Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu

Turbo Chameleon 64

Aloittaja varaktori, tammikuu 07, 2014, 18:02

« edellinen - seuraava »

varaktori

Tehdään nyt oma ketju tällekin härpäkkeelle kun en sellaista heti löytänyt. Mulla on tuollainen värkki tuossa jo jonkin aikaa ollut, mutta käyttö on muiden projektien takia jäänyt vähän vähälle. Olen siinä kuitenkin kuuslankkua, amigaa ja ZX Spectrumia pyöritellyt. Siihen saatiin viimeisimmässä päivityksessä myös SID filtterit joten kohtahan siitä alkaa tulla jopa hyvä. Nyt siihen saa taas myös verkkokorttia ja laitoinkin sen ennakkotilaukseen. Mokoman pitäisi kai helmikuussa saapua.

Onkos muilla minkä sortin kokemuksia tuosta? En ole vielä kokeillut, mutta GEOS saattaa pyöriä aika päheesti.

virgo

jos tarkkaan tätä foorumia selailet huomaat että asiaa on jo sivuttu xD
täällä ja muutamalla muullakin kyseinen laite majailee

itselläni se on nyt telakalla kunnes jostain saan ohjeet miten pelastaan sen Gryptautunut SD kortti
DDllä viimeksi sen pelastin mutta nyt en enään kuolemaksenikaan muista miten sen tein

oletukseni on että käyttämäni 5v Usp poweri aiheuttaa virheen sitä kytkiessä
läppäriä powerina käyttäen asian kanssa ei ole ollut ikinä mitään ongelmia
mutta heti powerin vaihdon jälkeen ongelmia on ilmaantunut...
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

varaktori

No juu alkoihan sitä kameleonttijuttua löytyä kun on tässä vähän enemmän lukenut vanhoja postauksia. Mulla ei tuon värkin kanssa ole SD korttien kanssa ollut ongelmia, mutta toisaalta sitten tuskailin niiden kanssa Minimigiä pyöritellessäni. Nyt siinäkin vissiin sellainen kortti joka toimii. En kyllä pitäisi mahdottomana etteikö voisi poweriongelmakin olla. Siitä muuten muljahti mieleeni, että tämä Jens kovin nihkeesti käyttää tai ainakin aikoinaan käytti suotokonkkia amigan turbojensa kanssa. Vaan eipä nyt pureuduta siihen. :)

On se melkoinen pyhäinhäväistys töllöttää VGA näyttöä kuusnebasta kun puhutaan, mutta tosi hyvin tuo hommansa kyllä hoitaa. Sehän on tietysti pyhäinhäväistys käyttää littunäyttöjä ylipäätänsä. Meikäläisen vaan on pakko kun en kuvaputkella varustettua monitoria omista. Toiveissa olisi kyllä saada Commodore 1084 näyttö, mutta sekään asia ei ole vielä realisoitunut. Toi FPGA hörhötys sopii kyllä hyvin tähän retroiluun. Tässä yksi toinen hyvä FPGA viritys jos juotin pysyy käsissä. Meinaan tuon polkasta kasaan jossain vaiheessa.

http://www.nedopc.com/zxevo/zxevo_eng.php

Joo no taas lipsutaan aiheesta sivuun.

Vois joskus koittaa vääntää jotain demon tynkää joka hyödyntäisi tuon kameleontin tarjoamia uusia ominaisuuksia. Alkaisi nimittäin vääntö ja muisti riittää vaikka mihin. :)

varaktori

Sain hiljan kameleonttiin verkkokortin eli nyt saadaan kuuslankku verkkoon.  :smash:
En tosin ole vielä pahemmin kerennyt testaamaan, mutta laitetaan raporttia kun saadaan lisää käyttökokemuksia. Sen voi jo sanoa, että on se toimiva peli. Linkin takaa löytyy muutama kuva värkistä.

http://behindthethrone.net/index.php/kunena/11-tiede-ja-tekniikka/963-turbo-chameleon-64?start=200

virgo

itseäni ei lainkaan haittaa saada värinätön ja stabiili kuva C64 koneeseen
tokihan sen huomaa vierityksissä tms. että ei ole aito putki nyt käytössä

mutta edut ovat minulle paljon suuremma koska en juurikaan Koneillani pelaa
vaan väännän koodia on todella mukavaa että se kuva on terävä
ja näkee mitä kirjoittelee samoin Grafiikan pikkutarkka nutaaminen on VGA flätillä
paljon helpompaa kuin putkella Plus kyseinen paketti liikkuu Partyille todella kevein kantamuksin
varsinkin ottaen huomioon että samassa menee vähintää 3x 8-bit konetta plus yksi 16 bittinen
parasta kaikessa on että turbomoodia voi käyttää apusoftien kiihdyttämiseen
TurboAssempler hyrrää komeasti 4Mhz ja kääntämis ajat ovat huomattavasti lyhyemmät

Näyttö. doginstation ja Chameleon siinä kaikki
ja kaikkialle kulkave mini läppäri toimii powerina ja ääni ulostulona
näyttöä lukuun ottamatta kaikki mahtuu yhteen läppärilaukkuun ;)
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

varaktori

Mä kanssa ajan tuossa kuuslankkua ja amigaa. Sitten mulla on siinä Spectrum coret, mutta niitä en osaa käyttää.   :smash:

https://sites.google.com/site/speccycores/home/turbo-chameleon-64