uuden pelin tekijöitä ?

Aloittaja virgo, heinäkuu 19, 2011, 14:52

« edellinen - seuraava »

virgo

tässä hieman esimakua ja ensimmmäinen screen shot projektista

homma on seissyt paikallaa jo muutaman kuukaiden joten on aika
starttailla sitä uudelleen tähän mennessä tapahtunut
alareunassa on valkoinen epämääräinen sprite koska grafiikkaa ei ole
jotain on saatava näkymään koodin toimivuuden testaamiseksi
"aluksen" liikkuteltavuus  on valmis ampuminen onnistui
mutta on tällä hetkellä uudeleen ohjelmoinnin alla kuten
blokkien muodostus rutiini.
reunukset ovat vain rekvisiittaa havannoinnin helpottamiseksi ja vierityksen havainnoimiseksi
samoin tupla buferoinnin toimimisen näkemiseksi
kuten myös kappaleiden pelialueella pysymisen havanoimiseksi

tästä eteenpäin luultavasti suurin osa koodista tulee muuttumaan
vieritys poistetaan tästä eteenpäin kappaleita liikutellaan merkkigrafiikassa
jolla saadaan taustat pysymään paikallaan ja ehkä hieman puristettua lisää vapaita kellojaksoja

ensimmäinen etappi on rakentaa kenttä editori ja samalla pääsen testaamaan
grafiikan siirtelyä. editoriin sisältyy myös itse kappaleiden kokoamis ohjelma
ja niiden rakentelu ohjelma

kokoamis ohjelma rakentaa tarvittavan merkkigrafiikka pohjan missä kappaleet voivat liikkua
rakentelu ohjelmassa luodaan itse kappale
kenttä editorila rakennetaan pelikentät ja testataan samalla kentän liikkeen aikaansaava rutiini
vieritys rekisteriin ei enään kosketa ellei tämä tekniikka osotaudu mahdottomaksi toteuttaa
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

romppainen

Lainaus käyttäjältä: virgo - joulukuu 27, 2011, 12:28kokoamis ohjelma rakentaa tarvittavan merkkigrafiikka pohjan missä kappaleet voivat liikkua
rakentelu ohjelmassa luodaan itse kappale
kenttä editorila rakennetaan pelikentät
Miksi keksiä pyörää uudestaan?

virgo

nyt en ymmärrä ???
tietääkseni tälläistä editoria ei ole olemassa vielä ?
ohjelma koodi menee uusiksi koska koko idea kentän vierityksestä vaatii sitä
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

romppainen

#18
Sinulla meni kai tuolla edellisessä viestissäni piilevä linkki ohi, sen takana lymyävä editori vastaa käsittääkseni tarpeitasi melko hyvin. Kyseessä on PC-sovellus merkkipohjaisten tileset/map-tyyppisten kuusnelosgrafiikkojen tekemiseen joka käsittelee yhtäaikaa merkkejä, tiiliä sekä tiilten mappausta: Käyttö tapahtuu piirtämällä N x N merkin kokoisia tiiliä (ohjelma generoi ne automaattisesti charsetiksi reaaliajassa) jotka voi sitten latoa haluamaansa järjestykseen X x Y tiilen kokoiselle kartalle, sen jälkeen vain exporttaat koko paskan ulos haluamassasi muodossa.

virgo

näyttää ihan mainiolta softalta mutta valitettavasti ei sovellu tähän tarkoitukseen :(
ajatus on vierittää palikoita merkkimuistissa
yhden merkin palikka tarvitsee liikkuakseen kahden merkkintilan
eli yhdestä palikasta 8 eriversiota pysty akselilla lisäksi tulee vielä kappaleiden sisälle sijoittuvat merkkit
3 erilaista eli 4x2x8=64 merkkiä
voi olla että onnistun vähemmälläkin
vieritys rekisteriin ei siis tarvitse koskea...
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo

jatkakaamme keskustelua tuolla Bitin nybläys alueella
sitähän tuo ohjelmointi oikeastaan on ;)
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500