POKE 1024,1 uudemmissa ja vanhimmissa koneissa

Aloittaja Krisse, joulukuu 14, 2013, 22:53

« edellinen - seuraava »

Krisse

Tämä nyt ei ole mikään maailman tärkein juttu, mutta koska ei tämä foorumikaan varsinaisesti tukehdu viestitulvaan niin kysäisempä asiaa jota olen koittanut joskus muistella.

Otsikon käskyhän piirtää v/y nurkkaan A kirjaimen, mutta muistanko oikein vai väärin kun muistelen että uudemissa koneissa se tulee näkyviin ihan tuolla mutta vanhemmissa pitää pokettaa vielä värikin (55296) että se kirjain tulee näkyviin? Kun mulla on sellainen mielikuva että joskus hommattuani ekan leipälaatikkomallin niin siinä toi olisi toiminut eri tavalla kuin C -malleissa joita mulla aikaisemmin oli ollut.

virgo

jaa a eipä ole asiaa tullut tutkittua.

jos rom sisältö on molemmissa sama (pitäisi olla) väri muistia ei tarvitse erikseen määritellä
koska ruudun tyhjennys rutiini muuttaa koko värimuistin. mikä sattuu sillä hetkellä väri rekisterissä olemaan
poke 646,x jos oikein muistan tosin noita väri muisti osottimia on monta muutakin...

poke 1024,1 muuttaa siis pelkästään näyttömuistia $0400 osoitteessa
joku todistakoon väitteeni vääräksi mutta oletukseni on että tuo toimii kaikissa c64 versioissa samallalailla
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

retroman

Kyllä olet oikeassa.Yhdellä tutulla oli ensimmäisiä tuotantoeriä oleva kuuslannkku ja siinä piti muuttaa värirekisterin arvo myös,muuten ei näkynyt merkkiä ollenkaan.
Jos "Tumi" luet tätä foorumia,niin tiedät kuka olen luultavasti. :old: