löysän tac-2:n korjaus

Aloittaja mursutin, heinäkuu 02, 2009, 14:29

« edellinen - seuraava »

mursutin

Onkos kukaan keksinyt keinoa millä saisi decathlonilla löysäksi hakatun tac-2:n takaisin kuntoon?

Itseäni puri retrokärpänen tuossa vähän aikaa sitten, kaveri lahjoitti minulle 2 tac-2:sta, mutta niissä kummassakin on sama ongelma.. löysyys.
Avasin tacit ja huomasin että ilmeisesti varsi on siihen prässätty kasaan, eikä kumityynyä saa siihen näin ollen vaihdettua ilman rikkomatta koko ilotikkua.
Yksi keino olisi vissiin ujuttaa leveämpi prikka siihen alkuperäisen prikan ja kumityynyn väliin, toinen mikä tuli mieleen oli se että letkulemmarilla puristaisi sitä kumityynyä kasaan.

Mutta ennenkuin hajoitan koko vehkeen niin haluaisin kysyä miten muut ovat ratkaisseet ilotikun löysyysongelmat  ::)

Syntax_Error

Lainaa...Avasin tacit ja huomasin että ilmeisesti varsi on siihen prässätty kasaan, eikä kumityynyä saa siihen näin ollen vaihdettua ilman rikkomatta koko ilotikkua. Yksi keino olisi vissiin ujuttaa leveämpi prikka siihen alkuperäisen prikan ja kumityynyn väliin, toinen mikä tuli mieleen oli se että letkulemmarilla puristaisi sitä kumityynyä kasaan...
Itse vedin sen koko akselin pois siitä kumista ja tein M8 pultista tilalle uuden. Pultin 6-kulmakannan hioin smirkelissä pyöreäksi käyttäen apuna porakonetta (pultti siihen pyörimään ja siten hiominen).

Tämä hiottu pää tuli tac 2:ssa sinne sisälle kontaktipinnaksi. Pultti kumista läpi ja kumin ylä- ja alapuolelle prikat ja lukkomutterit. Muttereita kiristämällä sai säädettyä varren jäykkyyttä. Nuppina mulla oli katajasta sorvattu nuppi (porakonesorvi lauloi jälleen).
5 rem - Sekodemo :) -
10 N=INT(200*RND(0)+1)
20 PRINT CHR$(N);
30 GOTO 10

Anza

Noita kiinalaisia Tac2:ia oon tiukannu extra prikalla. Tiedä sit onko niiden kumi "kiinalaista" ja kuoleentuu/kuivuu. Omalle kohdalle ei ole kovin montaa USA-versiota sattunut jotka olisi haitaksi asti löysyydestä kärsineet.

Jope

Tikku kahteen osaan, kahvasta tiukka ote ja hakkaa puupalikkaan pari kertaa, että se pallon perässä oleva metallitanko menee takas paikalleen sinne kahvaan.

Ja sitten sama uudestaan kun taas löystyy.

Voit kokeilla sitäkin, että vedät sen pallon + tapin kokonaan pois sieltä muovikahvasta, sekoitat epoksia ja läträät sitä sinne tapin päähän, sitten hakkaat sen takaisin paikalleen sopivan tiukaksi. Epoksi kuivuu ja ongelma saattaa poistua.

Tai sitten vaihdat Competition Pro:hon, tosimiesten tikkuun. ;-)
CBM-harrastaja jo vuodesta 1985

mursutin

Mielenkiintoisia korjausvaihtoehtoja, kiitos kaikille niistä!

Pitääpäs ensin kokeilla väkivallalla, ja sitten vasta prikalla.
Competition pro näytti myös mukavan näköiseltä tikulta, itse en kyllä commodore/amiga aikoina käyttänyt juuri muita kuin tacceja.

Markoh

Itse otin pihdeillä metallipallosta kiinni ja pyörittelin kahvaosan siitä irti. Käänsin sen kumirenkaan päällä olevan prikan toisinpäin ja osat takaisin kiinni. Hiukan liian jämäkkä tuosta tuli mutta eiköhän se siitä löysty.