Luovuus esille! Esittele omia tuotoksiasi!

Aloittaja fmatic, joulukuu 30, 2006, 12:00

« edellinen - seuraava »

fmatic

Nyt peräänkuulutan foorumilaisten omia Commodore-tekeleitä. Pistäkääpäs kaiken kansan näytille omia tekemiänne ohjelmia, musiikkia, piirroksia, demoja etc. Kokoelman kuvat ovat myös mukava lisä joten hop hop! Älkää suotta pitäkö kynttilää vakan alla :D

Muutenkin jos olet modaillut laitteitasi tai askarrellut jotain mielenkiitoista wanhoille laitteillesi, niin heitäpä pieni sepustus vaikkapa Pulmakulma ja Tekninen-näpertely-osioon toisten harrastajien pällisteltäväksi. Ainakin muistelen jonkun rakentaneen home-made LOAD-IT - härpäkkeen joten tällaisille esityksille olisi varmasti laajempaakin mielenkiintoa ja lukijakuntaa...Kyseiselle alueelle on liitteiden postaaminen sallittua / mahdollista...

edit. 2010 Avasin erillisen osion nimikkeellä: "Bitin Nypläys - Alue, jolla bitin nypläys on kunniassaan. Koodaamisen ja Data-Lasseilun valtakunta. Käyttäjille, joille assembly ei tuota harmaita hiuksia, jotka latelevat BASIC:n käskyt vaikka unissaan tai tietävät kuinka SID-piiristä loihditaan kaikkien aikojen biisit ulos".

Kaikenlainen materiaali on tervetullutta! Ihan nykyaikaisesta bittitaiteesta aina retrokoneilla koodattuihin tuotoksiin...

Huom! Tälle alueelle on liitteiden postittaminen mahdollista. Suosittelen kuitenkin jos kyseessä on megatavujen monsteri käyttämään jotain ulkopuolista "hostia". Näin rajallinen siirtokapasiteettini pysyy plussan puolella!

Warlord

No joo, pitää kai jonkun avata peli:  ;)

http://elisanet.fi/warlord/warlord-garbage_dump_computing.zip

VIC20:lla tuli tuollainen "musadiski" hiljattain väsättyä. (tosin nyt mp3-muodossa) Kuuslankulla on myös jonkin verran tullut musaa tehtyä..  

Samsonite


Tumppi

LainaaNo joo, pitää kai jonkun avata peli:  ;)

http://elisanet.fi/warlord/warlord-garbage_dump_computing.zip

VIC20:lla tuli tuollainen "musadiski" hiljattain väsättyä. (tosin nyt mp3-muodossa) Kuuslankulla on myös jonkin verran tullut musaa tehtyä..  

Olis enemmän ku sata kuusnelosta ku pistäsit tuon uudelleen jakoon  :)

Vanha topic on mutta ei täällä foorumilla muutenkaan kovin kiivasta keskustelua ole  :)


Slimex

no pain, no c64

virgo

ääh...

no annetakoon anteeksi 3 luokkalaisen enkuntaito ja hillitön luomisen vimma
tässä muutama ja oikeastaa ainoat demot mitä olen aikaiseksi saanun
oli todella ikävää olla ainoita assy harrastajia pikku kylässä joten
tuotokset eivät juuri omien seinien ulkopuolelle levinneet

tiimin nimi oli luonnolisesti aikansa tuote eli Gorbat Soft

Gorbat demo oli muistaakseni ensimmäinen demoni ikinä
tausta musiikkia hoitaa sample looppi biisin nimeä en muista
melko simppeliä monitaso scrollia ylälaidassa
alalaidassa taisi olla vain suurilla palikkakirjaimilla
tiimin nimi luonnollisestikin


Toinen demo taas on hieman kunnian himoisempi mihin
demo vimma sitten kulminoitui ja jäi viimeiseksi valmiiksi tehtyyn demoon
ylälaidassa on suuri monitaso scroll ruutu vierityksinen ja color bar efekteineen
alakulmassa testtdive pelistä pöllityt urheilu autot vaihtavat paikkaa
taustalla soi Hubbardin iki klassikko MegaAbokalypse "menikö oikein ?!?"
edelleen yksi suosikki piiseistäni Sid arsenaalissa
mainittakoon että Scroll ruuduissa vilahtaa helppi ohjeet
erään crak version yhden äänikanavan totaaliseen puuttumiseen ?!?!
tämän demon polttavin voima oli juuri lopetettu MB leiri missä
käytiin assy taitoja hiomassa ja tarve oli tietenkin lähettää tuotos
leiri kavereille homma venyin niin pitkäksi ettei tainnut lähteä kuitenkaan kenellekkää
muistaakseni texteissä on mainintaakin leirikavereille terkkuja ym.

tämän jäleen aloin keskittymään omaan musa editorin rakentamiseen
mikä olikin sitten loputon suo
muutamia peli yritelmiäkin on
ehkä kuitekin olisi pitänyt aloittaa jostain yksinkertaisemmasta
koska jokainen jäi kesken niiden masiivisten ideoiden ilmaantumisen myötä
joten homma jäi aina kesken suunitelmat eteni nopeemmin kuin ohjelma pysyi perässä xF

ohjelmointi suoritettiin Final Cartridgen konekieli monitorilla
itseäni ihmetyttää että tuotos toimii koska nykyään en moiseen viitsisi edes koskea
kömpelyyden vuoksi ja hallittavuus on käsittämättömän monimutkaista
no silloin oli intoa ja voimia koodata montakin päivää putkeen
koittakaa nauttia ;) hyviä myötä häpeä hetkiä xD
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Jarskimo

#7
Rupee pikkuhiljaan oppimaan ohjelmoimaan Commodore 64:llä. Yhden toimivan "pelin" olen saanut jo aikaiseksi. Se täytyy vain sano, että ei ole alunperin minun keksimä, mutta melko helppo harjoitus peli. Pelin voi ladat tuosta alhaalta ja se on tiedostossa .tap eli se toimii emulaattoreissa. VICEssä kokeiltu ja toimii. Lataa myös tuo tekstitiedosto, niin tiedät mitä pelissä kuuluu tehdä.

Jos joku haluaa koodin näkyville, niin voin kirjoittaa sen tänne

EDIT. Poistin nuo liitteet, koska huomasin, että tuo koodi on kirjoitettu ihan päin persettä. Tänään sain ohjelmoitua sen paaaaljon paremmin, mutta se on tällähetkellä muistissa vielä kasetilla ja lerpulla, mutta koitan laittaa sen lähipäivinä taas jakoon

virgo

mitäpä jos täällä olisi sellainen ketju johon voisi vain tehdä uusia postauksia mutta niihin ei voisi vastata

eli homman juju olisi että tämä viesti ketju pysyisi keskustelujen ylä reunassa for ewer
ja sinne voisi koota kaiken toimivan ohjelmointi sälän ikään kuin varastoon
mistä ne löytyisi helposti kun toiv. 10 vuoden päästä jotain softaa tarvitsisi / haluaisi nähdä
onko kannatusta ?
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

pophead


Misfit

No laitetaan tännekin infoa omista Commodore-tekeleistä. Kaikki on tullut väsättyä tässä muutaman vuoden aikana:

VIC-20
Bolder Dan (yksinkertainen Boulder Dash klooni perusvicille) https://www.youtube.com/watch?v=YFQegJN_NEE
Viccy Bird (Pitäähän VICilläkin olla oma flappy bird klooni) https://www.youtube.com/watch?v=wagfTqHKTLo
Bertie The Ball (Cauldron II:n hengessä tehty pallolla pompittava action adventure, vaatii 16k lisämuistin)
Super Starship Space Attack (Räiskintää 16k-lisämuistilla) https://www.youtube.com/watch?v=OJ_Ri8yzAw0
  Jos joku haluaa ostaa ihan fyysistä mediaa, niin Cronosoft julkaisi tämän muutama päivä sitten. http://cronosoft.orgfree.com/

C16:
Mr.AngryDude (Puzzlehypintää hieman erikoisella pelimekaniikalla) https://www.youtube.com/watch?v=cPGMNzzsCCE
Dork Dave And The Dirty Trick (Mario-tyyppinen hyppely) https://www.youtube.com/watch?v=IjHZhdSzQXc

Tuli ostettua 32k lisämuisti VIC:iin, joten pitänee seuraavaksi rakennella sille jotain..

Misfit

Lainaus käyttäjältä: Misfit - joulukuu 02, 2015, 13:16
Tuli ostettua 32k lisämuisti VIC:iin, joten pitänee seuraavaksi rakennella sille jotain..

..ja tulihan sitä rakenneltua. Fyysisen kasetin voi käydä ostamassa : The Future Was 8 Bit -verkkokaupasta

Misfit

#12
Lainaus käyttäjältä: Misfit - joulukuu 18, 2016, 14:48
Lainaus käyttäjältä: Misfit - joulukuu 02, 2015, 13:16
Tuli ostettua 32k lisämuisti VIC:iin, joten pitänee seuraavaksi rakennella sille jotain..

..ja tulihan sitä rakenneltua. Fyysisen kasetin voi käydä ostamassa : The Future Was 8 Bit -verkkokaupasta
..ja lisäyksenä, että nyt sitä saa myös ladattua digitaalisena.

Tulevaisuudesta sen verran, että heittivät ajatuksen ilmaan seuraavasta pelistä fyysisenä VIC-20 moduulina.

retroman

Hyvän näköinen peli Vic 20:seen,mitä olen katsellut youtuubesta. :thumbup:
Noiden pelihahmojen sulava liike on hyvin tehty.(Vicissähän ei ole HW spritejä ollenkaan)
Minulla on omasssa Vicissä vain max 20Kt muistia,ettei oikein mahdu. :o vielä...

Misfit

Joulumarkkinoille yritetään saada uutta VIC-20 32k moduulipeliä (Cheese And Onion).
Ajatuksena on myydä alkuun ihan fyysistä versiota. Ehkä joskus myöhemmin myös digitaalista.
SW on allekirjoittaneen.
HW on TynemouthSoftwaren käsialaa : http://www.tynemouthsoftware.co.uk/
..ja koteloista / muusta / myynnistä on vastuussa The Future Was 8-bit : https://www.thefuturewas8bit.com/

Video pelistä : https://youtu.be/gEzOomjmzU4