Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu

Aktiviteettia juhlavuoden kunniaksi

Aloittaja fmatic, syyskuu 08, 2006, 14:30

« edellinen - seuraava »

fmatic

Kehkeilin mielessäni, että olisi näin juhlavuoden kunniaksi näppärää järjestää jotain aktiviteettia foorumilaisille.
Tietokilpailut ovat pystyyn kuollut idea joten mietiskelin löytyisikö intoa skabata jossain kuusnepan pelissä ja pistää joku pienimuotoinen pelaajien top-lista pystyyn.

Luonnollisesti pitäis valkata jokin (joitakin) peli jossa alettaisiin skabaamaan ja jonka pelaaminen sujuu kätevästi myös emulaattorilla. Itse suunnittelin esim: Stunt Car Racer:a tai Grand Prix Circuitia joissa kisaaminen sujuis mallikkaasti. Stuntissa vois sopia esim: radan ja vaikeustason ja katsottaisiin kenellä on nopein kierrosaika tai kuka koluaa kisan nopeiten läpi.

Jos innostusta löytyy niin olisi mukava järjestää tällainen pysyvä kisailu milloin mistäkin pelistä. Ehdotelkaa foorumilaiset muitakin pelejä ja katsotaan millä aletaan kilpailemaan. Näin digikameroiden ja emulaattorien screenshot-aikana tuloksista olisi ainakin helppo lähettää todisteet boardille.

Saako kannatusta ja innostuuko jengi?

Syntax_Error

#1
Ihan ok ajatus. Mites jos laitettaisiin ensin äänestys pystyyn ja sen perusteella valittaisiin peli. Stunt Car Racer olisi sikälikin hyvä valinta, että siinähän sai (muistaakseni) koko ajosuorituksen tallennettua levylle ja sen pystyi uusintana katsomaankin. Ainakin saisi pitävät todisteet suoritukselleen :)

PS: Hypercam-ohjelmalla saa kätevästi Vicen ikkunan tapahtumat tallennettua AVI-videoksi. Itse olen noita avatareja sillä tehnyt. 10framee / s. riittää vallan mainiosti. Vielä jos muuntaa avi-videon gif-animaatioksi, koko pienenee rutkasti. (toki DivX-pakkaus onnistuu) Kokoa pienetää sekin, jos vicellä ei pelaa Double Size -moodi päällä. Myös äänetallennus-ruksi kannattaa ottaa pois. Hypercamin saa osoitteesta: http://www.hyperionics.com/hc/

Hypercamin demoversio lisää SW-tekstin videokuvan päälle videokuvan yläreunaan, mutta muutoin se toimii ok. (Oma versioni on 1.7, mutta olettaisin näiden uudempienkin pelaavan vähintään yhtä hyvin)

Peliksi olisi jokatapauksessa hyvä valita sellainen, joka olisi suurimmalle osalle entuudestaan tuttu.
Ehdotuksiani sopiviksi kilpailupeleiksi olisi :

Stunt Car Racer
Bubble Bobble
Buggy Boy
Monty On The Run
Boulder Dash (sama kenttä kaikilla ja suoritusaika ratkaisisi)

Sitten se joku peli, missä oli se keltainen pallo  ;D <-- vähän ton näkönen, joka popsi niitä pillereitä sokkelossa... Mikähän sen nimi ny taas olikaan... :)
5 rem - Sekodemo :) -
10 N=INT(200*RND(0)+1)
20 PRINT CHR$(N);
30 GOTO 10

fmatic

#2
Juu nauhoitetut pätkät todistaa ehdottomasti parhaiten (eihän kukaan nyt huijamaan ryhdy eihän ;) ) Tosin videopätkät pitäisi "uppia" jonnekin muualle kuin tänne koska mulla on täällä rajoitettu liikennöinti ja voin vain kuvitella kuinka nopeasti kuukauden liikennöintimäärä nasahtaisi täyteen ku noita pätkiä lataillaan :D Siinä olisikin aina loppu kuukausi sivusto pimeänä...mulla tosin on muutakin sivutilaa jonne noita voisi heitellä ja täältä linkit sinne...

Niin tosiaan tälle foorumillehan täytyy rekisteröityä, että pääsee osallistumaan keskusteluun eli jos joku ei millään halua rekisteröityä mutta haluaisi osallistua skabailuun niin pistä minulle sähköpostia niin katsotaan mitä voidaan kehitellä. Olen estänyt vierailijoiden postitukset kun foorumille alkoi kertymään jos jonkinnäköistä diipadaapa kirjoitusta enkä ainoana moderaattorina kerinnyt kaikkea siivoilemaan pois. Rekisteröityminenhän on enemmän kuin simppeli juttu jossa ei juurikaan tarvitse kummoisia tietoja itsestään luovuttaa eikä allekirjoittanut juurikaan seuraile palvelimen statseista kenenkään jättämiä jälkiä...joten Nou Hätä!

fmatic

#3
Hiljaista on ollut viime aikoina täällä boardilla joten valitaanko kylmän viileästi peliksi Stunt Car Racer? Vedetäänkö kisamoodissa vai harjoitellen? Kisamoodissa ei taida alkuun päästä kuin nelos divariin joten harjoittelumoodissa sais enemmän ratoja...mikäs rata ois bueno 1-4 divarista? Tai vaihtoehtoisesti otetaan eri ratoja joilla kisaillaan. Varmaan screenshotti nopeimmasta kierrosajasta riittää...

Uppaa screenshotti/video tuloksestasi jonnekin (esim: ImageShack.us) ja tee foorumin työkaluilla linkki tänne. Kun kisan tuomaristo (tässä tapauksessa MINÄ) on todennut tuloksen kelvolliseksi lisään ajan listalle ja linkin screenshottiisi :D

ZomBiE

hihi  :)  Jospa taas pääsisin kuusnepapeleihin kiinni taas joulun jälkeen kun ehkä aikaakin riittää paremmin niin mikä ettei.

Pitka_Masa

Pitäisikö ihan oikealla kuusnealla pelata? Jos ei, niin totta kai Commando!  :) Pari ennätystentahkoamispeliä löytyy itseltänikin, 1942 ja Thunderblade, Operation Wolf (Löytyy levyltä niin mieluisampi ladata) ja op. Thunderbolt.  :) Noita voisi mielellään tahkota.