Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu

Haaste

Aloittaja virgo, elokuu 23, 2018, 12:33

« edellinen - seuraava »

virgo

koska foorumi on ollut jo malko pitkään todella hiljainen
Haastan käyttäjiä kirjoittamaan edes yhden juttuaiheen foorumille
että saataisiin talveksi keskusteltavaa =)
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

retroman

#1
No kesä tuli ja meni hautajaisten parissa ihmetellessä.
Eli Grandma siirtyi ns.tuon ilmaisiin Ortodoksisin ilmaistuna ja minä olin ainoa perijä,joten homma jäi minun hoidettavaksi.
Elokuussa olisi tullut 97v. täyteen.Mutta kun on pumppu ja munuais vajaatoimintavikainen,niin lopulta jompikumpi petti.
Järki toimi viimeiseen asti kumminkin.Hyvän ja kunniakkaan kuoleman koki.
Joten ei ole ollut aikaa tietokoneiden kanssa värkkäämään eikä muutakaan touhuamaan.
Perunkirjoitus,laskujen maksu pankkiin varsinkin kesäkuussa,vuokrasopimuksen irtisanominen,vuokra-asunnon (palvelutalo) tyhjentäminen jne.
Mieletön työ,kun ottaa huomioon sen seikan,että oli kuin pystymetsästä revästy.Eli ei tiennyt mistään mitään ja mistä aloittaa.

Grandma 1921-2018 Memoriam

fmatic

#2
Hiljaista on ollut, mutta tätähän tää on ollut jo pitkään. Tiettyjen syklien mukaan mennään. Jengi on pitkälti somessa Commodore Finland - ryhmässä. Nää foorumit on katoavaa kansanperinnettä, vaikka mun mielestä nämä on parhaimpia juurikin erilaisten ongelmien dokumentointiin ja ratkomiseen.

Itsellä kesät menee pitkälti radioharrasteen parissa, mutta kun illat pimene niin on aikaa ja intoa puuhailla taa näiden rakkaiden vempeleiden parissa. Tuossa juuri elvyttelin ASSY 250466 levyn käyttökuntoon, joka on siis alkupään C-mallin emolevyjä jonka piireinä kuitenkin on vielä leipälootasta tutut piirit. Tässä Assyssa on tehtaalta tullessa ollut ns. piirien mersuiksi kutsutut MOS 6569R5 VIC-II ja 6581R4AR SID. Omasta yksilöstä nämä oli riivitty pois. Sattumalta löysin 6569R5 NOS-piirin (new old stock), joka kuitenkaan ei suostunut tässä kyseisessä emolevyssäni pelittämään, joten jouduin VIC:n ja SID:n osalta turvautumaan vanhempiin versioihin. Hyvin toimivat nekin. Tätä ASSYa on tavattu myös monenlaisilla CIA-kombinaatioilla.

Kaikkinensa tästä tuli kelpo lauta, jonka sujautin ylimääräiseen leipälootan koteloon ja tästähän tuli pöydälle toinen käyttökone. Ainokaisessa näytössäni on luonnolisesti vain yksi S-video -liitin ja koska molemmat käyttökoneet puskee suht kaunista kuvaa tämän kautta tuli hommattua kunnollinen S-video jakaja jonka kautta saan kätevästi vaihdettua koneiden välillä ilman että tarvitsee riuhtoa piuhoja irti konetta vaihtaessa.

Nyt päivittäiskäytössä olevat koneet ovat hyvässä iskussa. Toinen koneeni on C-malli, joka on ns. ykköskone varustettuna 1541 Ultimate II+:lla ja WiFi Modeemilla. Kakkoskoneena hyrräävä leipäloota on varustettu X-Pander 3 palikalla, johon on kytkettynä Easy Flash III ja Epyx Fastloader, sekä lisänä mainio SD2IEC. Kyllä taas kelpaa pelailla 🤩

retroman

Yritetään pitää just tämän tyyliset foorumit elävien kirjoissa,ettei kaikki mene sinne FB:n puolelle. :old:


virgo

foorumin käynnissä pysyminen on juurikin siitä kiinni että joku aloittaa uusia topikkeja joista tarinaa syntyy
tokihan se on äkkinäiset kysymykset FB heittää koska se on monella jo auki valmiiksi

mutta saman lailla nekin hiljenee jos sinne ei kukaan kirjoittele mitään

harmittavaa kyllä tämä foorumi on ollut ällistyttävän hiljaa jo vuoden :(
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

fmatic

Onneks kuitenkaan tämä foorumi ei liikoja mun kukkaroa rasita, joten tämän voi pitää tulilla vaikkei kukaan kirjoitakaan  ;D

Teekoo

Lainaus käyttäjältä: retroman - syyskuu 28, 2018, 14:06
Yritetään pitää just tämän tyyliset foorumit elävien kirjoissa,ettei kaikki mene sinne FB:n puolelle. :old:

Nimenomaan!
Itsehän tosin en tähän päivään mennessä ole sitä FB:tä käyttänyt, etten ole sinne tod.näk. koskaan menossakaan...

Kyllä toivon että tällaiset foorumit pysyisivät pystyssä, ja kyllä tämä Commodore foorumi on yksi niistä nettisivuista joilla melkein aina käyn, kun tietokoneen ääreen istun ja sen päälle laitan. (samaistun siihen byggmax mainoksen mieheen joka käyttää nettiä vain kontrolloiduissa olosuhteissa kotonaan, ja vain pöytäkoneella).

Niistä juttuaiheista. Itse en nyt kuitenkaan ole niitä asiantuntevimpia täällä foorumilla, joten en ole monia topikkeja aloittanut, ja tässä kesä aikana on tullut aika vähän oltua tietokoneiden ääressä ylipäätään, mutta kohta se asia korjaantuu kun syksy etenee. Tänä iltana oli tarkoitus C64:lla tehdä Multiplanilla vähän kirjanpitoa muihin harrasteisiin ym. omiin juttuihin liittyen. Ja konekielen/assemblerin harjoittelu on myös lähiaikojen agendalla. Se olikin aihe mistä viimeksi aloitin topikin, se oli keväällä kun ihmettelin develop 64 assemblerin .d64-imagea, ja pari foorumin jäsentä (sorry, nyt en nimiä muista) oli suureksi avuksi, ja sain lopulta imagen jolta ohjelma latautui ilman 1541:sen lukupään hakkaamista rajoittimeen (kopiosuojaus juttu). Tein siihen itse basicillä (vähän kökösti) menun, että ohjelman käyttö menee samalla lailla kun alkuperäisenkin.

fmatic

Oi iloa ja riemua. Nyt sain myös tuon takkuilleen VIC-piirin pelittämään ja onpas priimaa kuvaa tarjolla. Ei yhtään liioiteltua tuon piirin kehut mitä olen eri foorumeilta lueskellut.  :old:

romppainen

Ei ole tullut pitkään aikaan kuusnelosiin koskettua. Alla yli vuosi kyykänneessä avioliitossa elämistä olosuhteiden pakosta, vittumaisia terveysongelmia, nyt viimein avioeron harkinta-aika käynnissä ja parasta aikaa menossa poismuutto entisestä kodista omaan pesään. Jospa tässä taas pääsisi pikkuhiljaa aktivoitumaan kunhan härdelli rauhoittuu ja elämä alkaa viimein asettua takaisin uomiinsa, voi tosin jonkin aikaa siinäkin mennä.

virgo

Onnittelut Fmatic 7o7

Romppanen: tiedän tunteen ollut siellä ja poiskin päästy mutta aikaa se aina vie voimia !!
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

bloodycut

No tämä hommahan vaatii niitä videoita sekä jotain vlogia kuusnepa aiheena. Meidänhän piti toteuttaa se dokkarikin eikä siitä ole tullu mitään vai tulisko? Tietty ohjelmointiin erikoistuneet vois näprätä jottain kivvaa meidän foorumilaisten iloks d64 tyyliin. Kaipaisin foorumille sellasta matskua joka hyödyttäs meitä kaikkia. Jäsenten aktivointiin voitas pitää jotain Discord kanavaa, jossa voitas keskustella reaaliaikasesti, jos foorumilla on hiljasta. Tämä ei tarkota, että foorumin viimenenki elo vietäs vaan Discordin kautta voitas sitte foorumilla keskustella ajatuksella joka ei tullut mielehen Discordilla heti. Forumilla olis hauska nähdä ohjelmointilistauksia jotka olis usean sivun mittasia. Tekis mieli kokeilla kirjottaa kokonainen iso peli tai ohjelma foorumilta. Muutenki koodauksesta suoraan konekielellä kirjoitettuna olis mielenkiintosta saada sävärit jos vaikka joku muukin olis kiinnostunu kirjottamaan ohjelman, pelin tai demon. Demoja olen kattellu tuubista useita vuosia mutta foorumilaisten koodaamia demoja olis hauska nähdä lisää.