64

Aikoinaan, kun ois jaksanut manuaalia kahlata, niin en ois 80-luvulla myynyt C128:a pois parin viikon kokeilun jälkeen. Tuli kirjoitettua aina GO64, että pääsi C64-tilaan  :(


virgo

ullakolla tuollainen C128D piilottelee
en vain koskaa päässyt sen kanssa sinuiksi vaikka siinä hienoja ominaisuuksia onkin
kuten mahdollisuus ajaa C64 tilaa 2mhz tilassa borderien alla
eräs Eliten harraste kräkki käyttää tuota kikkaa
kyllä eron huomaa ;)
Muutamia C128 kirjojakin on tullut haalittua voisin luopua niistä jos jollekulle kelpaa !
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Jake64

Lainaus käyttäjältä: virgo - kesäkuu 26, 2011, 01:18
Muutamia C128 kirjojakin on tullut haalittua voisin luopua niistä jos jollekulle kelpaa !

Mulle kylllä kelpaa, C128 materiaalia aika vähän tällähetkellä.

virgo


mitenkähän "laittomaksi" menisi jos foorumille alkas kerään tuota harvinaisempaa kauraa ?
kuten esimerkiksi tuo 1.5Mhz versio Elitestä uusine tehtävineen ?
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Antti

Lainaus käyttäjältä: virgo - heinäkuu 12, 2011, 17:53
mitenkähän "laittomaksi" menisi jos foorumille alkas kerään tuota harvinaisempaa kauraa ?
Epäilen, että kukaan olisi huutelemassa tekijänoikeuksiensa perään, jos näin tehtäisiin  ;D Minuakin kaikki C128-matsku kiinnostaisi, kun tulin juuri huutaneeksi itselleni D-mallin.

fmatic

Lainaus käyttäjältä: Antti - elokuu 19, 2011, 12:33
Lainaus käyttäjältä: virgo - heinäkuu 12, 2011, 17:53
mitenkähän "laittomaksi" menisi jos foorumille alkas kerään tuota harvinaisempaa kauraa ?
Epäilen, että kukaan olisi huutelemassa tekijänoikeuksiensa perään, jos näin tehtäisiin  ;D Minuakin kaikki C128-matsku kiinnostaisi, kun tulin juuri huutaneeksi itselleni D-mallin.

Tämä on aina hieman kaksipiippuinen juttu. Joidenkin pelien osalta oikeuden omistaja(/t) pitävät mustasukkaisesti kiinni hengentuotteidensa oikeuksista ja joskus jopa koomissävytteisiä poistopyyntöjä olen huomannut. Itse tietysti sivuston ylläpitäjänä olen ensimmäinen joka saa tukkapöllyä "arveluttavan" materiaalin levittämisestä, mutta toisaalta kun puhutaan tuotteista jotka ovat jääneet "harmaalle vyöhykkeelle", josta ei enää ota tolkkua onko se vapaata riistaa ja kuka mahtaa omistaa oikeudet ja kiinnostaako ylenpäänsä ketään. Pääsääntöisesti olen heilunut sillä linjalla että suoranaisesti tänne jakoon laitetut pelit/sovellukset ovat vapaasti jaettavissa. Tämä ns. harmaan vyöhykkeen pelit ja sovellukset voi vallan mainiosti linkittää tänne kunhan se ei suoranaisesti ole ladattavissa juuri tältä palvelimelta eli "upatkaa" materiaali jonnekin ja linkatkaa tänne :)

Zilverfang

Minultakin löytyy tuollainen C128D + kaikki peruskäyttöön tarvittavat laitteet.

Ainoa ongelma on, että sisäänrakennettu levykeasema on rikki. Välillä se lataa joiltakin levykkeiltä jotakin, mutta niissäkin ilmenee grafiikkavirheitä ja kaatuvat ennen pitkää. Olen yrittänyt puhdistaa lukupäätä jos jonkinlaisella puhdistusaineella, mutta eipä nuo auta. Kasettiaseman kautta pelit lataavat hyvin.

Olen lukenut, että sisäänrakennettuna levykeasemana toimisi Commodore 1571, ja päähäni pälkähtikin että olisikohan tuo millään konstilla korvattavissa toimivalla 1571-asemalla, jos sellaisen hankkisin? Onkohan tällainen aseman vaihto mitenkään mahdollista, ihan muuten vain en viitsisi asemaa hankkia jos esim. liittimet jne. eivät olekaan yhteensopivia.

Kellään kokemusta levyaseman vaihdosta 128D:hen, onnistuuko?

romppainen

Lainaus käyttäjältä: Zilverfang - lokakuu 31, 2011, 20:23Olen lukenut, että sisäänrakennettuna levykeasemana toimisi Commodore 1571, ja päähäni pälkähtikin että olisikohan tuo millään konstilla korvattavissa toimivalla 1571-asemalla, jos sellaisen hankkisin? Onkohan tällainen aseman vaihto mitenkään mahdollista, ihan muuten vain en viitsisi asemaa hankkia jos esim. liittimet jne. eivät olekaan yhteensopivia.

Sama asemahan se eli vaihdon pitäisi siltä osin sujua täysin ongelmitta, ja mikäli vika piilee mekanismissa niin silloinhan voi vain vaihtaa sen ja jättää ohjainpiirilevyn rauhaan. Eräiden lähteiden mukaan sisäisten liitäntäjohtojen pituuksissa tosin saattaa olla eroja mutten nyt muista koskiko tuokin vain myöhempää DCR-mallia, seikka kannattanee kuitenkin varmuuden vuoksi ottaa huomioon remonttia suunnitellessa.

Zilverfang

^ Joo kiitoksia tiedosta.

Tämä taitaa kyllä jäädä pienimuotoiseksi ikuisuusprojektiksi, koska en viitsi mahdollisesti turhaan kokeiluun santsata hirveästi rahaa.

Keräilyn merkeissä kun noita isompia rompelaatikoita tulee välillä haalittua, niin hyvällä lykyllä tulee kenties tuollainen asema joskus omia aikoijaankin vastaan. Tosin 1541(/-II):sia on ollut omistuksessa jo aikas monta, ja 1571:siä ei vielä ainuttakaan, mutta toivoa on hyvä elätellä. :)

Jos joltakulta foorumilaiselta löytyy toimiva 1571 halpaan hintaan, niin ei muuta kuin meikäläiseen yhteyttä. ;)

protek

Pari 128D:ta on paikallisen elektroniikan kierrätyskeskuksesta noukittua. Toimivia pelejä molemmat. Haaveissa olisi laittaa sisään 1581:n ohjainkortti ja Chinonin FB-354 mekanismi ja modata koneesta 128D81.

virgo

ei kun rakentelemaan ;-) itsellä myös haaveissa tuo 1581 aseman rakentelu kun olisi aikaa...
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500