Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu

Parhaiten SID-piiriä rääkkäsi?

Aloittaja fmatic, tammikuu 02, 2007, 05:07

« edellinen - seuraava »

Parhaimmat C-64 pelimusiikit väänsi?

Rob Hubbard
13 (43.3%)
Ben Daglish
0 (0%)
Martin Galway
4 (13.3%)
YIP a.k.a Jori Olkkonen
3 (10%)
Jonathan Dunn
2 (6.7%)
Matt Gray
1 (3.3%)
Maniacs of Noise
5 (16.7%)
Mike Alsop
0 (0%)
Joku muu? Kuka?
2 (6.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 29

Firebird

#15
LainaaNo eipä DW ollu mikää SID-koodausihme, vaikka merkittäviä kappaleita tekikin (ehkä juuri siksi mies on unohdettu tästä listasta?). Mitään merkittävää SID-koodausta ko. herra ei kyllä kyennyt mainittavasti keksimään, jos verrataan esim. Hubbardiin tai Galwayhin (saati nykypäivän velhoihin: Jammer,goto80 jne.). Hienoja melodioita kaveri kyllä teki. Mainitsitkin jo Lazy Jonesin, joka suorastaan pursuaa niitä.
Mutta samaa mieltä, mies oli silti merkittävä C64 pelimusantekijä.

Samaa voi sanoa kyllä muista, jotka oli mainittu (esim. erittäin maineikas Jeroen Tel ei ainakaan aluksi koodannut assemblyllä mitään, vaan pystyi aloittamaan kunnolla musiikinteon vasta kohdattuaan Charles Deenenin).

Vuodelta 1988 Peter Pack Ratin rauhallisempi kappale on aika vakuuttava pehmeillä saundeillaan. Ikään kuin aikaansa edellä. Tosin en tiedä, onko Tim Follin koodannut itse soitinäänet vaiko veli Geoff.

C64'er

#16
Tällaisen löysin Youtubesta. En tiedä kuinka moni palstalainen on elännyt kultaisen 80-luvun kotimikrojen merkeissä. Mutta 80-luvulla Commodore 64:selle tehtiin sen niminen peli kuin Tetris. Tässä pelissä oli Wally Beben säveltämä kaikkien aikojen pisin soundtrack, jonka kesto on noin 26 minuuttia. Minun tietääkseni missään muussa tietokonepelissä ei ole koskaan sävelletty näin pitkää soundtrackiä kuin tässä pelissä.

Ja sitten vielä pieni anekdootti tieto, vaikka pelin teki englantilainen Mirrorsoft, jonka pääyhtiö teki aikoinaan suuren luokan yritysrikoksen tai siis silloinen pääjohtaja varastamalla yhtiön työntekijöiden eläkerahat sekä häipymällä jonnekin banaanivaltioon rahojen kanssa. Tämä teko teki sen yhtiö meni konkurssiin.  Tetris peli tehtiin alunperin PC-tietokoneelle silloisessa Neuvostoliitossa. Pelin suunnittelivat Neuvostoliiton Tiedeakatemiassa Alexey Pajitnov, Dmitry Pavlovsky ja Vadim Gerasimov. Peli kun julkaistiin niin kaikki pelin valmistajat alkoivat riitelemään Tetris pelin lisenssistä, että kellä ne oikeudet ovat loppujen lopuksi.

2006 joulukuussa YLE1:sellä tuli sen niminen dokkari kuin Tetris - Terveisiä Venäjältä.  :)

http://www.youtube.com/watch?v=F8ylojCv9_k#

virgo

itse tykkäsin tuosta tetriksen melodiasta ihan sikana saattoi soida mun stereoista päiväkausia kun väänsin samlla toisellakoneella koodia toisin. finalcardrige päällä mikä aiheutti sample raidan puutoksen itse asiassa biisi on edelleen parempi
ilman sitä

en tiedä montako vuotta pelasin itse peliä kuulematta sample raitaa ollenkaan kunnes jukka siitä mainistsi
ja olin ihan äimänä" tetriksessä sample ääni raita wtf". minkä jälkeen vasta kuulin raidan alkuperäisessä asussaan xD
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

C64'er

Monihan varmaan muistaa Last Ninja (I, II, III, remix) pelien LOISTAVAT musiikit. Säveltäjinä olivat Ben Daglish, Anthony Lees ja Reyn Ouwehand. Last Ninja peleistä on löydettävissä tuttuja sävelmiä kuten esim. Arabian Lawrence....
Youtubesta löytyy mieletön määrä Last Ninja musiikeista tehtyjä covereita.

Tässä on pari esimerkkiä. Nämä ovat ns. Dolby Headphone versioita.

Commodore 64 Last Ninja Wilderness

www.youtube.com/watch?v=1RsRszs2_9U&fmt=22

Amiga Last Ninja Remix Wilderness

www.youtube.com/watch?v=hjFO9VxTo-Y&fmt=22

- - - - - - - - - - -  - - - -- -  - - - -  - - - -  - - - -- - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - -


Kuusnelosen muittenkin pelien musiikeista on tehty myös covereita.

Tässä on yksi esimerkki C.R.E.A.T.U.R.E.S.  (oli muuten aikoinaan kaikkien aikojen pisin nimi) peli.

www.youtube.com/watch?v=SWPDOqwBRe4&fmt=22

Sekä  Cybernoid 2 pelin tunnari.....

www.youtube.com/watch?v=ejss7u2hABo&fmt=22


Nämä näin niinku off-topikkina, että ei tuo kuusnelosen musiikki tule kuolemaan ollenkaan vaan elää ikuisesti Youtubessa. <3  :)

exSyntaxError

#19
Itselle N.T.W -pelin musat on jollain kummalla tavalla kiehtovat..
Mutta alkuperäisen hubbardin sijaan nyt poikkeuksellisesti soi tämä versio.
http://youtu.be/ENKc81oExMo
Jos rahaa olisi, ei raha olisikaan mikään ongelma..

Toni_Sarja

Minulla on turbopelien seassa sellaiset musiikkipelit kuin :
- Musical 64 I
- Musical 64 II
- Musical 64 III

Niissä on valmiiksi tehtyjä biisejä, joita voi kuunnella. Mm. Good, Bad & Ugly tunnari.

Ohjelmissa luki by Toni Luode ja tehty joskus 80-luvun puolessa välissä.

Mutta kuka on tämä Toni Luode?

Joku satunnainen harrastelija, jonka musiikkipelit ovat vahingossa päätyneet pelieni sekaan?

Vai onko nyt kyseessä joku tunnetumpikin suomalainen pelisäveltäjä?

junnu78

Saattaa olla sama Luode, joka on ainakin 80 luvun lopussa tehnyt muutamia tekstipelejä.
Suopon agentti Ilpo Piipponen sarjaa. Ja jokusen muun pelin. Tämä ei ole tieto, vaan arvaus.
Tarkemmin tietäjät voipi korjata.

C64'er

#22
Lainaus käyttäjältä: Drewan - marraskuu 03, 2011, 11:41
Tällaisen löysin Youtubesta. En tiedä kuinka moni palstalainen on elännyt kultaisen 80-luvun kotimikrojen merkeissä. Mutta 80-luvulla Commodore 64:selle tehtiin sen niminen peli kuin Tetris. Tässä pelissä oli Wally Beben säveltämä kaikkien aikojen pisin soundtrack, jonka kesto on noin 26 minuuttia. Minun tietääkseni missään muussa tietokonepelissä ei ole koskaan sävelletty näin pitkää soundtrackiä kuin tässä pelissä.

Ja sitten vielä pieni anekdootti tieto, vaikka pelin teki englantilainen Mirrorsoft, jonka pääyhtiö teki aikoinaan suuren luokan yritysrikoksen tai siis silloinen pääjohtaja varastamalla yhtiön työntekijöiden eläkerahat sekä häipymällä jonnekin banaanivaltioon rahojen kanssa. Tämä teko teki sen yhtiö meni konkurssiin.  Tetris peli tehtiin alunperin PC-tietokoneelle silloisessa Neuvostoliitossa. Pelin suunnittelivat Neuvostoliiton Tiedeakatemiassa Alexey Pajitnov, Dmitry Pavlovsky ja Vadim Gerasimov. Peli kun julkaistiin niin kaikki pelin valmistajat alkoivat riitelemään Tetris pelin lisenssistä, että kellä ne oikeudet ovat loppujen lopuksi.

2006 joulukuussa YLE1:sellä tuli sen niminen dokkari kuin Tetris - Terveisiä Venäjältä.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=F8ylojCv9_k#


Viestissä mainitsen ohimennen Yle 1 kanavan esittämästä dokkarista. Youtubesta löysin tämän dokkarin.....englanninkielisenä versiona sekä englanniksi tekstitettynä.

Tetris - From Russia with Love (Tetris - Terveisiä Venäjältä)