Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu

HerMIDI -midipalikka levyasemaliittimeen!

Aloittaja ocean, toukokuu 29, 2014, 01:00

« edellinen - seuraava »

ocean

Tutkiskelin erilaisia Sid-trackereita ja ajattelin ottaa Sid-Wizardin lähempään käsittelyyn. Manuaaleja lukiessani löysin tällaisen mielenkiintoisen MIDI-palikan, jota tuo Wizard tukee:
http://csdb.dk/release/?id=129030

Eli kyseessä on pieni levarijohtoon tuleva palikka, jossa on liitin MIDI-kiipparille/sekvensserille! Palikan voi kytkeä vaikka ketjutettujen levarien perään ja sen pitäisi silti toimia.

Ongelma tässä vaan on se, että se pitäisi rakentaa itse, eikä ainakaan allekirjoittanut osaa/pysty/ehdi tekemään noita piirilevyjä. Mitäs sanotte, olisiko tuo kovin hankala rakentaa semmoiselta henkilöltä jolta taipuu piirilevytehtailu?
A500, A500+, A2000, CDTV, A600HD/40, A1200HD/40, CD32
Vic20, VC20, C64, C64 nordic, C64C, C64G, C64 Aldi, SX-64, C64DTV, C128, +4

Syypori6510

Lainaus käyttäjältä: ocean - toukokuu 29, 2014, 01:00
Tutkiskelin erilaisia Sid-trackereita ja ajattelin ottaa Sid-Wizardin lähempään käsittelyyn. Manuaaleja lukiessani löysin tällaisen mielenkiintoisen MIDI-palikan, jota tuo Wizard tukee:
http://csdb.dk/release/?id=129030

Eli kyseessä on pieni levarijohtoon tuleva palikka, jossa on liitin MIDI-kiipparille/sekvensserille! Palikan voi kytkeä vaikka ketjutettujen levarien perään ja sen pitäisi silti toimia.

Ongelma tässä vaan on se, että se pitäisi rakentaa itse, eikä ainakaan allekirjoittanut osaa/pysty/ehdi tekemään noita piirilevyjä. Mitäs sanotte, olisiko tuo kovin hankala rakentaa semmoiselta henkilöltä jolta taipuu piirilevytehtailu?

Mielenkiintoinen laite, tuotahan voisi itsekin harkita tehtäväksi. Tuossa kytkennässä on liittimien ja 8 jalkaisen mikropiirin lisäksi vain 3 vastusta, pari konkkaa ja 1 ledi joten tuo olisi varsin helppo tehdä vaikka reikälevylle. Niin minä tekisin vaikkei siitä tietty ihan niin hieno tulekaan.

Itse tein aikoinaan yksipuoleisia piirilevyä ja olihan sekin aika ikävää läträämistä, ainakin niillä laitteilla mitä mulla oli (kasvilamppu ja pari muovikippoa). Tuo pieni piirilevy on kaksipuoleinen joten tarttis kait hieman enemmän skilliä ja laitteistoa.

virgo

jos en ihan väärin lukenut niin tuo piiri on PIC pohjainen ja vaatii ohjelmoinnin sisään ennen kuin toimii.
ohjelmointi vaatii oman laitteensa.

pikainen huomio vielä oikeasti ehtinyt tutustumaan projektiin täydellisesti
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500