Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Saku-Foorumi
http://saku.bbs.fi/cgi-bin/discus/discus.cgi

Main Menu

efektejä peliin

Aloittaja virgo, maaliskuu 14, 2012, 19:53

« edellinen - seuraava »

virgo


tuossa toisaalla tuli puhetta emulaattoreista
tässä onkin pieni ohjelman pätkä joka laittaa emulaatorit pahaan testiin !
jos tämä jollakulla toimii kuten aidossa kertokoot heti minullekin missä ja miten !

olen aikeissa käyttää sprite grafiikassa tätä tekniikkaa siksi olisi kiva kuulla kommenteja
efekti tosin toimii pikseli tasolla paremmin mutta kokeillaan nyt ensin näin että jokainen varmasti näkee
jos tässä on jotain häikkää

tekniikkahan on tuttua jo pitkältä ajalta Demo scenestä mutta peleissä en tätä ole vielä
koskaan nähnyt käytettävän

eli mihin tässä pyritään
lataat ohjelman normaalisti
Load "p*",8,1
ja Sys 4096

ruudun ylänurkkaan ilmestyy värisevä väri kartta
värikartan värejä voi muuttaa oikeassa laidassa on 4 c64 normaali väri palikkaa
samoin alalaidassa on myös 4 normi väriä joita voit mielesi mukaan muuttaa

ohje texti on hieman sekaisin sen saa kuntoo C= + SIFT näppäin yhdistelmällä
Emussa Ctrl + vasen Sift
ohjeissa on virhe F8 ei muuta mitään vaan F7 on oletettu tausta väri
tämä muuttaa oikean ylänurkan ja vasemman alanurkan väriä näitä ei voi sekoittaa siksi ne muuttuvat
yhtä aikaa

toisin kuin pysty ja vaaka rivillä olevat värit niitä voit sekoittaa niin paljon kuin haluat
loppu tulos läkyy välkkyvissä palikoissa miten nämä värit keskenään sekoittuvat

loppu tulos ei aina ole silmiä hivelevä mutta oikealla yhdistelmällä saa melkoisen monta käytettävää
väriä yhtä aikaa ruudulle
Pysty värejä muutetaan F1,F3,F5 ja vaaka värejä F2,F4,F6
oletettu tausta väriä muutetaan F7 lla

homman tarkoitus olisi saada peliini sprite grafiikkaan hieman enemmän värejä kuin tuo 3+tausta väri
ja ehkä siksi pitänee ohjelmoida Sprite Editori joka osaa hyödyntää tämän kaltaista väri paletti ratkaisua
on olemassa vielä yksi efekti mutta sen näette sitten jos se osoitautuu hyödylliseksi
se lisää vielä entisestää värien määrää... mutta siitä vielä hieman lisää myöhemmin

kommentteja saa kirjoittaa varsinkin siitä miten emulaattori tästä selviävät
aidolla tuo ei välähtele vaan värisee ainakin oma C64 kiinni oleva
LCD ruutu ei oikein halua ymmärtää tuota tekniikkaa xD
mutta kuten sanoin pikseli tasolla efekti ei ole niin häiritsevä
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

exSyntaxError

Sikäli kun ymmärsin, niin vice:ssä oletusasetuksilla meni läpi ihan ongelmitta. Piti vain sys käynnistystä varten luoda ensin levyimage ja importata tiedosto sinne.
Jos rahaa olisi, ei raha olisikaan mikään ongelma..

virgo

vise ymmärtää tuon suoraan jos ottaa sen sisään tape imagena
Smart-attach disk/tape optiolla

ainakin täällä nuo sekoitus värit tuppaava välillä välkkyä johtuuko sitten tehon puutteesta vai mistä
Sprite Editori hyvässä vauhdissa...
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500