Uutiset:

C=Foorumin Usein Esitetyt Kysymykset:
http://www.com64.net/foorumi/index.php?action=faq

Main Menu

Joykkari C64:lle!

Aloittaja Japi, syyskuu 12, 2005, 11:35

« edellinen - seuraava »

Japi

Tietääkö kukaan mistä saisi joykkareita 64:lle!?

Mahtaako mikään liike enää myydä tälläisiä missään tms.
Alkaa pikku hiljaa turhautumaan, kun toimivaa tikkua ei ole..
Huuto.netissä yms paikoissa kukaan ei yllättäin halua myydä pelkkää ohjainta, vaan koittaa tuputtaa aina koko paketin sälää mukaa..mutta kun itsellä ei ole tarvetta kuin tikulle. =/

Auttakee! \0/


C64-79

Kyllä niitä pelkkiä joystick-kauppoja on ollut Huuto.netissä mm. kesän ajan ainakin muutaman viikon välein. Parhaimmillaan on ollut viisikin eri kaupaa samanaikaisesti käynnissä. Itse olen kaksi ostanut parin kuukauden aikana.

Tälläkin hetkellä on tosiaan tuo Tac-2, Terminator ja yksi Quickshot. Eli kolme erillistä kauppaa, kaikissa pelkkä joystick.

fmatic

Kysäses Gamehouselta vois vaikka löytyäkin
http://www.gamehouse.fi/

Japi

Kiitokset vaan kaikille hyvistä vinkeistä! :D

Itse en ollut huomannutkaan noita Huuto.netin pelkkiä "tikun" myynti osiota ollenkaan, aina vaan etsinyt C 64 haulla tavaraa..

Uusi tikku on jo huutonetin kautta tuloillaan ja itse koitan setviä vielä saisiko jostain liikkeiden kautta ihka uusia ohjaimia osteltua.

Pelit pääsee siis vihdoin jatkumaan! :D 8)

Kiitos!

Rotten

Mites on kun tuolla huuto.netissä pyörii aina silloin tällöin myös Sega master systemin ohjaimia, niin voiko niitä käyttää huoletta commodoren kanssa, kun eikös megadriven ohjain saatanut polttaa kuusnepasta jonkun piirin? Imo padilla on huomattavasti mukavampi pelata kuin joikkarilla.

ZomBiE

#5
hihi :) mie rakennan joystikin jos meneepi rikki tai puuttuu : ;D

Edit: Mä kykenen korjaamaan vanhat joystickit ja teen vaikka uudet piirilevyt jos on kulunut puhki.

Warlord

kannattaa myös harkita näitä repro Competition Pro-joikkareita. Suomesta saa ainakin Gentle Eye:ltä:

http://www.gentle-eye.fi/hardware.html
http://www.gentle-eye.fi/prods/HW_COMPRO.JPG

eihän tuo legendaarisuudessa pääse TAC-2:n tasolle, mutta ei myöskään huono vaihtoehto :) varsinkin kun saa vielä iskemätöntä tavaraa käteen.


Bakels

Tilasinpa tuossa Protovisionilta pari noita Competition Pro-joikkareita, ja pakkohan se on sanoa että kylläpä olivat hintansa väärti. Toimivat kuin unelma, kun vertaa noihin 10+ vuotta vanhoihin, joilla on hakattu kaiken maailman decatholnit sun muut läpi.

muto

Itse hommasin kans testiks tommosen uuden Competition pro usb tikun. Hieman olen kyllä pettynyt, tikku on paljon jäykempi kuin mikään monesta originaalistani ja napit ovat paljon huonommat. Nappeja pitää painaa juuri oikeasta kohdasta että toimivat kunnolla ja omasta tikustani on kakkosnappi hieman rikki. Onneksi sitä harvoin tarvitsee ja sen vaihto pitäisi olla helppoa, ilmeisesti samanlaisia mikroja tikku syönyt kuin arcadeissa käytetään.

Jope

#10
Mulla on ollut kanssa noissa comppro usb:issa muutamissa mikrokytkimet vinossa jo tehtaalta. Kun laittaa ne paikalleen, niin tikku/napit toimivat hyvin.

Itseänikin on ärsyttäneet nuo repro-comppro:n firenapit. Oikeassa comppro 5000:ssa ne eivät painu tikun sisään, vaan jäävät tasan reunan kanssa.

Ja jäykkyydestä.. Alkuperäinen jousikeskitetty Competition Pro 5000 on itseasiassa paljon jäykempi, kuin nuo reprot. :-D Niitä alkuperäisiähän on kahdella keskityksellä. Vanhimmissa on sellainen paksu kumikiekko, joka löystyy ajan kanssa ja uudemmissa paksu kierrejousi kumikiekon tilalla. Reproissa on taas sitten melkoisen ohut kierrejousi.

Mikrokytkimet on tosiaan ihan standardeja. Kolikkopelien lisäksi samanlaisia oli myös aidossa compprossa, monissa muissakin tikuissa ja kaiken maailman teollisuussovelluksissa. (Muto varmasti tietää tämän, mutta jos joku muu ei tiennyt :-)

Jos joku suunta hajoaa, kannattaa siihen vaihtaa kytkin firenapista ja sitten firenappiin laittaa kaupasta ostettu uusi kytkin. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin jos joku tikun suunnista on tuntumaltaan erilainen. Lisäksi noita mikrokytkimiä voi myös avata ja viilailla kärkiä. Joskus olen tuon tehnytkin noihin vanhimpiin (20v) ohjaimiini.
CBM-harrastaja jo vuodesta 1985

muto

Omistan noin 5-10 kymmenen alkuperäisiä malleja ja niissä on paljon pehmeämpi tuntuma tikussa, ei siis rutise kuin toi uusi. Ehkä ne on malleja tuolla kumikiekko keskityksella tms. Itse pidän enemmän tästä tuntumasta.
Mietin jo vähän jos vaihtasin kevyemmät mikrot tikkuun ja nappeihin jos tämä vaikka tekis tikusta herkemmän eikä ranteet olis niin kovilla jos tuolla joskus joutuu jopa jotain pelaamaan :).

Oli kyllä ylläri kuin erillaiselta esim giana tuntui vicellä pelattaessa. Tuntui että peli nykii ja tyttö hyppii viiveellä. Pitää vielä hienosäätää näytön hertsit kuntoon jos auttaisi. Myös gianan alkumusiikki oli semmoista rohinaa ettei pahemmasta väliä.

Jope

Ne USB-compprot lägää. Kännissä sitä ei niin huomaa, mutta selvin päin pelatessa joskus jopa ihan häiriöksi asti. :-P
CBM-harrastaja jo vuodesta 1985

Rotten

Suosittelen kaikille lämpimästi master systemin tai megadriven pädejä. Jotain villiä huhua tästä on liikkunut, että megadriven pädi hajottaisi kuuslankkusi, mutta testasin eilen pelaamista md:n pädillä ja voin sanoa, että pelituntuma oli huomattavasti parempi, kuin yhdelläkään testaamistani joykkareista. Pelailin noin puolisen tuntia, eikä kuusnepa protestoinut ohjainvalintaani mitenkään.

Kysynkin, että onko kukaan oikeasti saanut konettaan rikki segan pädillä, vai onko tämä vain jotain mututietoa?

Pitka_Masa

Itse pelailen Amigaa MD:n padilla, kyllä se James Pond maistuu nyt paljon paremmin.