Aitojen kasettien kopionti commodorella

Aloittaja Jarskimo, kesäkuu 18, 2010, 15:25

« edellinen - seuraava »

Jarskimo

Eli pystyykö aidolla commodorella aidon kasetin kopioimaan jollekin tyhjälle kasetille?

c64

#1
Luulisin että, koneella itsellään ei pysty :-/  Kaksipesäisellä nauhurilla on onnistuttu, mullakin taitaa olla joku peli nauhoitettuna noin  :-? Tulos on yleensä  hivenen epävarma, se riippuu laitteista.


hannkesk

pystyy. laitamalla esim. kasettiliitäntää copy200 modulin. Siihen liitetään kaksi kasettiasemaa. toiseen alkuperäinen kasetti ja load nappula alas. toiseen tyhjä kasetti ja record nappula alas. sen jälkeen c64 virta ja peli kopioituu normaalisti tyhjälle kasetille. sen jälkeen vain lataillaa samalla asemalla, jolla nauhoitettiin. täydellinen kopio. noira copy 200 moduleita sai tanskasta ostettua 80-luvulla.


janikosk

Noita moduleita ei taida paljoa olla liikenteessä joten kannattaa tosiaan jollain 2 pesäisellä nauhurilla kokeilla.  :)

Jope

Mulla on tommoinen palikka jossain, se on suhteellisen yksinkertainen toiminnaltaan.. Periaatteessa vaan read ja write-nastat ristissä.
CBM-harrastaja jo vuodesta 1985

hannkesk

Et viitsisi ottaa kuvaa copy 2000 modulista sekä päältä että alta. Olisi mukava tutustua kytkentää ja vaikka rakentaa sellainen viritelmä itse.

Yhdessä cracker journalissa oli artikkeli kyseisen härvelin rakentamisesta. lehti on vuodelta 1986.

Giox

törmäsin tällaiseen cassadapt viritelmään täällä http://c8d.cbm8bit.com/
Tuolla kylläkin voi tehdä kaiken muun paitsi kopioida kasetilta kasetille, mutta hieno juttu tossa on audiotasojen kalibrointimahdollisuus jolla voi säädellä pulssin liipasutasoa. Tällä lailla saa aikaiseksi laadukkaita nauhoitteita, jos niitä haluaa tehdä. Kytkiset ja firmiksen kun tuosta saisi niin rakentaisin itse pois. uControlleri tuossa on kai joku AVR tai PIC.

Jake64

#7
1541UII:een saa hankittua tape adapterin, mikä tulee samalla lailla kasettiaseman ja kuusnepan väliin. Samalla siitä lähtee johto 1541UII:een, josta pitäis saada 2.0RC9 laiteajurin mukaan jo tehtyä TAPeja.

Ja varmaankin laitettua sit takaisin toiselle kasetille. :-/

Adapteri on jo tilauksessa, kokeilen sitten kun olen sen saanut.  :)

Jake64

Viimein sain haettua postista kaksi tape adapteria. Yritän tässä lähiaikoina testailla, kun saan kaikki tarvittavat vermeet esille  :)
Saatan kuitenkin odotella sen verran, kunnes 2.0 laiteohjain ilmestyy UltimateII:lle. Pitäis ilmaantua lähiaikoina.


Jarskimo

Minkäslainen tuo tape adpteri on? Ite olen saanut pelit hyvin toimimaan tuollaisella tape adapterilla (kuva) ja mp3 soittimesta sitten valinnut aina pelin ja pistänyt pyörimään ja se toimii hyvin. Huono puoli on vain se, kun pelin latauksessa voi olla taukoja ja mp3 soitin ei pysähdy, kuten c-kasetti


Jake64

Lainaus käyttäjältä: Jarskimo - marraskuu 24, 2010, 19:43
Minkäslainen tuo tape adpteri on?

Tuolla www.1541ultimate.net sivuilla löytyy kuvia ja selostuksia. Se vaatii tuon UltimateII myös toimiakseen. Adapteri laitetaan kasettiaseman ja ultimaten väliin ja sillä saadaan nauhoitettua tap-tiedostoksi ultimateen liitetylle microsd-kortille tai usb-tikulle. Myös pitäisi onnistua takaisinpäin eli ultimatelta kasetille.

Ei mitään halpaa lystiä, sillä ultimateII 129€+7,70€ postikulut ja adapteri 14,5-24,5 riippuen ottaako asennettuna vai juottaako itse osat kiinni.

Jake64

Jaahas, eka tap-tiedosto tehty! Beach-Head meni ihan mukavasti ja myös sen sai ajettua tap-tiedostona ja pelattua commodorella !

Takaisin kasetille ei vielä pysty laittamaan, mutta sekin on vain ajan kysymys.


Jope

#12
Lainaus käyttäjältä: hannkesk - elokuu 23, 2010, 20:09
Et viitsisi ottaa kuvaa copy 2000 modulista sekä päältä että alta. Olisi mukava tutustua kytkentää ja vaikka rakentaa sellainen viritelmä itse.

Yhdessä cracker journalissa oli artikkeli kyseisen härvelin rakentamisesta. lehti on vuodelta 1986.

Oho, pahoittelut.. Unohdin koko homman. Koetan saada fotot otettua tänään, jos vaan löydän tuon palikan jostain. :-)

Edit: Ääh, ei ole tullut vastaan. Olen varma, etten ole antanut sitä pois tai myynyt kellekään. Ehkä vielä jonain päivänä se pomppaa esiin.
CBM-harrastaja jo vuodesta 1985