Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Gameberry.net
http://www.gameberry.net

Main Menu

Turbo III

Aloittaja macce2, maaliskuu 04, 2014, 01:47

« edellinen - seuraava »

macce2

Onko tietoa, mistä saisi ladattua tuon Turbo III -kasettiturbon .tap-formaatissa.
Kyseisessä turbossa näkyi latauksen aikana punamustia raitoja ja niiden mukaan kai pystyi(?) säätämään kasetti-aseman äänipäätä.   >:D

virgo

suosittelen nybläys alueelta löytyvää ohjelmaani säätöjä avustamaan...

http://www.com64.net/foorumi/index.php?topic=497.0
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

macce2

#2
Kiitos, virgo. Täytyy tuo sitten joskus testata. Ja ohjelmasi näytti olevan .d64-muodossa; en omista levyasemaa. Hatunnostoa kuiteski sinne päin!
Mutta haluaisin joka tapauksessa löytää tuon Turbo III:n (.tap) jostain. Muistaakseni sillä sai ladattua joitain ongelmallisia pelejä, jotka eivät välttämättä latautuneet muilla. (?!?)

romppainen

#3
Lukaisepas tämä josko auttaisi:

http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=50231

Suurimmassa osassa turboja latausongelmat johtuivat eroista siinä minkä kokoisia tiedostoja mikäkin turbo pystyi maksimissaan lukemaan muistiin, jos oli tarpeeksi tukevankokoinen köntti ladattavana niin köykäisemmät turbot hyytyivät kesken homman. Aikoinaan itse käyttämistäni Turbo 250 ja tämä nimenomainen Turbo 3 tukivat pisimpiä tiedostoja, ja ainakin Turbo 250 oli useimmissa tapauksissa myös "alaspäin" yhteensopiva vanhemmilla ja ominaisuuksiltaan vajavaisemmilla latureilla kuten Turbo Tape 64:llä tai Super Tape Turbolla tallennettujen tiedostojen kanssa. Turbo 3 tuli vastaan monien lainattujen kasettien alussa mutta koska, toisin kuin muut käyttämäni turbot, se oli autostarttaava en koskaan tajunnut kuinka sen olisi saanut oikeaoppisesti edelleentallennettua johonkin omalle nauhalle talteen ja lopulta väänsin sen sinne AR6:n freezerillä.

macce2

#4
 :worship:

Loistavaa, kiitos Romppainen!

Tuon .prg -formaatissa olevan tiedoston voinee (?!) ongelmitta muuntaa .tap-tiedostoksi  esim. Wav-prg.llä ?! Jos näin on, niin mikä tuossa Wav-prg:ssä pitäisi valita; fast, slow vai Raw mode ? :-o

Kokeilin nyt pikaisesti oletus-asetuksella (fast) ja toimihan tuo syntynyt .tap-kikkare ainakin CCS-emulla :-D

C64'er

#5
Itse tuli aikoinaan kerättyä yhdelle disketille KAIKKI mahdolliset kasetti ja levyturbot. 
Eli levyltä löytyy seuraavat....

- Turbo
- Pika-64
- Turbo Tape 64
- Turbo Tape 64 II
- Turbo III
- S-F Turbo 50000
- Turbo (50000)
- GRL-Turbo
- Turbo  Tempest (sama kuin Great Turbo)
- Turbo 64 (mahdollisti simppelin latausruudun tekemisen plussana oli myös turboraidat)
- Turbo 250 1.5
- Super Turbo II
- S.F. Turbo Loader
- Turbo 250
- Great Turbo
- Super Turbo -49152 (mahdollisti alku loaderin asentamisen turbo peliin)
- Turbo 50000
- Turbo 250 IV
- Super Turbo Tape 64
- Autorun-SS (mahdollisti autorunin ja salasanan asettamisen)
- Ultra Turbo Tape
- Musa Turbo
- UTTST II Turbo
- Pink Floyd
- Turbodisk 1541
- 30X Turbo
- Disk Turbo II
- Kwik (51200)
- Boot
- Loader
- BurstDOS
- Turbodisk 1541 II
(- Action Replay VI 25x Turbo)

Että kaikenlaisia Turboja sitä tuli aikoinaan hommailtua. Näin niinku off-topikkina. :D

romppainen

Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 25, 2015, 00:07Itse tuli aikoinaan kerättyä yhdelle disketille KAIKKI mahdolliset kasetti ja levyturbot.
Iskehän image ladattavaksi että pääsee ahtopaineita kohottamaan, muutama uusi tuttavuus näkyi listalla killuvan  :)

C64'er

Lainaus käyttäjältä: romppainen - toukokuu 25, 2015, 09:58
Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 25, 2015, 00:07Itse tuli aikoinaan kerättyä yhdelle disketille KAIKKI mahdolliset kasetti ja levyturbot.
Iskehän image ladattavaksi että pääsee ahtopaineita kohottamaan, muutama uusi tuttavuus näkyi listalla killuvan  :)

Ikävä kyllä minulla ei ole minkäänlaisia laitteita joilla muuttaa C-64 levy PC ymmärtämään image muotoon.

ocean

Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 25, 2015, 17:44
Lainaus käyttäjältä: romppainen - toukokuu 25, 2015, 09:58
Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 25, 2015, 00:07Itse tuli aikoinaan kerättyä yhdelle disketille KAIKKI mahdolliset kasetti ja levyturbot.
Iskehän image ladattavaksi että pääsee ahtopaineita kohottamaan, muutama uusi tuttavuus näkyi listalla killuvan  :)

Ikävä kyllä minulla ei ole minkäänlaisia laitteita joilla muuttaa C-64 levy PC ymmärtämään image muotoon.
Ota lerpusta kopio, lähetä mulle ja mä pukkaan siitä Ultimate 1541:llä .D64:n ;-)
A500, A500+, A2000, CDTV, A600HD/40, A1200HD/40, CD32
Vic20, VC20, C64, C64 nordic, C64C, C64G, C64 Aldi, SX-64, C64DTV, C128, +4

macce2

-Mites homma edistyy..? :-D

c64

Lainaus käyttäjältä: romppainen - maaliskuu 04, 2014, 22:43
Lukaisepas tämä josko auttaisi:

http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=50231

Suurimmassa osassa turboja latausongelmat johtuivat eroista siinä minkä kokoisia tiedostoja mikäkin turbo pystyi maksimissaan lukemaan muistiin, jos oli tarpeeksi tukevankokoinen köntti ladattavana niin köykäisemmät turbot hyytyivät kesken homman. Aikoinaan itse käyttämistäni Turbo 250 ja tämä nimenomainen Turbo 3 tukivat pisimpiä tiedostoja, ja ainakin Turbo 250 oli useimmissa tapauksissa myös "alaspäin" yhteensopiva vanhemmilla ja ominaisuuksiltaan vajavaisemmilla latureilla kuten Turbo Tape 64:llä tai Super Tape Turbolla tallennettujen tiedostojen kanssa. Turbo 3 tuli vastaan monien lainattujen kasettien alussa mutta koska, toisin kuin muut käyttämäni turbot, se oli autostarttaava en koskaan tajunnut kuinka sen olisi saanut oikeaoppisesti edelleentallennettua johonkin omalle nauhalle talteen ja lopulta väänsin sen sinne AR6:n freezerillä.

Sorry tökin vanhaa ketjua. Muistaakseni kopioin turboja kasetille niin että, kirjoitin LOAD:in en siis käyttänyt pika näppäimiä. Tällöin kun lataus on valmis ja odottaa RUN komentoa niin kopioin sen.  :pondering: Muistaakseni turbon pystyi lataamaan valmiiksi pohjalle niin kopiointi onnistui  nuoli S komennollakin.
onnistuisikohan myös jos menisi runstopin kautta ja kopioisi sitten. Siitä on aikaa niin paljon että, pitäisi päästä kokeilemaan koneella. Kone ei vaan ole juuri käyttö valmiina :bang: Jos edes ymmärsin oikein mitä tarkoitit.

retroman

#11
Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 25, 2015, 17:44
Lainaus käyttäjältä: romppainen - toukokuu 25, 2015, 09:58
Lainaus käyttäjältä: Drewan - toukokuu 25, 2015, 00:07Itse tuli aikoinaan kerättyä yhdelle disketille KAIKKI mahdolliset kasetti ja levyturbot.
Iskehän image ladattavaksi että pääsee ahtopaineita kohottamaan, muutama uusi tuttavuus näkyi listalla killuvan  :)

Ikävä kyllä minulla ei ole minkäänlaisia laitteita joilla muuttaa C-64 levy PC ymmärtämään image muotoon.

Tässäpä on Drewan Turbo collection teille ihmeteltäväksi(ja osittain minullekin).
Törmättiin puolivahingossa,kun yksi tuttu on samassa työpaikassa ja siitä tämäkin lähti. :o
Nyt taas tarvittiin wanhaa kunnon rautaa,eli HP 486:lla homma hoitu. :P
Sitten tuo image pitäs pukata virgon  BBS purkkiin vielä ehtoo puolella.

Krisse

ABC Turboa käytin ite, puuttuu kokoelmasta :-)

Siinä rullasi ja väriraidat taulussa joiden avulla sai kätsästi äänipään säädettyä, siksi tota käytinkin. Jos en väärin muista niin ihan jotkut pelit ei tuolla toimineet, oisko ollu niin että ne oli niin isoja tiedostoja että meniät ABC:n päälle ja niihin tapauksiin käytin sitten Turbo Tape 64

retroman

#13
No eihän tuota ABC Turboa ole tuolla listassakaan mainittu (ei magiaa mahan täydeltä). ;) Drewan sanoi,että joku noista turboista oli naputeltu ulkomaalaisista lehdistä.
Itellä kun on levari,niin nuo kasttiturbot on hävinnyt jo mielestä.Sama kohtalo levyturboissa,kun on FCIII moduli.
Sikäli kun olisi aikaa,niin voisi varsinkin kasettiturboja kokeilla. :o
Sinänsä kunnioitettava saavutus tuokin kokoelma.Eli vaivaa ja työtä tehty aikanaan. :old:

C64'er

Lainaus käyttäjältä: Krisse - maaliskuu 06, 2016, 21:03
ABC Turboa käytin ite, puuttuu kokoelmasta :-)

Siinä rullasi ja väriraidat taulussa joiden avulla sai kätsästi äänipään säädettyä, siksi tota käytinkin. Jos en väärin muista niin ihan jotkut pelit ei tuolla toimineet, oisko ollu niin että ne oli niin isoja tiedostoja että meniät ABC:n päälle ja niihin tapauksiin käytin sitten Turbo Tape 64

Onkohan kyse tästä ABC Turbosta?

http://csdb.dk/search/?content=all&search=abc+turbo&Go.x=0&Go.y=0&Go=Go

Itsellä ei ainakaan aikoinaan ollunna tuota turboa. Eikä edes kavereillani jotta olis voinut tutustua.