uuno turhapuro peli

Aloittaja 64_fan, huhtikuu 12, 2009, 21:49

« edellinen - seuraava »

64_fan

Muistaako kukaan amersoftin uuno turhapuro muuttaa maalle peliä. Onko peli harvinainen. Oletko omistanut ko. pelin

Slimex

Kyllähän tuo peli on suomalaisen pelintekokulttuurin merkkipaaluja. En usko että kovinkaan harvinainen, paitsi ehkä alkuperäisenä. Kyseisen pelin taisin kopsia silloin aikoinaan itselleni ja ei kyllä kuulu nepan eliittipeleihin. Peli on ladattavissa .d64 -imagena ihan CSDB:ssä -->> http://noname.c64.org/csdb/release/?id=48248
no pain, no c64

Syntax_Error

#2
http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/index.htm Uuno löytyy myös täältä (Suomen C= arkisto) ja muitakin suomalaistuotoksia.
5 rem - Sekodemo :) -
10 N=INT(200*RND(0)+1)
20 PRINT CHR$(N);
30 GOTO 10

Anza

#3
Joulupukki toi kyseisen pelin kasettiversiona joskus 80-luvun loppupuolella, kotelo melkeinpä A4-kokoinen. Peli on edelleen kirjahyllyssä :)

Itse peli tosiaan ei ole niitä parhaita.. vaikeakin se on. Mutta kummasti sitä tuli kuitenkin tahkottua, läpipääsystä en muista..

janikosk

Kaverilta tuota tuli alkuperäisenä kasettina aina silloin tällöin lainailtua. En äkkiä muista toista yhtä hermoja raastavaa peliä.  :)

jn51

Joo... on se vaikea kyllä, mutta kun olen tuotakin alkanut vuosien tauon jälkeen pelaamaan löydettyäni pelin, niin selvisin raisulla yrittämisellä toiseen levelliin. Se on muuten hullu tunne, kun sen ruohonleikkurin kanssa menee se polku kapeammaksi ja äijä on melkein finaalissa, samalla koko ajan pelko pöksyissä, että nyt tärähtää pusikkoon ja game over  :D

romppainen

Uuno on kyllä oikea masokistin päiväuni, aikoinaan onnistuin pari kertaa pääsemään viimeiseen tasoon mutta sinnekin vain helpoimmalla vaikeustasolla, nyt tahkosin sen muuan kuukausi sitten sisuunnuksissani läpi emulaattoria ja savestateja käyttämällä ja siinä olikin riittävä annos tuota peliä ainakin muutamaksi seuraavaksi vuodeksi. Hytönenhän väitti aikoinaan MikroBitin artikkelissa että peli on todellakin mahdollista pelata läpi ihan normaalisti (arvostelija ei siihen kyennyt), mutta itse ainakin suhtaudun tuohon väitteeseen hyvin skeptisesti.

Commodore 65

Lainaus käyttäjältä: 64_fan - huhtikuu 12, 2009, 21:49
Muistaako kukaan amersoftin uuno turhapuro muuttaa maalle peliä. Onko peli harvinainen. Oletko omistanut ko. pelin

Tämä legendaarinen Turhapuro on aika harvinainen alkuperäisenä kasettina ja levykkeenä
vielä harvinaisempi. Itselläni onneksi molemmat jo tallessa...ja lisää etsinnässä :)

virgo

Lainaus käyttäjältä: romppainen - elokuu 21, 2009, 08:35
Hytönenhän väitti aikoinaan MikroBitin artikkelissa että peli on todellakin mahdollista pelata läpi ihan normaalisti (arvostelija ei siihen kyennyt), mutta itse ainakin suhtaudun tuohon väitteeseen hyvin skeptisesti.

aika monesti pelin tekijä itse hieman ylimitoittaa pelin vaikeuden varsinkin kun muistavat ja osaavat levelit ulkoa
esim. Jukka T. oli ihan omaa luokkaansa joikkarin käsittelyssä veikkaan ettei kovin moni ole
Zamzaraa pelannut yhdellä istumalla läpi ! jukka kerran näytti että se on
mahdollista kun tuli puhetta loppu animaatiosta...

itselläni ei ole pienintäkään toivetta että edes puoleen väliin pääsisin xD
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Jarskimo

Lainaus käyttäjältä: virgo - elokuu 13, 2012, 21:47
aika monesti pelin tekijä itse hieman ylimitoittaa pelin vaikeuden varsinkin kun muistavat ja osaavat levelit ulkoa

Tää on kyllä ihan totta. Kuten nämä "kaupalliset" C64 pelitkin ovat aivan perkeleen vaikeita ja mahdottomia, niin kyllä kummiskin joku on aivan varmasti pelannut sen läpi  ;D

Rakki

Lainaus käyttäjältä: Commodore 65 - elokuu 13, 2012, 15:12
Lainaus käyttäjältä: 64_fan - huhtikuu 12, 2009, 21:49
Muistaako kukaan amersoftin uuno turhapuro muuttaa maalle peliä. Onko peli harvinainen. Oletko omistanut ko. pelin

Tämä legendaarinen Turhapuro on aika harvinainen alkuperäisenä kasettina ja levykkeenä
vielä harvinaisempi. Itselläni onneksi molemmat jo tallessa...ja lisää etsinnässä :)

Olisiko tuo diskettiversio mahdollista päästä lukemaan talteen?

Commodore 65

Lainaus käyttäjältä: Rakki - syyskuu 09, 2012, 23:31
Lainaus käyttäjältä: Commodore 65 - elokuu 13, 2012, 15:12
Lainaus käyttäjältä: 64_fan - huhtikuu 12, 2009, 21:49
Muistaako kukaan amersoftin uuno turhapuro muuttaa maalle peliä. Onko peli harvinainen. Oletko omistanut ko. pelin

Tämä legendaarinen Turhapuro on aika harvinainen alkuperäisenä kasettina ja levykkeenä
vielä harvinaisempi. Itselläni onneksi molemmat jo tallessa...ja lisää etsinnässä :)

Olisiko tuo diskettiversio mahdollista päästä lukemaan talteen?

YV lähetetty :)


C64'er

Lainaus käyttäjältä: romppainen - elokuu 21, 2009, 08:35
Uuno on kyllä oikea masokistin päiväuni, aikoinaan onnistuin pari kertaa pääsemään viimeiseen tasoon mutta sinnekin vain helpoimmalla vaikeustasolla, nyt tahkosin sen muuan kuukausi sitten sisuunnuksissani läpi emulaattoria ja savestateja käyttämällä ja siinä olikin riittävä annos tuota peliä ainakin muutamaksi seuraavaksi vuodeksi. Hytönenhän väitti aikoinaan MikroBitin artikkelissa että peli on todellakin mahdollista pelata läpi ihan normaalisti (arvostelija ei siihen kyennyt), mutta itse ainakin suhtaudun tuohon väitteeseen hyvin skeptisesti.

Sitä se kyllä oli aikoinaan.  :D
Helpoinki taso oli hermoja raastavaa niin entäs Vaikea taso. Aika fakiiri sait olla jos sait pelin läpi ja sen 2 milliä.  ;D

Toni_Sarja

Tämä ei liity Uuno Turhapuro peliin, mutta suomalaiseen C 64 peliin kylläkin.

Muistaako kukaan 80-90 luvun taitteessa sellaista maalimainosta jossa oli vanhempi herra ja nuori kaveri?
Tämä maalimainoksen aikana kuului jommankumman kumman tokaisevan poika.

Mulla on ollut nuorempana tästä C 64 pelikin. Peoin ideana oli valita maalit ja tehdä maalauskeikkoja. :)
Peli on kuitenkin ajan saatossa hävinnyt. Muistaako kukaan pelin nimeä?


fmatic

Toki muistan. Se on Chart Top Design tekemä Tikkurilan mainospeli Painterboy vuodelta 1986  :old: