Omat äänitykset ei toimi

Aloittaja Jarskimo, kesäkuu 17, 2010, 13:26

« edellinen - seuraava »

Jarskimo

Hommasin ton Commodoren ja siinä toimii moitteettomasti normaali pelit, mutta itse äänitetyt ei toimi millään. Ainoa mikä toimi on itseäänitetty Giana. tietääkö kukaan mikä on vikana, vai pitäisikö säättää vaa azimuth kulmaa?

romppainen

Oletan että nuo itseäänitetyt pelit ovat itse asiassa jonkin toisen henkilön nauhoittamia, onko kasettien sisällöstä sen kummempaa tietoa koska se saattaisi valaista asiaa vähän enemmän.

Löytääkö kone noilta kaseteilta ylipäätään mitään vai pukkaako load erroria? Jos kyse on virheilmoituksesta niin ongelma saattaa olla äänipään asennossa tai turbopelien kohdalla siitä että koettaa ladata niitä soveltumattomalla turbolla (osa on aika ronkeleita tuosta). Väärä turbo voi joskus aiheuttaa myös sitä että kone ei anna edes normaaleja found-ilmoituksia löydetyistä tiedostoista, mutta samanlainen ilmiö tapahtuu myös silloin jos koettaa ladata turbotallennettuja pelejä ilman turboa tai toisin päin. Toki on mahdollista sekin että itse kasetit ovat jo saaneet liikaa ajan hampaasta.

Jarskimo

Mä oon ite äänitelly tänää niitä ja niistä ei toii ku toi giana. Jotkut pelit se lataa normaalista ja sitten näyttöön tulee yhtäkkiä pelkkiä jotain ihmemerkkejä. Commandon se lataa puoleen väliin ja sitten tulee pimeää? Bubble bobblessa se ei löydä yhtään mitään.
Veikkaan että täytyy äänittää tolla WAV-PRG ohjelmalla ja käyttää tota Kernel Loadia

romppainen

Ahaa, kyse on siis PC:n avulla siirretyistä nauhaimageista: Niihin en osaa ottaa mitään kantaa kun en itse ole tuollaista hommaa harrastanut.

fmatic

WAV-PRG:llä homma futaa kohtuullisen hyvin. Joudut ehkä säätämään pelikohtaisesti kasettiasemasi azimuth-kulmaa, mutta siihen oikeastaan saa Commodoren kasettiaseman kanssa tottua :) näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan ;) Omat nauhoituskokeilut on sujunut mallikkaasti tämän ohjeistuksen avulla.

Jarskimo

Ahaa  :D Tänään ratkaisun ton ongelma. Ongelma oli 90 luvuilla monta kertaa äänitetyissä kaseteissa. Heti kun kokeilin aivan uutta kasettia kaikki toimi ilman ongelmaa.

repsu

Tuossa tuli kerran vastaan tuttavan kanssa tapaus että sekin halusi c-64:n pelejä c-kassulla, nooh otin omat kassut mukaani ja mentiin kaverille, sillä oli uusi tuplapesäinen mankka, nooh kopsattiin ja onneksi kokeiltiin tulosta, ei kopio toiminut, kuunneltiin tavallisella mankalla vikinät ja samanlaiset olivat, homma ratkesi kun vaihdettiin kopio-kassulaitetta, tämä uusi kun oli ollut liikkeen ikkunassa auringon paahteessa kuukausitolkulla, muuta vikaa siitä ei löydetty, ei ilmoittanut mitään että "found game" tms. vaan meni nätisti ohitse kun kopioilla kokeiltiin, sitten wanhalla vehkeellä kopsattuna toimi nätisti. joku ihmeen riivaaja henki siinä masiinassa oli  ;)
Genesis Forever Young

virgo

hataralla muistilla
suurin ongelma nauhojen suorassa kopioinnissa oli Automaattinen äänen säätö
mikä aika monessa mankassa oli aikanaan tämä sääti äänen liian hiljaiselle
eikä kassu asema osannut niitä silloin lukea

eli tarvittiin dekki missä äänenvoimakkuuden pystyi itse säätämään ja kokeilemaan
missä kohtaa oli se paras ja toimivin äänen voimakkuus
muistikuvani mukaa viisari oli melkolailla punaisen puolella musiikin kopioinnissahan
se ei juuri saanut punaiselle mennä

Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500