Keräily uran raskaimmat tappiot!

Aloittaja fmatic, syyskuu 26, 2002, 21:09

« edellinen - seuraava »

fmatic

Jokaiselle varmasti mahtuu lukuisia epäonnen hetkiä keräilyn parissa. Varmasti se pitkään himoittu peli/laite etc. on vihdoin löytynyt ja joku onneton tunari on napannut sen hämyisen kirpparin perimmäisestä nurkasta jonne korkeintaan yksi ihminen eksyy kerran vuodessa ja juuri kun sinä sinne harhaudut tulee se edellä kuvattu henkilö joka ristittäköön nyt tunariksi ja nappaa sen pelin/laitteen *lisää tähän oma kohteesi* suoraan nenäsi edestä ja kiikuttaa sen typerä virne naamallaan kotiaan...

Mutta asiaan hmm...siis ne tappiot.

Voi poijjat (ja mahdolliset tytöt) ette uskokaan kuinka Retro-Sedän hyppysten välistä on liuennut mitä moninaisempia laitteita. Sanat eivät aina edes riitä kertomaan kuinka suunnatonta tuskaa on aiheuttanut kun se himoittu keräilyhyödyke X ei ole löytänyt tietänsä kokoelmiini.

Tuoreimpana tapauksena eittämättä tulee mieleen tälläkin foorumilla näkyvä tarjous jossa henkilö halusi lahjoittaa minulle toimivan VIC-20 koneensa.
Retro-Setähän kuolasi paitansa märäksi nähden levottomia unia siitä kuinka tämä keräilymielessä hyvinkin tavallinen kone lopultakin päätyisi minulle.

Viestejä vaihdettiin tiuhaan tahtiin ja tulos oli pyöreä nolla. Voi kiesus...kaveri majailee jossain hevon kuusen periferiassa eikä voi lähettää konetta minulle...  kulut olivat kuulemma liian suuret :'(

Totuus oli, että kulut olivat minunkin lompakolle liian suuret. Voi veivi...

Toisena tappiona lukuisten joukossa mainitsen harvinaiseksi luokiteltavan PET Commodore - koneen. Tämä yksilö lojui paikassa Y josta se olisi pitänyt vain noutaa. Yllättäen tämänkin henkilö asui sen verran kaukana että taloudellisesti ajateltuna olisi ollut järjetöntä lähteä autolla sinne vartavasten huristelemaan... Postikin on toki keksitty vaan kaveri oli sen verran laiska ettei viitsinyt sitä postittaa vaikka kulut olisin maksanut vaan lahjoituksen ehtona oli nouto...Sinne jäi sekin aarre homehtumaan.

Lisätään listaan vielä Sharp MZ-800. Yhden tällaisen olen jo kertaalleen omistanut ja toinen oli jo tulossa. Kaupat oli mielestäni jo niin selvää pässinlihaa että pöljyyksissäni vaihdoin sen toisen jo itselläni olevan kappaleen pois. Perkele (lievä ilmaus) kaupat kariutuivat ja kävi niin epäonnellisesti (hassu ilmaus tämäkin) että Retro-Setä oli tilanteen edessä jossa hänellä ei ollut Sharpin Sharppia...

Psychic

Kuulostaa kamalalta.

Itselläni pelaamisen saralta tulee mieleen sellainen tapaus,
kun en vielä aktiivisesti kerännyt Sierran pelejä ja kirppiksellä
olisi ollut King's Quest V ja Conquests of the Longbow,
ja jätin ostamatta, kun hinta muka oli liian kallis... ääh...
KQ5:n molemmat tietokoneversiot (versiot 1.0 ja 2.0)
olen jo saanut hommattua, ja vihoviimein Longbowkin on
toivottavasti tulossa eBaylta viikon sisällä postilaatikkooni .)
King's Quest V NES-versio ja monta muuta King's Questia vielä puuttuu:
1 IBM, 1 (1984), 1 SCI, 3 (harmaa), 4 AGI, 6 (musta), 6 (valkoinen),
7 (versio 2), King's Quest (Sega Master System), KQ-kokoelmat,
tarjotkaa!!! psychic@mbnet.fi

Toisen kerran kirpparilla taas oli _halvalla_ myytävänä ihan
hyvän oloinen sähkökitara ja jopas siitä innostuin, mutta se oli
mitä ilmeisemmin juuri vähän aikaa sitten myyty :(
Vieläkään en kyseisen kaltaista objektia omista.
Akustinen on löytynyt lähes viitisentoista vuotta, ja
kyllähän sillä on paljon mukavampi soittaa, mutta täytyisi
elektrinenkin versio saada.

Pienimmästä päästä menetyksiä
NES:in Barker Bill's Trick Shooting (NIB), jonka möin.

--
http://www.synchronic.cjb.net
http://www.jukkaeronen.com/web/fantasya - RPG-/seikkailupelimuseo: Sierra/LucasArts/Tolkien/Ultima/AD&D/SSI...

BEAT!!

Pahin tapahtui ehkä vähän aikaa sitten, kun en päässyt huutamaan huuto.netissä Megaman V:sta koska huuto.net lagasi juuri sillon..   :(
Se Megaman meni vielä mielestäni pilkkahintaan jollekin onnekkaalle äpärälle..

Psychic,  mulla on tos Gibsonin sähäri+vahvari nurkassa, enkä ees osaa soittaa kitaraa..  :P
Hirosima 45
Tshernobyl 86
Windows 95

FEEL THE BEAT!!

Toni Sarja

Ostin joitakin kuukausia sitten käyetyn kuusnepan kun pelejä oli pahvilaatikollinen pelejä tallella.Epäonneksi kuusnepa oli rikki  :'( olin jo viikkoja odotellut pääseväni pelemaan klassikkoja.Onneksi kaupan tekijä oli reilu ja palautti osan rahoista ja sain vastineeksi pitää kaupassa tulleen toimivan levyaseman+pelit ja joystickit.
Nyt sitten ostin toisen kuusnepan joka toimii  :)

Latska

#4
No aika raskas tappio oli menettää Commodore 64C. Se tosin tapahtui oman käden kautta.

Kuusivuotiaana vilperttinä minua kiinnosti kaikki. No jostain kaapin perältä löysin Commodore kuusnepan + lisäroinaa, kuten load-it kasettiaseman sekä VG-250 huippujoysticin. No ne piti sitten purkaa. Ensin purin niistä kotelot pois ja sitten irrotin kaikki muut ruuvit mitä irti sain ja vasara-taltta -yhdistelmällä raastoin näppäimet irti. Julmaa.

Kaikki osat on kuitenkin tallessa, jos vaikka innostuisin joskus koittamaan koota ne uusiksi.

Edit: Tuli Mieleen toinen kamalan raskas tappio, joka sekin on oikeastaan omaa syytäni.

Minulla oli Game&Watch peli Mario Bros "lainassa" vuodesta 1994 viime vuoteen. Serkun lapset tuli kylään ja näki sen hyllyssä. No ne kinusi ja kinusi, joten lopulta lupasin sen niille, koska se oli kuulunut niitten isälle 1983-1994. No myöhemmin samana vuonna retrokärpänen puraisi, enkä varmaan saa sitä takaisin. :-[
Kyllä aito asia aina emulaattorit voittaa, sanoi uusionörtti tanssi-illan jälkeen

fmatic

LainaaNo ne piti sitten purkaa. Ensin purin niistä kotelot pois ja sitten irrotin kaikki muut ruuvit mitä irti sain ja vasara-taltta -yhdistelmällä raastoin näppäimet irti. Julmaa.


Auts!!!! :D

jouni13

Oon mäkin purkanu commodore 128 ja kasettiaseman.Olin silloin noin 5 vuotias.Nyt ois löytyny laitteelle arvaamatonta käyttöä.

C64-79

Itselle raskain tappio oli se, että vaikka viime vuonna sainkin 90-luvun alussa myymäni Kuusnelosen oheistavaroineen takaisin, tämä "väliomistaja" oli kerennyt myymään kaikki alkuperäiset pelit jonnekin. Tai no yksi peli tuli mukana, mutta sekin ilman koteloa ja ohjekirjaa.  :'(

Toinen tappio oli koneen alkuperäisen myyntipakkauksen häviäminen, enkä vieläkään, kohtuullisen kovasta etsimisestä huolimatta, ole löytänyt siitä edes kuvaa. Eli kyseessähän oli Commodore World Cup Football paketti vuodelta -90, jota myi ainakin Musta Pörssi.

TSW

Harmittaa se kun luovuin ensimmäisestä kuusnelkustani. Olen kyllä saanut takaisin lähes tismalleen samanlaisen kokoonpanon, mutta ei se tunnu samalta. :-/

c64

Vanhempien kellarista lähti heidän muuttaessa roskiin Täysin toimiva MSX SVI 728 spectravideo kone kasettiasemalla + moduleita ja akuperäisiä pelejä(osa moduleista oli hävinnyt) parikymmentä vanhaa mikrobittiä,c-lehteä ja MSX kirjallisuutta yms. -80 luvulta ja joitain-90 luvun alusta.:( Ko. kone oli minulla ennen kuusnelosta,minkä jäkeen se jäi vanhemmilleni "talteen" Se olisi taatusti kelvannut jollekkin, mutta heidän oli saatava äkkiä vanha asunto tyhjennettyä. Mulla ei silloin ollut madollisuutta ottaa sitä omiin nurkkiin.

fmatic

#10
LainaaVanhempien kellarista lähti heidän muuttaessa roskiin Täysin toimiva MSX SVI 728 spectravideo kone kasettiasemalla + moduleita ja akuperäisiä pelejä

Auts! Legendaarinen SVI-728 roskiksessa...sydän vuotaa verta kun tällaisia lukee  ;D
Käsittämättömiä määriähän näitä vanhoja laitteita on joutunut turmion tielle...

Jonkinlainen Spectravideon kone on pitkään ollut haaveena kokoelmiini etenkin 328 mallista on mulla lämpimiä muistoja, en vaan järkihintaan tällaista ole nähnyt liikkeellä...

Kuuslankkumies

#11
Kirpparilla näin Sega Megadriven, mutta ei ollut rahaa :'(

C64 on varmaan rikki, kun joskus onnistuin hajottamaan kai jonkin johdon :'(
Kunniaa Commodorelle

c64

Kyllä se kuusnepa kuntoon saadaan, foorumilla on melkoisia tekniikka guruja  :) Kerrot vaan mikä / miten on rikki niin eiköhän apuja tule. Ja voi sitä riemua kun kone taas toimii :D

romppainen

Tiedä sitten sananmukaisesti raskaista tappioista mutta ylivoimaisesti ärsyttävintä on ollut toistuva turpaansaanti eBayssa 1551-levarien kanssa, jo monta yksilöä on mennyt ohi sormien viime hetken sniperien vuoksi koska en kuitenkaan haluaisi ottaa montaa sataa euroa takkiin pelaamalla rahamäärällisesti varman päälle vaikka korotusautomaatti onkin ollut suhteellisen korkealla. Ehkä vielä jonain päivänä...

Rockford

Intissä ollessani tuli kuusnelkut puheeksi yhden tupakaverin kanssa, ja hän sanoi omistavansa pari kappaletta plus levyasemat, kasettiasemat, muutama joikkari ja levyjä oli joitain satoja ja moduuleitakin piti olla seassa. Hän sanoi ettei niillä mitään tee eikä häntä itseään kiinnosta enää. Minä sanoin että voisin vaikka ottaakin..
No hän meni sitten viikonloppulomille, kävi kotonaan ja tuli takaisin. Kysyin että löytykös kuusnelkkuja. Hän sanoi että ei enää, hänen äitinsä oli suursiivonnut ja heittänyt kuusnelkut tykötarpeineen jätelavalle..