Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu

Din8=>RCA piuha

Aloittaja -Petsku-, kesäkuu 28, 2015, 00:02

« edellinen - seuraava »

-Petsku-

saakohan tollasi Din8=>RCA piuhoja jostain suomesta? Huutonetis ja kaikkialla myidään vaan vaan Din5 piuhoja.

Eikös se kuitenkin oo niin et toi Din5 ei toimi kunnolla C64c veraiossa?

Watakamba

#1
ite tilasin parit kappaleet tämmösiä....
ebay.com ja tämä hakusanaksi

commodore C64, C128 High Quality S-VIDEO & Composite Video Lead TV Video Cable

virgo

itse olen käyttänyt pelkästään 5pin normi stereoiden äänipiuhaa jossa siis 4kpl RCA päitä
pitää toki muistaa katkaista se sid in linja ettei vahingossa tuhoa SIDin filttereitä saattisella piikillä
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

-Petsku-

Siis toimiiko tuollanen vanhempi c64c versio tuolla Din5 piuhallakin? Niin mikä tuosta pitää katkasta? Ja miten noi neljä RCA:ta pitää kytkee tv:seen kun siinä ei oo kuin kolme paikkaa?

Zilverfang

Lainaus käyttäjältä: -Petsku- - kesäkuu 28, 2015, 19:53
Siis toimiiko tuollanen vanhempi c64c versio tuolla Din5 piuhallakin? Niin mikä tuosta pitää katkasta? Ja miten noi neljä RCA:ta pitää kytkee tv:seen kun siinä ei oo kuin kolme paikkaa?
Muistaakseni mustasta tulee kuva, eli se telkkarin keltaiseen. Sitten jostakin väristä tulee monoääni, joka pitää vielä haaroittaa erikseen telkkarin punaiseen ja valkoiseen. Monoäänen väri selviää kokeilemalla, en muista ulkoa.

virgo

http://www.cabling4less.co.uk/category.php?cat_id=327

yllä olevan johdon mukaan
             
pinni 1 Keltainen  LUM
pinni 4 Valkonen composite (eli kuva)
pinni 5 Punainen SID IN
pinni 3 Musta SID OUT
pinni 2 Maa

tosin mitään standardiahan ei ole olemassa miten RCAn värit määräytyy
joten kannattaa itse mitata johto ennen katkaisua
konsti jota itse suosittelen tekemään on sivareilla poistaa Eletrolyytti konkka C12
tämän poiston jälkeen ei ole pelkoa että Filtterit olisivat vaarassa johtojen kanssa pelatessa
hifisti vaihtaa vielä C35 tilalle 1k vastuksen ja tällä modifioinnilla saadaan jonkin verran SIDin ominaista signaali kohinaa hiljenemään
(ohjeet katsottu Reference guiden kytkiksestä vuodelta 82)

omassani sid 2 out on kytketty C12 miinus jalan reikään ja näin on saatu DIM standardi stereo output
tekemättä ylimääräisiä RCA reikiä koneen kuoreen

.:vink:.
lun navasta tulee mustavalkoista kuvaa
Sid In väylästä tulee myös SID ääni mutta muistaakseni vaimeampana enkä muista toimiko filtterit juuri lainkaan xD

Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500