Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu

SD kortinlukija C64:een

Aloittaja repsu, lokakuu 20, 2016, 17:32

« edellinen - seuraava »

repsu

Genesis Forever Young

Max

Sama laite suoraan valmistajalta: https://www.thefuturewas8bit.com/shop/commodore/sd2iec-c64c.html

Hinta ei paljoa muutu... kivannäköinen peli, on hotsittanut tilata. Katsotaan kunhan pääsen taas C=-laitteiden kimppuun.

Onhan tuolla ebay.de:ssä sitten myös karvalakkimalleja jos hinta tuntuu kovalta:
http://www.ebay.de/itm/uIEC-SD-SD-Karten-Leser-fur-Commodore-C64-C128-u-a-SD2IEC-1541-Ersatz-/311721871111?hash=item4894124707:g:X5gAAOSwZJBYBPNl

repsu

Huh, tuo karvalakkimalli näyttää todella eksoottiselta :o
Kumma ettei kiinapoika myy vastaavaa copy-paste tyylillä esim. 5e free shipping niinkuin yleensä :(
Genesis Forever Young

fmatic

Hauska vempele ja on itselläni päivittäisessä käytössä. Aivan kaikkien pelien kanssa tuo ei toimi (etenkin usean disketin pelit nikottelevat), mutta kyllä normi sunnuntaipelaajalle riittää tämän avustuksella pelattavaa. Latausajat ovat normaalin levyaseman luokkaa, mutta esim: Final Cartridgen, Expyx Fastloader Reloaded:n ja vastaavien palikoiden kanssa päästään huomattavasti ripeämpiin latausaikoihin. Palikoiden lisäksi on sitten vielä SJLOAD. Siirtämällä SJLOAD-fileen SD-kortille ja käynnistämällä CBM FileBrowserin komennolla LOAD"!*FB",8,1 ja käynnistämällä tämän jälkeen itse pelin päästään melkoisen rivakoihin latausaikoihin.

junnu78

#4
Kyllähän tuo sd2iec on kätevä vempele.
Tosin minusta siinä saisi olla parempi tuki peleille.
Nykyään tulee tuota sd2iec:tä käytettyä kyllä, mutta tuo 1541 ultimate 2 + on melkeinpä korvannut sen.
Ultimatessa parempi toimivuus.
Ja sitten on lisääntynyt ihan diskettien käyttökin. Välillä ihan hauskaa käyttää commodorea, niin kuin joskus, ilman mitään jiffydosseja ym.


junnu78

#5
Nyt meni joulu lerppujen parissa touhuillessa.
Ja samalla tuli kaiveltua kasettiasemakin kaappien kätköstä ja sitä räpläityä.
Jokunen turbo tape kasetti tuli värkkäiltyä. Tehdään lisää, jahka keritään.
Itsellä on tämä peli puoli jäänyt taka-alalle kovasti. Mutta eiköhän se tästä. Melkeinpä kaikki omat kasettipelit johku hävitetty :(
Aikaa vievää touhua, verattuna sd2iec:hen :)

fmatic

Itse olen hakannut pari päivää päätäni seinään Sam's Journeyn kanssa. Se mokomahan ei toimi SD2IEC:n kanssa, joten aloin siirtämään sitä normi levykkeille DraCopyn kera (F8 Diskcopy). Kaikki sujuu hienosti. Sisältö siirtyy SD2IEC:ltä 1541c:lle, mutta siinäpä sitä sitten ollaan. En perkale saa ladattua peliä. Mikähän ristus siinä riivaa? Asema on lunnossa ja puhdistettu ja lukee hienoati levyt. Koneessa ei ole kiinni mitään lisävimpainta kun siositus oli ettei mitään Fastload-moduleita tai muita kikkareira ole kiinni. Meneepi järki  :bang:  :smash:

junnu78

Jos haluat laita mulle se tiedosto, niin voin kokeilla miten se minulla onnistuu. Sama asema itsellä.

fmatic

Onnistui lopulta kirjoittaminen. En tiedä miksi Fastload-moduuli sotki jopa kirjoitusvaiheessa, mutta kun moduulia ei ollut portissa sain homman pelittämään. On muuten pahuksen hyvä peli ja todella tiristetty kaikki mahdollinen irti kuusnelosesta.

junnu78

Hyvä että sait toimimaan. Itsekkin olen ruvennut enemmän käyttämään diskettejä ja jopa kasetteja.
Vaikka onkin noita kortinlukijoita. Jotenkin vaan kivempi se on mennä ja tehdä, kuin alkuperäisesti :)

junnu78

Tuli sitten itsekkin tuota Sam's journeytä kokeiltua. Eipä suostunut itsdlläkään edes ultimate II+:lla toimimaan.
Dracopy käyttöön ja nisketille. No, tulihan nyt kunnolla kokeiltua tuota huoltamaani 1541c asemaa. Pirun hyvä pelihän tuo on.
Suosittelen kyllä.