Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu

Onko kellään vice tms. kännykässä

Aloittaja c64, syyskuu 17, 2011, 18:18

« edellinen - seuraava »

c64

Pelaileeko joku Andorid puhelimella emulaattori pelejä ?  Vice:llä ta jollain muulla. Miten / kuinka toimii,kannattaako kännykkään ladata ? Mites lataukset esim c64.com sivulta? Entäs muut commodore-sovellukset ?

Tein uuden kysymyksen, en viittinyt sotkea tätä tuohon aplen i pad / i pod juttuun   ???

rams

Mulla on Frodo Androidissa. Viceäkin kokeilin, kun se nyt sattuu olemaan pirun hyvä työpöytäympäristössä, mutta Frodo on puhelimessa vähän käytettävämpi. Vielä käytettävämpi on MobileC64, mutta se ei ole niin yhteensopiva kuin Vice tai Frodo (lue: ei siis läheskään kaikki pelit lataudu). Itse olen pelit ottanut pöytäkoneelle, purkanut ja sitten kopioinut d64 tiedostot puhelimen SD-kortille, mistä ne voi sitten ladata.

Jonkin verran olen pelannut. Virtuaalikontrollien opettelu ottaa oman aikansa, ja ainakin minä olen vielä ihan käsi niiden kanssa. Tästä syystä pelailenkin rauhallisempaa settiä puhelimella, kuten Roadwar Europe.

Jake64

Mullakin oli jonkin aikaa Vice ja Frodo Samsungiissa GII:ssa, mutta eipä tuolla kosketusnäytöllä ole oiken sitä tuntumaa. Sitten kun nuo sormet ovat tiellä näytössä, niin sitten viimeistään menee hermot. Oiskohan tuossa ollut jokin kallistusasetus, ettei tartteis sormiä näytöllä pitää ?   

rams

Joo taisi niissä olla kiihtyvyysanturiohjaus, mutta ei sekään ihan maailman huipuin ole. Nyttemminhän on kai alettu tekemään erillisiä (mini) ohajimia, jotka saa napsautettua puhelimen ympärille. Sellainen voisi olla ihan passeli.

Niin juu ja ilmeisesti jotkut BlueTooth-ohjaimetkin saattaa toimia.

Slimex

#4
Tahtoo VICEn meegoluuriinsa! Nokian N9 tuli hommattua ja jo nyt haluun että joku kääntää sen pirun VICEn tälle (maemolle, n900, tämä on jo)! Menis niin mukavasti yövuorossaki nepapelejä pelatessa aika...
no pain, no c64

Jarskimo

#5
Ois kyl näppärä jossain puhelimessa tai käsikonsolissa Commodore emulaattori

Edit. Löyty näköjään PSP:lle VICE emulaattori. Pitää kokeilla huomenna

Edit. Ei se sitten toimikaan mun PSP:ssä. Pitää olla joku ikivanha firmis että saa toimimaan

fmatic

#6
C-64 emulaattori löytyy kyllä mitä merkillisimmille alustoille. Puhelimille aina iLuuria myöden. Ehdottomasti miellyttävin puhelin, jolla pelaan edelleen vaikkei se enää puhelinkäytössä mulla olekaan on vanha Nokian N-Gage.

Frodo, VICE tai vastaava löytyy ainakin Symbian, iOS, android, Windows Mobile (Windows Phone) ja webOS:lle. Varmasti monille muillekin. iOS-alustalle vaatii toki jailbreakin, että saa kunnollisen emulaattorin, mutta kyllä myös tuo AppStoresta löytyvä Manomion C64-emulaattori menettelee. Pelien kanssa on sitten vähän niin ja näin, joten innokkaan emulaattorilla pelailijan valinta lienee jokin android-pohjainen luuri tai tablet.