Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Saku-Foorumi
http://saku.bbs.fi/cgi-bin/discus/discus.cgi

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - virgo

#1021

Jostain syystä en läytänyt Dasm mistään linukka versiona vaikka sitä etsinkin ?!?

no tällä hetkellä homma toimii sillä että laitan ohjelman
alkuun
   .Word $1000
   *=$1000

näin saan huijattua hexsat sorsaan
mutta edelleen on hieman ufo olo tuon känntäjän kanssa
kun ei ole noiden kääntäjien ja linkkereiden kanssa tullu toimittua on tämä ihan uutta shaibaa

mutta hei joku voisi selitellä hieman mitä nämä ovat kun on tuo terminologiakin vielä vähän
hakusessa

linkkeri tietääkseni tekee ohjelmien yhteen ompelemisen ym.

ohjelman sisällä voi sitten .include komennolla ladata esim graffat paikalleen
mutta vaatiin jonkin näköisen objekti mallista dataa testausteni mukaan kääntäjät eivät
tee sorsaan juurikaan muutoksia oli tarkoitus kääntää suoraan käynnistyväksi tiedostoksi tai objektiksi

C64 turbo Assm objekti tiedostot ovat niitä .seq tiedostoja
ei ole valjennut miten siinä .include tiedoston saisi raakana binäärinä
käännös vaiheessa ohjelma sekaan?

onko vähän neuvoja ?


#1022
nyt siinä sitten kävi niin että vanhasta heposesta loppui muisti !!!
elikä olen tuossa rakennellut scriptiä joka vääntäisi mulle valmiin assyn ja käynnistäisi ohjelman suoraan Vicen
no muuten kaikki hyvin paitsi etteihän se toimi niinkuin olin sen suunitellut

käytössä kaksi eri kääntäjää

xa65
crasn

molemmat ihan kelpopelejä mutta eivät kyllä Tass kääntäjälle pärjää
kun eivät osaa kääntää tuota käyvään muotoon kuten Tass sen tekee
nyt tarvittaisiin apuja miten mä oikein konffaan nuo kääntäjät et data tulee oikein

xa65 kääntää ohjelmat mallikkaasti mutten saa .prg tiedoston alkuun mitenkään lataus osoitetta
vaan kääntäjä tekee koodin suoraan ilman tuota osoitetta esim. oikea muoto  00 10 78 "..."

*=$1000
    sei

kääntäjä tekee sen kuitenkin muotoon "78..." eli lataus osoite puuttuu
jos sen lisää siihen käsin ohjelma toimii mutta tarkoitus oli automatisoida tuo käännös tapahtuma ja ohjelman
käynnistys

crasm taas tekee hexa koodin kirjaimina jokin motorolla ja intell koodaus

otetaan sama koodi kuin tuossa yllä
"S10F100078" <- Asci na ei siis heksana
millä ihmeen softalla tuon asci mössön vielä kääntäisi hexsa muotoon ?

parasta olisi jos jollain olisi tuo Tass kääntäjä käännettynä linux muotoon ????
löytyisikö jos ei voisiko joku kääntää tuon minulle ??
sorsahan tuosta on jaossa
#1023
Muut koneet / ZX Spectrum
helmikuu 28, 2012, 12:38

taas harhautui ajatus muille foorumin palstoille kirjoittaessa
pieni ajatus

millä helkkarilla ne ohjelmoi tuohon noi softat vahvasti epäilen että niitä tehtiin ihan
plankko koneella kuten C64 koneelle ??

onko tästä jotain tietoa ideaa kellää olisi mielenkiintoista tietää miten ne pelit noihin tehtiin
varsinkin pelimäärään katsoen jos sinkkuun tarvittiin joku kehitys laitteisto niin
melko harvalla luultavasti oli niiden ostamiseen mahdollisuutta
toisin kuin Commodorella pystyi ja tehtiinkin peli alusta loppuun alkuperäsellä raudalla ?!?

#1024
Commodore 64 / Vs: C-64 retroilua
helmikuu 28, 2012, 12:25
PET koneen tappaja pokesta en tiedä mutta ZX Spectrum
tuollainen ominaisuus kyllä on Bitissä tuosta jopa varoiteltiin ihan sivuilla olikohan siellä jopa se poke ?!?
heh näitähän saa kohta kokonaan uuden aiheen foorumille xD

http://en.wikipedia.org/wiki/ZX_Spectrum
#1025
Pelit ja pelaaminen / Vs: Stunt Car Racer - kisa
helmikuu 26, 2012, 21:37
no niin pääsimpäs ajamaa itsekin xD

00:43.59
#1026
Pelit ja pelaaminen / oi oi mitä retro herkkuja
helmikuu 26, 2012, 21:29

tuota edellistä vistiä kirjoittaessa törmäsin sivustoon joka on pakko jakaa
niin monta jo muistoihin vapiunutta hyvää peliä tuolta löytyy että huh huh
olkaa siis hyvä ;)

http://biphome.spray.se/magnus.welander/start.html
#1027
Commodore 64 / Vs: C-64 retroilua
helmikuu 26, 2012, 21:17
heh tulikin tuosta heti mieleen vanha legenda C64 pahamaineisimmasta kopio suojasta xD

aikana kun kylmä sota oli kuumimmillaan julkaistiin C64 peli Raid over Moscow
http://biphome.spray.se/magnus.welander/actionadv/raidmosc/raidmosc.html
sivulla on itse ohjelmakin muista silti tämä

NOTE;The DIGI-CHECK for raid over moscow is $D7b8

pahoitteluni jos tietoni pelin nimestä on väärä mutta kuitenkin
peli oli juurikin ydinsotaa tms. strategiaa käsittelevä

ja siinä oli huhujen mukaan sellainen kopio suojaus joka tuhosi 1541 aseman jollakin tavalla
jos ohjelma tunnisti itsensä kopioksi

toden peräisyydestä en tiedä mutta Tapanimäki omien sanojensa mukaan
onnistu alkuperäisellä pelillä tuhoamaan yhden 1541 aseman
se oliko asemassa itsessään jotain vikaa jää mysteeriksi mutta kyseistä asemaa ei
koskaan saatu kunnostettua ja jäi myynti liikkeen näyteikkunaan koristeeksi moneksi vuodeksi
itse en edelleenkään jaksa uskoa että ohjelmallisesti aseman pystyisi rikkomaan
olisi muuten hienoa jos tälle Legendalle saataisiin lisää vahvistusta kuin tämä yksittäinen tapaus
muistaakseni varoitus kyseisestä suojauksesta oli aikanaan peliarvosteluissa esim. ZZap lehdessä ??
taidankin heti alkaa asiaa tutkimaan kun kerran tuli puheeksi 7o7
olisi mielenkiintoista kuulla tarina tämänkin legendan takana vihdoin xD

#1028
Commodore 64 / Vs: C64 musiikki ohjelmat
helmikuu 26, 2012, 12:35
miksiköhän kukaan ei ole maininnut GoatTracker ohjelmaa ?
tunnelmaa tietenkin rikkoo se ettei ohjelma ole Aidolla raudalla
ohjelma löytyy kaikille tunnetuille käyttiksille Amiga,MAc,Linux ja jollekin vähemmän tunnetulle windowssille
http://sourceforge.net/projects/goattracker2/files/

stereo versiolla pääsee jopa kokeilemaan miltä Stereo SId laite kuulostaisi
samaten eri versioita 6580 ja 6581
#1029
Commodore 64 / Vs: C-64 retroilua
helmikuu 26, 2012, 12:29
hieno homma et sait paketin takaisin kokoon
yllättävää on se miten hyvin kassu ja levy asemat on kestäneet aikaa
muistelen joskus jengin puhuneen kuinka "joku" oli ajanut levarin loppuun
ja lukupää oli kulunut lukukelvottomaksi xD vielä en ole tavannut yhäkään sellaista
onneksi tämä ei sentään ole kovin kallis harrastus jos vertaa
siihen mitä porukka pulittaa hi-end PC tavarasta
ja mikä parasta päivittämis tahti ei ole kovin nopea xD
#1030
Bitin Nypläys / Vs: peli projekti Block Hole
helmikuu 23, 2012, 09:18
tilanne päivitys :

ensimmäiset tubla sidi musat saapuneet vaikuttaa hyvältä...

kenttä editorin valmistus ja kenttien suunnittelu ulkoistettu
odotellaan tulokia

peli moottori palikoiden osalta jumissa
jatketaan muita osia pelin tekemisessä aseistus tms.

suunitelmissa ulkoistaa alkuruudun hi score ruudut ym. demo porukalle
ulkoistukset nopeuttavat itse pelin valmistumista  xD
#1031
puhunkohan nyt hieman ohi suuni mutta muistelisin että noissa wanhoissa lisä muisti kapuloissa
oli ihan oma piiri sarja tuolle muistin siirrolle ?!?
ja oli huomattavasti nopeampi kuin ohjelmallisesti tehty siirto ?

en jaksa uskoa että 6510 konekielellä jaksaa ohjelmallisesti tuon data heittää riittävän nopeasti
muistiin tuolla Frame ratella...
#1032
halvempi sentää kuin C-One xDDDD
ja sekin tarvitsee vielä yhden lisä FPGA et taipuu Amigaksi
tää ainakin tilaa moisen heti seuraavasta tilistä 7o7
#1033
Terapiaa ja Jauhantaa / kohtaaminen MON kanssa
helmikuu 18, 2012, 20:02
youtube törmäys
Maniac of Noise tekee ihan reipasta settiä vieläkin xD
eiku nupit kaakkoon !!

Maniacs Of Noise - Firing Up
#1034
ei jamangauta katsokaas tää tähänkö ollaan tultu ?!?!?
onneksi vain video player testi mutta eny huu...

Commodore C64 Video Player - Chameleon
#1035
Huh Huh tulipa tuolainenkin nähtyä kun poikkesin GE putiikissa ?!!?
on kyllä uskomaton laite
testattiin muutamaa C64 raskaimmista vectori peleistä
ensin Driller 3D voin sanoa että huh huh peli oli nopea kuin Amigassa konsanaan
veikkaisin että löi nopeudessa jopa A500 version ei tosin niin värikäs ja hieno mutta
kyllä oli nopia en muista tarkkaan mutta taisi olla jotain yli 20Mhz nopeuksinen 6510 testi hetkellä ei siis mikään 65c016 versio vaan aito HW FPGA emuloitu 6510

muita pelejä testasimme
tietenkin Stunt car racer --- mutta tämä oli jo niin nopea ettei ajamisesta tullut mitään
renkaat kun kosivat rataa auto oli jo suoran päästä pihalla ja nosturissa roikkumassa
ei edes kissan ekaa tavua ehtinyt sanomaan xD
palikassa on kaikki C64 1541 emulaatio eli turbolaturitkin toimivat xD
kerneli ja kovalevyt SD kortilla

kyseinen pulikka pystyy toimimaan myös pelkästään ilman C64 kytkentää mutta vaatii silloin
5v 1000mA teho lähteen

ja mikä parasta laitteella pystyy ajamaan Amigaakin 68020 moodissa nopeudella noin 20mhz
tuon toimintaa emme ehtineet testaamaan mutta kyseisen testin näkee youtubestakin
harmittaa kun ei kuvannut tuota SCR peli kokemusta se oli hupaisa

Huom. vehje on vielä BETA vaiheessa joten täydellisesti toimivaa pulikkaa ei ole vielä myynnissä
mutta testaajia haetaan...
joikkari kytkentänä toimii CDTV IR ohjain mikä ei ole kovin hyvä mutta käy testi tarkoituksiin
tämä siis pelkkänä modulina.
C64 kytkettäessä tietenkin C64 omat joikka portit toimivat
Amiga puoli hoituu PC näppiksellä ja hiirellä kuten C64 näppis

posketon vehje xD pakko hankkia kun tästä konkurssista selviää
http://www.vesalia.de/e_chameleon.htm#overview