Star Commander ohjeet?

Aloittaja Jarskimo, marraskuu 10, 2010, 15:57

« edellinen - seuraava »

Jarskimo

Voisiko joku kerto miten tuota Star Commander ohjelmaa käytetään? Pääsivulla on loistava WAV-PRG ohjelman ohjeet, mutta Star commanderista kerrotaan lopussa hieman. Eli toivoisin jonkun tekevän yksinkertaiset ohjeet ja sitten vaikka joku voisi merkata tämän aiheen, ettei tämä häviä bittiavaruuteen

Jake64

Mikä kaapeli sulla on ? Itse käytän tällä hetkellä Prg-Mover ohjelmaa ja XM1541-kaapelia,
http://www.com64.net/bbs/YaBB.pl?num=1201692377/7#7

Toimii xp:llä hyvin. Tuosta Star Commanderista en tiedä toimiiko se hyvin muussa kuin Dossissa.

Jarskimo

Kaapeli olen tehnyt itse netistä löytyvillä ohjeilla. Mä kokeilin tuota Prg-Moveria, mutta se ei toiminut minun koneessa. star commander aiankin lähti käyntiin ihan normaalisti, mutta minulla ei ole mitään hajua mitä pitää tehdä  :-[

Jake64

#3
Prg-Moverissa pitää ensin settingsissä painaa install joka asentaa ajurit. Ilman tätä ei ainakaan toimi. Ja kaapeli (XM1541 tai XA1541) ja levari oltava päällä. Ennen kuin asensi ajurit, mulla ainakin levari pyöri jatkuvasti, mutta kun painoi install-nappia, niin loppui moottorin pyöritys. Oikean puoleisen eka nappulasta saa listattua lerpun sisällön, mistä näkee jo että toimii ja vielä kun siirtää tietsikalle, niin varmentuu.

Muista sitten  lopuksi painaa remove (settings), joka poistaa ajurit. Ei meinaan toimi tulostus runnakkasiporttiin, jos sulla semmonen kiinni on.

Mikäs commanderin versio sulla on ? Voisi varmaan itsekin kokeilla, jos tuo xp:ssä toimisi.

Jarskimo

Prg-Moveria kokeilin asentaa, mutta ohjelma sammuu heti sekunnin jälkeen? Ja Star Commanderin versiosta mulla ei tällä hetkellä ole mitään hajua, mutta kaipa se on uusin mikä voi olla?

Jake64

#5
Mikäs käyttis sulla on mihin yrität laittaa ? Otitko 32 vai 64 bittisen version ? Toinen vois olla, että se asennustiedosto on viallinen.

Pura se Zip-paketti vain johonkin uuteen kansioon. Ja käynnistät sen prgmover.exe
Asennusta ei muuten tarvita kuin se Install sieltä settingsistä.

Jarskimo

32 bitisen latasin ja se ei ainakaan toiminut. täytyis joku päivä kokeilla sitä toista versiota. Tai sitten voin kokeilla jollain muulla koneella

Jake64

Lainaa32 bitisen latasin ja se ei ainakaan toiminut. täytyis joku päivä kokeilla sitä toista versiota. Tai sitten voin kokeilla jollain muulla koneella

XP, Vista vai Windows 7 ?
ja 32 vai 64-bit ? Itellä vain 32-bit XP. Mut jos sulla on 64-bit käyttis, niin tottakai silloin lataat tuon toisen version.

ja se prgmover.exe lopettaa parin sekunnin jälkeen ? Puritko koko paketin, siellä on myös pari kansiota myös bin ja doc.

Jarskimo

#8
Joo eli XP ja 32 bittinen. Ja kyllä mä mielestäni purin kaiken, mutta täytyy joku päivä katella hieman tarkemmin. Ja Star Commanderin versio on 0.83, ja se näyttää pyörivän minun koneella, mutta siitä en tiedä että onnistuuko levykkeelle siirtäminen, koska sitä en osaa vielä tehdä.

EDIT. Sain tuon PRG Moverin toimimaan toisella koneella. Ihme ettei tällä koneella jolla nettiä käytä, se ei toimi

Jake64

Hyvä että sait toimimaan sen toisessa koneessa. Itse ainakin olen ollut tyytyväinrn tuohon ohjelmaan, ei tarvitse säätäää niin paljon.

Tuossa muuten lemonin sivulla oleva ohje star commanderiin, jotta se toimisi xp:ssä. En ole kokeillut, mutta voisi ehkä toimia tuolla tavalla.
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=15630

Jarskimo

Tulipa ehkä turhaksi tuo ohje minulle, koska tuo Prg mover näyttää paljon yksinkertaisemmalta. Ja tuo minun tekemä piuha hajosi vähän aikaa sitten. Huonot tinaukset ja en nyt jaksa korjailla sitä, koska se on erittäin vittumaista hommaa. Vois ehkä ostaa tollasen kunnollisen kaapelin jostain.

Jake64

#11
Itse hankin kaapelit vesalia.de, mutta jos sinulla vain yhden kaapelin tarve, niin tekee posteineen jotain 20ekee. Kaapeli XM1541 9,90+postit. Eli kantsii katsoa, jos muutakin on tarvetta ostaa kyseisestä nettikaupasta.

Jarskimo

Kiitti tuosta nettikaupasta. Jossain vaiheessa tulee sieltä ostettua tuo XM1541 kaapeli, tyhjiä lerppuja ja ehkäpä competition pro joystick kokeeksi (minulte löytyy kaksi TAC kakkosta ja olen aika varma että tuo jää kakkoseksi  8-))

Jake64

Nuo uudet competition pro tikut eivät ihan ole samanlaisia kuin ennen. Ääntä (naksumista) lähtee tikusta aika paljon ja tuntuu vähän kolkommalta kuin vanhat tikut. Neljä tulitusnäppäintä, joista ylimmät 2 kpl saa pois käytöstä  kytkimen avulla.  Mutta pääasia, että toimivat; kestävyydestä ei tietoa, pitäis varmaan ruveta pelaaman urheilupelejä  ;D
Itsellä noita tikkuja on 2 kpl ja USB tikkuja VICEeen myös 2 kpl.

Autofiren puuttuminen on paha asia, USB retrossa se on, muttei tässä kuusnepaan käyvässä tikussa.  :(