• C64 paketin käypä hinta? 5 0 5 1

C64 paketin käypä hinta?

Aloittaja Retropelaaja 1994, helmikuu 26, 2016, 09:57

« edellinen - seuraava »

repsu

Teekoo: Juuh, muistaakseni joku ihmeen dossi juttu oli että autoexec.batissa piti olla ajettuna mouse.com. muuten ei hiiri toiminut :(
Laittelin tuossa erään retroilijan läppäriä, siinä oli ollut win98. Nooh, nohevana päivityin xp:n. Ei siinä koneessa muuta ihmeellistä ollut, mutta kun oli cd-asema+korputin ja YKSI usb portti, olen 100 varma ettei ole lähelläkään mitään USB3:sta :) Mutta toimi kuitenkin hih.
Kiintari peräti 10Gt ja ram:a 256Mt, oli _lievästi_ hitaan puoleinen.

Mäkin muistan noita sikakivoja 486:sia, oli helppo kun kansi nousi päältä saranoiden varassa ylös, sisällä oli kivasti tilaa räpeltää kaikkia peräti ISA-väyläisiä kortteja heh. Itse peräti "ylikellotin" tuota masiinaa, kun vaihdoin kiteen nopsempaan, helpotin hommaa sillä että juotin kiteen jaloiksi irto-kannat (joita sai kätevästi mikropiirin-välijalkojen _holkeista_) nooh siinä sitten juottimen kanssa sähelsin, otin virrat veke (virtajohto poies) juotin uuden kiteen tilalle ja virrat päälle niin monesti että kone jumahti koska oli liian nopea ylikellotus, tuokin emo sitten kusahti, koska vaihtelin kidettä ja kerran sähläsin niin että unohdin virtajohdon koneen taakse kiinni, kolvilla (maadoitettu) emolle sörkkimään ja räpsähti kunnon valokaari ja taulusta lävähti auto-sulakkeet, sekä emo oli entinen  :smash:

Kaikki C64 emut on melkein suunniteltu 486:ssa nopeasti toimiviksi, joku 4ydin prosarissa nuo menee valon nopeudella, puuh...
Genesis Forever Young

repsu

Kyllä siitä jaksetaan maksaa, huudossa 30.12.2016 16:36 jäljellä 4h ja risat. 605€

"Tässä lajinsa graalinmalja, käyttämätön, alkuperäinen, virheetön Commodore64 ja samoilla specseillä legendaarinen 1541 single floppy disk asema.
Eli c-64 sekä asema käyttämättömiä hyvin säilytettyjä priima yksilöita joita harvemmin edes keräilijä saa käsiinsä. Korkeimmalla huudolla luovutan helliin käsiin"

Kyllä, öööhh.. miettisin kaksi-viisi kertaa, mihinkä laittaisin 605€. Tuon kun laittaa kiinni wanhaan käytettyyn koneeseen niin saa aikas moisen retropakun ja eiköhän elinikä ole suht kivasti samaa luokkaa. _vähäsen_ tuntuu että jompi kumpi huutaja on "nostattaja"  :laugh:
Genesis Forever Young

fmatic

#17
En halua ketään tylyttää, mutta me setä-miehet jotka ollaan eletty tää aika joka nykyään on muodikkaasti retroa pidetään näitä laitteita arvossa, mutta me ei tätä tehdä euron kuvat silmissä. Toki fiksatuista laitteista pitää saada kohtuullinen korvaus (10-200€ romppeista riippuen) , mutta kun mennään puhtaasti ahneuden piiriin ja yritetään tehdä näillä laitteilla kylmästi rahaa, niin tällaiset junnut ovat mun silmissä surkeita ihmisriekaleita. Olen puhunut  :old:

repsu

#18
fmatic: Yhdyn bittivirtana vuolaahti vierähten binääri-muodostelmassa edelliseen puhujaan  :thumbup:

Olisi edes Special Japanese version...
http://www.zimmers.net/cbmpics/c64js.html
Genesis Forever Young

fmatic

Kiitos! En ole mielipiteineni yksin :worship: Eikä mulla ole mitään sitä vastaan että pyydetään käypäinen hinta etenkin jos laite on puunattu ja se sisältää vieläpä jotain ekstraa niin mikäs siinä, mutta periaate kun se on "harvinainen" ja "retro" niin siitä voi pyytää ihan mitä vaan niin kyllähän se vähän tympii. Eihän se toki oo tyhmä joka pyytää  :old:

repsu

#20
Sitä se on, valitettavasti. Nytkin katselen naurahtaen muutamille "retro" hinnoille torissa sekä huudossa, jostain ei-commodore kasetti pelistä pyydetään 4e, meillä tietokonenurkassa kun siellä retroja duunailin eteenpäin työllä ja tuskalla pyydettiin samaisesta pelikasetista (uusi-käyttämätön-ehjä jne.) vain 1-2e. näitä samoja kassuja oli hyllyillä ab.100-500kpl. niin ei niistä enää ziljoonia halunnutkaan pyytää.
Oli muutes kiva urakka tuolla viettää kesä ja penkoa kymmeniä täysiä pahvilaatikoita ja inventoida kaikki suhtkoht omiin kohtiinsa ja laitella A4:set mitä on missäkin ja sen jälkeen tehdä läppärillä TXT-file Amstrad pelit, c64 pelit, Salora koneet, C64 koneet, Sega Master uudet koneet ym ym. ja sitten vielä tunkea ne oikeille retro-forumeille myyntiin, eikä siinä vielä kaikki; kerran päivässä chekata epostit ja sopia kimppasummat sekä pakata ja postittaa kyseiset kamat  :)
ihan kivaa duunia oli harrastuksen pohjalta tehtynä, lisäksi ne monet "Oh-Hoh"-elämykset kun aukaili paketteja ja sieltä löytyi mitä mielenkiintoisempia kamoja eteen tullessa, paras oli pahvilaatikko jossa oli paperiset ruskeat teipit, sen avattua hokasin etteihän kaikki alkuperäiset Sega Master System koneet olekkaan vielä myyty, tässä paketissa näitä on 10kpl. lisää hih. Ruotsin poika osti nuo kaikki nipussa.

Jotenkin vaan tuntuu mutua tuossa huuto.netin koneesta että ei ole kertaakaan käytetty virtoja, mitä muistelen C64:n wanhaa mallia niin täytyy olla varsinainen Finger-Tips jos meinaa näppytelemällä saada näppiksen kirjaimet kulumaan, eli jos itse tuon tekisin, niin ostaisin ebaystä mistä tahansa alkuperäisen laatikon tyhjänä 20taalalla ja siihen siisti C64:n ja sitten myyntiin "uutena". Ihme vaan ettei leivänpaahdin ollut omassa paketissaan :o
Kyllä minä muistan että se oli omassa kauniissa laatikossaan, ehkäpä niiden "uusia/ehjiä" laatikoita ei enää löydy mistään  :old:

Tästä "uudesta" C64:sta voisikin jo ajatella maksavansa 600egee, tosin tämän luettuani en tiedä, itkeäkkö vaiko nauraakko  :smash:

http://www.bitrebels.com/geek/a-new-and-improved-commodore-64-soon-to-be-relaunched/
Genesis Forever Young

Teekoo

Lainaus käyttäjältä: repsu - joulukuu 07, 2016, 11:43
Teekoo: Juuh, muistaakseni joku ihmeen dossi juttu oli että autoexec.batissa piti olla ajettuna mouse.com. muuten ei hiiri toiminut :(
Laittelin tuossa erään retroilijan läppäriä, siinä oli ollut win98. Nooh, nohevana päivityin xp:n. Ei siinä koneessa muuta ihmeellistä ollut, mutta kun oli cd-asema+korputin ja YKSI usb portti, olen 100 varma ettei ole lähelläkään mitään USB3:sta :) Mutta toimi kuitenkin hih.
Kiintari peräti 10Gt ja ram:a 256Mt, oli _lievästi_ hitaan puoleinen.

Mäkin muistan noita sikakivoja 486:sia, oli helppo kun kansi nousi päältä saranoiden varassa ylös, sisällä oli kivasti tilaa räpeltää kaikkia peräti ISA-väyläisiä kortteja heh. Itse peräti "ylikellotin" tuota masiinaa, kun vaihdoin kiteen nopsempaan, helpotin hommaa sillä että juotin kiteen jaloiksi irto-kannat (joita sai kätevästi mikropiirin-välijalkojen _holkeista_) nooh siinä sitten juottimen kanssa sähelsin, otin virrat veke (virtajohto poies) juotin uuden kiteen tilalle ja virrat päälle niin monesti että kone jumahti koska oli liian nopea ylikellotus, tuokin emo sitten kusahti, koska vaihtelin kidettä ja kerran sähläsin niin että unohdin virtajohdon koneen taakse kiinni, kolvilla (maadoitettu) emolle sörkkimään ja räpsähti kunnon valokaari ja taulusta lävähti auto-sulakkeet, sekä emo oli entinen  :smash:

Kaikki C64 emut on melkein suunniteltu 486:ssa nopeasti toimiviksi, joku 4ydin prosarissa nuo menee valon nopeudella, puuh...

Joo, autoexec.batissa täytyy ladata hiiri ajuri Dos ohjelmia varten. DOS Ohjeista muistan että jos hiirtä ei halua/tarvii Dos ohjelmien kanssa, vaan ainoastaan Win 3.x:ssä, niin Dos ajurin lataamisen voi jättää pois, ja säästää hieman sitä noissa Dos systeemeissä aina niin kortilla olevaa perusmuistia. Itse en noin ole tehnyt, koska sittenhän ei esim. Star Commanderissa olisi hiiri käytettävissä.

Win xp ei tosiaan kovin sukkelasti toimi jos on 256Mt ram:a, on myös kokemusta.
Tuosta tuli mieleen, minulla on tässä käytössä -01 hankittu Fujitsu-Siemensin pöytäkone, Win ME ja ram:a 128 Mt, kaksi USB 1.1 porttia :)
Otin keväällä uudelleen käyttöön, selailin sen oheisromppeita ja siistikuntoisten avaamattomien ohjekirjojen välistä putkahti laitevalmistajan Win xp home -päivitysohjelma kuponki, jonka postittamalla olisi aikoinaan 99 eur hintaan saanut win xp:n.
Voin kuvitella, että on joillakin ollut aikamoinen pettymys, kun ovat sen xp:n ostaneet ja tämmöseen asentaneet...

Minulla ei noista c64 emulaattoreista ole kokemusta, mutta eikö ala olla nykyään aika haasteellista, jos ne parhaiten toimii 486 koneissa, kun vanhoja laitteita ei kuitenkaan niin monilla ole.

repsu

Teekoo: Muistelen että C64 emuissa oli vaihtoehtoina kuinka nopea koneen prossu oli verrattuna 286:een ja siitä sai sitten säädettyä peliä "siedettäväksi" sillä muutenhan se lensi kuin eno veneestä mennä viipottaen  :)

Xp on vaan idioottivarma wintööt softaksi, vakaa verrattuna wintööt 10:iin. monet esim. tallentavan digiboksin ohjelmointikaapelit toimii vain xp:ssä, eräs wanha database softakin ei toimi muuta kuin xp:ssä  :old:
Genesis Forever Young

repsu

https://www.tori.fi/uusimaa/Commodore_64_33509284.htm?ca=18&w=3

120egee, tuohon hintaan luulisi tulevan jo paahdinkin sekä kasa piraatti-lerppuja  ;)
Genesis Forever Young

repsu

http://www.huuto.net/kohteet/commodore-64-oheislaitteineen/435616242

140egee on todella asiallinen hinta, iihh.. mullakin oli tuo Brother HR-5C lämpöpaperi tulostin IHQU  :'(
Lerputin on must, muuten pitää kauppiaan antaa kassuttimen mukaan purkillinen rauhoittavia  :laugh:
Genesis Forever Young

fmatic

Tässä paketissa on kyl hinta kohdillaan...vielä jos ois tarkastettu ja huollettu niin aina parempi. Oman kokemuksen mukaan c-mallissa ei hirveesti ole ongelmia ollut. Riippuu toki mikä emo siellä on sisällä. Niitähän on tungettu c:n vissiin kans vähän joka lähtöön. Itselläkin kaks konetta orggiskunnossa eikä niille mitään ole tarvinnut tehdä. Toki pari muuta c-mallin konetta olen kolvaillut kaiken varulta kuosiin. Tällä hetkellä itellä ei puolestaan ole ainuttakaan leipälootaa jemmassa ja sekös syö miestä! En ole saanut ketään innostumaan päikseen vaihdosta  :bang:

repsu

Tässä on tori.fi:ssä c64 lerputin pakulla TARJOA hinnalla :o

https://www.tori.fi/pirkanmaa/Commodore_64_33531247.htm?ca=12&w=3

Kävin nyt illalla aikani kuluksi netin läpi suomessa kaikista historia koneista  :thumbup:
Genesis Forever Young

repsu

Genesis Forever Young

Teekoo

Lainaus käyttäjältä: repsu - tammikuu 23, 2017, 12:03
Köh, hmm. rouva pyytää mania c64:n oppaista 200e  :laugh:

https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Commodore_64_ohjekirjat_30879243.htm?ca=12&w=3

Taitaa olla kullatut sivut  :old:

"We have this thing called Ahne-meininki" :-D

vpekkari

Minä muuten ostin huuto.net:stä 1541-aseman, joka myyytiin rikkinäisenä 20€. Vikana oli vaan se, että luku-kirjoituspäälle menevä pistoke oli laitettu kiinni väärinpäin :) Joskus siis tärppää.