Uutiset:

Genetic Point BBS Powered by Amiga
g-point.tunk.org port:1024 tai 500

Main Menu

C64-ohjaimet (kysymyksiä, paras, huonoin)

Aloittaja Pitka_Masa, syyskuu 25, 2005, 11:27

« edellinen - seuraava »

Krisse

Competition Pro 5000 on se mikä eniten oli käytössä, ja ainoa joka on säilynyt 80 luvulta näihin päiviin asti. Kavereilla oli aina noita hienon näköisiä kahvallisia Quick Shoteja sun muita mutta niin vaan rupesi Comp Proota löytymään niiltäkin sitä mukaa kun tulivat tajuihinsa. QS II Turbohan oli kyllä hiton hieno ja teknisen olonen vehje terävine naksumisiin mutta heikkojahan ne

Ainoa mikä aikanaan ohitti tuon CP5000 mun suosikkeina oli se käsikranaatti. Sen lisäksi että oli hulvaton idea ja ulkonäkö, niin mulle se vaan kävi aivan tosi hyvin. Kranu vaan meni aikanaan 64:n tai Amigan mukana ja se on tietysti harmittanut useaan otteeseen. Olen sellasta sillointällöin ettinytkin mutta huonolla menestyksellä, ja olinkin päättänyt että kun sellanen jostain löytyy niin ostan mihin hintaan hyvänsä ja nyt sellainen orkkis pakkauksineen onkin Englannista tulossa.

exSyntaxError

#31
Lainaus käyttäjältä: Krisse - joulukuu 13, 2013, 21:07
mun suosikkeina oli se käsikranaatti
Myytiin terminator nimellä. Ihan hyvä joykka, vaikka tac2 olikin mun makuun.
http://technabob.com/blog/2009/08/13/atari-terminator-grenade-joystick-controller/
Jos rahaa olisi, ei raha olisikaan mikään ongelma..

Krisse

Juu, kyllä mä nimen tiesin, sillähän se sieltä Ebaystä löytyikin :-)

Mut se minkä unohdin tuossa edellisessä postissani sanoa, oli se että noihin paljon puhuttuihin Tac kakkosiin on tullut perehdyttyä vasta tässä viimevuosina kun niitä (2kpl, valkoinen ja musta) on tullut noiden 'aarteiden' mukana. Ihan okei, mut mun listalla vasta kolmosena. Speedking olisi sillon kakarana kiinnostanut, mutta toi pelaaminen ei ollu mulle niin merkittävä juttu että olisin moista ruvennut hankkimaan kun hyviä oli jo ennästäänkin. Nyt jos tulisi sopuhintaan vastaan niin voisin vaikka ostaakin. Ja todeta että se on aikuisen miehen käteen liian pieni :-D

romppainen

Lainaus käyttäjältä: Krisse - joulukuu 14, 2013, 22:35Nyt jos tulisi sopuhintaan vastaan niin voisin vaikka ostaakin. Ja todeta että se on aikuisen miehen käteen liian pieni :-D
Ei ole, käy ainakin omaan näppiin melko hyvin, mutta jos olet huolissasi siitä että morjestimet ovat todellakin kooltaan lähempänä leipälapiota kuin normaalia kouraa kannattaa kääntää katse Wico Ergostickin suuntaan.

Rakki

Onko kukaan muuten kokeillut tätä ohjainta? Tuskin ihan parhaita / hiljaisimpia kytkimiä käytetty tässäkään. Noita pystyy tilaamaan Amigakitistä.

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=66422

Prof. Competionin uustuotannosta otan sanoja takaisin kestävyydestä, pelasin joulun jälkeen Cabalin läpi C64:llä peräti alkuperäisen kasettiversion kera mutta ohjain alkoi osoittaa hajoamisen merkkejä jo muutaman pelikerran jälkeen. Keskustelu ircissä paljasti, että ohjaimessa käytetyt mikrokytkimet ovat ihan paskoja joten ne kannattaa korvata paremmilla jos meinaa enemmän pelata. I

fmatic

Päivitetääs tätäkin ketjua nyt kun muutamia tikkuja on taas kertynyt kokoelmiin. Zipstick ja The Arcade. Zipstick:ä tässä ketjussa jo kehuttiinkin ja voin todeta, että varsin kelvollinen tikutin ja kannattaa kopata kokoelmiin jos sellainen vastaan tulee. Hyvä yleistikku! Toinen mainio tekele tottelee nimeä The Arcade. Hyvä ja jämäkkä tikutin etenkin vanhempi malli jossa tulitus on toteutettu kunnollisella kytkimellä.

Comodo

Kiva muistinvirkistäjä threadi, tuntui että kaveripiirissä aikoinaan useimmat päätyivät lopulta käyttämään Tac-2:sta ja muut mallit katosivat kuvioista. Tac-2 olikin muuten loistava, mutta kuten tässä threadissa onkin jo mainittu niin napit olivat ongelmallisia. Itse (tai isähän aikoinaan nämä osti) päädyttiin lopulta pallopäisiin Wico Command stickeihin. Sen jälkeen pystyi decathlonia ynnä muita urheilupelejä pelaamaan eikä uusia ilotikkuja jouduttu enää hankkimaan. Ehdottomasti minun suosikkini, toinen niistä onkin sitten ollut käytössä tähän päivään asti. Ovat yhtä pomminkestävia kuin Tac-2:set ja napit ovat kestävempiä (ainakin pallon päällä oleva nappi jota itse aina käytän).

junnu78

Itse tykkään käyttää ohjaimina.
Speed king
Tac 2
Competition pro
Henkilökohtaisesti tuo speed king on se paras. Tykkään tuosta kädessä pidettävyydestä ja ohjaustuntuma on hyvä.
Tac 2 on kyllä pirun kestävä ohjain, ite en ole pelaamalla sitä rikki saanut, tosin itsekkään en tykkää sen ohjaimen napeista.
Hyvä ohjain rämpytyspeleihin, eikä tarvii pelätä, että se hajoaisi niissä peleissä.

plazma

Mielestäni paras on The Arcade. Niitä on useampi vakiokäytössä. TAC-2 oli aikoinaan lemppari mutta kaikki ostamani ovat olleet korjausta vaikka. Pitäis melkein mallintaa The Arcade tyylinen kotelo ardade napille ja ohjaimelle ja 3D-tulostaa muutama.

junnu78

Thingiversestä löytyy kuvat competition prolle, voi 3d tulostaa.
Arcade ohjain vaan ebaystä ja matalat napit. Saa halvalla kestävän ohjaimen ja semmosen, johon saa varaosia 😁

plazma

Lainaus käyttäjältä: junnu78 - joulukuu 13, 2017, 16:52
Thingiversestä löytyy kuvat competition prolle, voi 3d tulostaa.
Arcade ohjain vaan ebaystä ja matalat napit. Saa halvalla kestävän ohjaimen ja semmosen, johon saa varaosia 😁

Minulla on useampi Competition Pro ja Prof. Competition. Tykkään enemmän The Arcade muotoilusta. Ja osaan mallintaa CADillä :)

junnu78

Mallintamisen osaamisella tuosta 3d tulostimesta saa paljon enemmän irti.
Mulla alkaa tossa ens vuoden puolella kurssit, niin pääsee siihenkin sinuiks. Jotain helpompia osaa jo jotenkin tehdä, mutta lisää saa oppia ja paljon.


Lainaus käyttäjältä: plazma - joulukuu 13, 2017, 17:19
Lainaus käyttäjältä: junnu78 - joulukuu 13, 2017, 16:52
Thingiversestä löytyy kuvat competition prolle, voi 3d tulostaa.
Arcade ohjain vaan ebaystä ja matalat napit. Saa halvalla kestävän ohjaimen ja semmosen, johon saa varaosia 😁

Minulla on useampi Competition Pro ja Prof. Competition. Tykkään enemmän The Arcade muotoilusta. Ja osaan mallintaa CADillä :)

protek

Henkilökohtainen suosikkini on Commodoren VG-260. Kestävä, mikrokytkimellinen pallopää. Minulla kyseinen tikku on ollut jo kolmekymmentä vuotta.

Koneiden lisäksi on tullut kerättyä tikkuja. Niitä on varmaan toistakymmentä erilaista mallia. Lisäksi erinäisiä PC-tikkuja on tullut hommattua.

romppainen

Jotain on kertynyt... Siellä täällä listalla mainitut donatorit siis tavalla tai toisella hajonneita "elinluovuttajia".

Alberici Albatros Ball
Alberici Cobra - x2
Aneroussis Tomahawk

Challenger Remote Control
Challenger Turbo Deluxe RMT-120
Cheetah 125+
Cheetah Annihilator - x2
Cheetah Bug (black)
Cheetah Bug (green/black)
Cheetah Bug (green/red)
Cheetah Tortoise
CMS Controller Super 8+
Commodore 1341 Paddles (black)
Commodore 1351 Mouse
Commodore C-1342
Commodore VG-200 AG - x1 + donator
Commodore VG-260
Commodore VIC-1312 Paddles (white)
Competition Pro (leaf switches)
Competition Pro (leaf/micro switches) - x4
Competition Pro (micro switches) - x3
Competition Pro (ICOMP repro) - x2
Competition Pro Mini
Computek Turbo Pro (aka Replay Micro Blaster)
Converta
Cruiser (black)

Dan-Joy

Euromax Micro Ace (ball w/ micro switches, aka Zipstik Competition Joystick)

Gravis GamePad
Gravis Mk VI (aka Advanced Gravis)

Konix Joystick Tester
Konix Megablaster (contact switches) - 2x
Konix Navigator (black/blue) - 3x
Konix Navigator (grey/blue)
Konix Navigator (red/blue)
Konix Speed King (analog)
Konix Speed King (autofire) - x1 + donator
Konix Speed King (2-button SMS) - x3

Logic3 Manta Ray
Logic3 Sting-Ray

Magnum
Magnum Cobra (aka Cobra 2)
Matt Skorpion
Microtechnica Multi-Joy (black/red)
Mindscape Powerplayers (aka Phasor One)
Multicoin Star Cursor MCA 201 - donator
Multicoin Starfire Pro MCA 301

Power-Stick, The - x2

Quick Gun Turbo Cobra
Quickjoy I Turbo SV-121
Quick Joy II
Quickjoy III Supercharger SV-123
Quickjoy V Superboard SV-125
Quickjoy Footpedal SV-129
Quickjoy Junior SV-119
Quickjoy Junior Stick SV-120
Quickjoy Megaboard SV-128
Quickshot II (black) - x2
Quickshot II (black Spectravideo) - x2
Quickshot II (white Spectravideo) - x4
Quickshot II Plus
Quickshot II Turbo - x4
Quickshot VII
Quickshot Apache 1 QS-131
Quickshot Flight Grip QS-129F
Quickshot Python 1 QS-130F

Rapier
Replay Alien Blaster
Replay Turbo Blaster

Saturn Multi-Function 2002
Suncom Blaster
Suncom Slik Stik
Suncom Starfighter
Suncom TAC 2 (black, metal shaft) - x2 + donator
Suncom TAC 2 (black, plastic shaft)
Suncom TAC 2 (white, metal shaft)
Suncom TAC 3
Suncom TAC 30
Suncom TAC 5
Suncom TAC 50
Super Professional Joystick (clone of Suzo Prof Competition 9000)
Sureshot
Sureshot Designer Joystick (same as Standard but different color and comes as DIY kit)
Sureshot Standard
Sureshot Supreme (black/red)
Sureshot Supreme (transparent/red, aka Powerplay Crystal Turbo)
Suzo Arcade (black) - x2
Suzo Arcade (ebony/brown) - x2
Suzo Arcade (ebony/grey)
Suzo Arcade Turbo - x3
Suzo Prof Competition
Suzo Prof Competition 9000 - x3
Suzo Prof Competition 9000 Deluxe - x4
Switch Joy - x2 (aka Ram Delta / Euromax Joystar)

Terminator

Unknown #1
Unknown #2
Unknown Flight Stick - x2
Unknown handheld

Wico Boss (50-2030) - x1 + donator
Wico Command Control 6' Video System Extension Cord (15-1755)
Wico Command Control 12' Video System Extension Cord (15-1756)
Wico Command Control Bat Handle Joystick (15-9714) - x1 + donator
Wico Command Control Famous Red Ball Joystick (15-9730)
Wico Command Control Joystick Deluxe (15-9708)
Wico Command Control Power Grip Joystick (50-2020)
Wico Command Control Super Three-Way Joystick (50-2002)
Wico Command Control Three-Way Deluxe Joystick (50-2010)
Wico Command Control Trackball (72-4545)
Wico Computer Command Grip Handle Joystick
Wico Ergostick - x3
Wico Q Stick
Wiz Card

Zipstik Elite
Zipstik Super Pro (black/purple)
Zipstik Super Pro (black/yellow) - x2
Zipstik Super Pro (ebony/red)

romppainen

Hiljaista on ollut viime aikoina kokoelman kartuttaminen, ainoastaan Millennium tuli kai viime vuonna ostettua. Ilmeisesti italialaislähtöinen suht perkeleellisen kokoinen ja metallikoteloitu arcade-tyylin pöytätikku. Sekin yhä kokeilematta.