peli projekti Block Hole

Aloittaja virgo, joulukuu 30, 2011, 11:48

« edellinen - seuraava »

virgo

#15
nyt on taas ollut aikaa hieman harrastaa ja ajattelin samalla pistää uuden demon
missä mennään olkaa hyvät
raakilehan se vielä on mutta kyllä se sieltä vielä tulee uskokaan pois
musiikkeja en vielä laittanut mukaan koska en ole ratkaissut stereo sid ongelmaa
joka sekoittaa musiikin tai kaataa koneen ellei koneessa ole oikeassa osoitteessa sid piiriä
vicessä tämä on helppo ratkaista no ehkä ensikerralla sitten

edit:
ai niin käynnistys
load"main",8,1
sys4096
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

#16
tässä vielä ensimmäisen demon sorsa file tutkittavaksi revisio BH24 muistaakseni
nykyinen kulkee revisiolla BH46

sorsahan aukeaa c64 sen turbo asseblerilla josta täällä on jo ollut puhetta

edit:
jos sorsasta ilmenee kysyttävää niin ei muuta kuin uusi topikki tai privaviestiä.
selittelen sitten asiota jos kysyttävää ilmenee
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Slimex

#17
Pitäsköhän laittaa pikku tiiseri tosta äänimaailmasta. Kyseisessä liitteessä on keskiääniä korostettu (jotta oikeassa vehkeessä sitten ne pikku nyanssit ja lämmöt tulisi esiin paremmin, kun valmis). Elikkäs keskeneräinen "heroes theme" taikka tune nro 7 stereona, olkaa hyvät.

http://soundcloud.com/slimex/bloxhole-tune7

EDIT: siis kyllä, kuulet pelkästään kahden SID-piirin (8580) ääntä
no pain, no c64

virgo

:update:
Vieritys rutiin muutettu toimimaan ilman $D011 vieritys rekisteriä.
muokattu grafiikkaa uuden systeemin mukaiseksi
piirretty numero ja kirjain kartat uudelleen
lisätty pistelaskuri karsittu ylimääräisiä ohjelma pätkiä 

Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

Tilanne päivitys
homma on alkanut rullaamaan vauhdilla kun loppuivat nuo työ häiritsemästä koodaamista xD

Musiikki:
musiikki rutiini käännetty takaisin assemplerille sopivaksi joten sen muokkaaminen onnistuu
musiikki rutiinin puukotukset
Mono muunnos valmis
Stereo Sid uudelleen painannus työn alla vielä kesken valinta interface

Peli:
Pelin koodaus laahaa jäljessä koska se sijaitsee edelleen C64 uumenissa
tarkoitus siirtää se myös PC alaisuuteen
hi score ruutu edistyy
taustan hieno säätöä vielä tehtävänä sama rutiini pyörii kaikkien muidenkin ruutujen alla
Musiikki NMI keskeytysten alla
pääruutu tekemättä
pelikentistä yksi koe kenttä valmis pääsen testaamaan sitä itse pelissä piakkoin

Assempler:
PCn alaisuudessa pyörivä ohjelmointi ympäristö valmis koko C64 muistin täyttävään ohjelmointiin valmis
eli pääsen koodaamaan vapaasti ilman 1541 latauksia ja käännökset valmistuvat silmän räpäyksessä
tämä tulee nopeuttamaan ohjelmointia huomattavasti ja tuo lisää joustavuutta ohjelmoinnin
vapauteen enään en ole sidottu C64 ympärille ohjelmoinnin saralla xD

Grafiikka:
Latauskuva ok
peli grafiikka ok
koreilu grafiikka puuttuu
palikoiden vieritys ilman $d011 rekistereiden tarvetta toimii hyvin
Spritet vain itse alus on valmis hienoisia ongelmia lisä sprite grafiikan sijoittelun vuoksi
kirjain grafiikka vain koe kirjaimet vaativat paremmin tehdyt

Muuta:
ohjelmakoodin, grafiikan ja musiikin sijoittaminen muistiin tehokkaasti
ja koodin yhteen liittäminen sopivaksi toistensa kanssa
kenttien pakkaus ja purkamis rutiini työn alla (vaatii hieman mietintää)


Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

tässä musiikki osio tubla sidi valinta ohjelmalla jos
omistat laitteen missä on kaksi Sid piiriä
olisin kovastin otettu jos testaisit että tämä toimii
oikeassakin koneessa emulaatoreissa tämä toimii aivan liian hyvin...
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

#21
ihan teidän kiusaksi tiiseri ettei ihan hiljaista ole projektin ympärillä xD
musa mono ja ensimmäinen Beetta joten saundit eivät vielä olleet ihan kohdallaan
sattui vain olemaan sen verran pienempi kuin täys versio niin menköön tiiserissä !
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

! huutelisin taas projektiin lisää tekijöitä !
Graafikko on tällä hetkellä hukassa eli joko kiireinen tai ei vastaa muuten posteihin  :bang:
ja tämä kotimainen kieli olisi plussaa kommunikoinnissa

lähinnä hakusessa merkki Graffa osaajaa koska HIRES kuvia koodin sekaan ei mahdu vaikka kuinka tunkisi
muitakin taitoja saa ehdotella luultavasti jonkinlaista pelinteko Tiimiä ollaan laittamassa pystyy tämän vuoden aikana
jos hyvin menee saataisiin osaaminen saman katon alle ja samalla potkittua toisiamme persuksille ettei
projektit jumahda paikalleen kuten tämän kanssa on monesti käynyt kunnes joku kysäisee et missä mennään
ja taas alkaa koodia syntymään... kiitos Slimex  :worship:

oma liittoutumani erääseen Gräkkeri tiimiin rakoilee ammottavasti
johtuen suurista eroista Gräkkäämisen ja pelinteon saralla ovat johtaneet ongelmiin
ja ylimääräiseen riitelyyn yksinkertaisen kielimuurin tai karun idiotismin vuoksi
olisi aika keskittyä itse pelin tekemiseen eikä EU virkamies sääntöjen tulkintaan...
ja koodin muokkaamiseen standariin sopivaksi jota en sen jälkeen itse pysty tulkitsemaan...

ideoita ja ilmottautumisia otetaan vastaan
luultavasti tälle tulee oma topikinsa jossain vaiheessa

t. yber coodaaja mää
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

projektista sen verran välitietoja että...

kenttä datan paketointi on ratkastu eikä pakkeria tarvinnut suunitella uudelleen vekrtori pohjaiseksi
samalla ratkesi yksi pahiten vaivannut ongelma eli kenttäeditori
se on vihdoin lähdössä suunitelmissa eteenpäin hires editori olisi toiminut muuten mutta
se rajoitti jokaisen kentän tietyn pituiseksi ja yhden ruudun maksimi kenttämäärä oli 8 kenttää
nyt on mahdollista tehdä jopa hillitömän kokoisia kenttiä jota rajoittaa nyt vain muistin riittävyys
mikä parasta dataa ei tarvitse konvertoida mitenkään kuten hires mallissa olisi pitänyt tehdä
eikä jakaa kahteen eri osaan samalla datasta tulee paketoinnin näkökulmasta helpompaa rutistettavaa
tiiviimpään tauko ilmeisesti kannatti koska taas ideoita pursuaa  :thumbup:

sitten kun editori on valmis tullaan näkemään myös ensimmäinen pelattava demo kenttä  :pondering:

mutta ei ihan vielä... on tässä omaa servo ja palvelin arpeettia tehtävänä ensin:(
työ tilaakin pitäisi alkaa pikkuhiljaa laajentamaan x2 alkuperäisesti että romut mahtuisivat paremmin säilöön

Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

#24
kenttäeditori alkaa olemaan valmis siis ainakin versio 0.1
kohta pääsee tekemään kenttiä 7o7

ensimmäisellä versiolla pystyy tekemään yhden pelattavan kentän
kenttiä ei pakata ja tallennetaan raakana levylle
mistä peliin voi ladata haluamansa testattavaksi

seuraava versio tai apuohjelma paketoi kentät haluttuun järjestykseen valmiiksi kenttä paketiksi
! saa ilmottautua kenttä suunnittelijaksi !

tosin ilman pelattavaa versiota ei oikein pääse jyvälle miten peli toimii
eikä nopeuttakaan pysty havannoimaan...
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Rakki

No niin, nyt onnistuu grafiikkakin - pahoittelen että aikaisemmin ei onnistunut. Priorisoin opinnot ja työt tämän edelle :(.

virgo

ok hieno homma ;)
eipä tämä minullakaan ole ollut korkealla prioriteetilla xD
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Rakki

Lainaus käyttäjältä: virgo - kesäkuu 24, 2013, 19:48
ok hieno homma ;)
eipä tämä minullakaan ole ollut korkealla prioriteetilla xD

Ok. Vastaatko siihen sähköpostiin jonka laitoin niin päästään jatkamaan  :thumbup:.