Uutiset:

Genetic PET BBS Powered by Commodore 64
g-pet.tunk.org port:1025

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - vonlaama

#1
Lainaus käyttäjältä: virgo - syyskuu 04, 2016, 19:23
Kuten huomasit niin varasin 0 huonee johonkin spesiaaliin :)
Huone numeron muuttamisella miinus puoleiseksikin saa joitakin asioita helpotettua
mutta se vaatii taas muutoksia tuossa kulku hommassa

muistaakseni itse käytin miinus merkkisiä numeroita merkkaamaan mitkä kulkusuunnat olivat lukossa tms.

mielenkiintoinen rorbleema on myös miten avata ovet niin että ne aukeavat ja menevät kiinni huoneessa jossa olet ja siinä mihin olet menossa :)
No jaa, tossa yritin vkl saada koodia ja lunttailla vastaavista huonepeleistä, mutta vaikeata tuntu olevan. Toi kulun koodaminenkin vielä takkuaa saati sitten että pitäisi jotain tavaroita olla siellä ja ottaa mukaan ne.

Ideahan olisi että 9v jannu ei sitä heti ratkaise ja randomi muuttujia pitäisi olla ainakin jossain vaiheessa. Vai kuinka vaikea se on tommsessa toteuttaa? Esim. menee etelään ja siellä vaihtoehtona vaan luokka. Siteen pitäisi saada joku muuttuja että menikö tunti hyvin, oliko kirjat mukana yms....jos ei niin sitten sanktiota mitkä lasketaan ja peli loppuu jos sanktiot tulleet täyteen.

Varmaan se 0 huone sitten että peli läpäisty?

Tää demo minkä askarellut niin perustuu 2-4 vaihtoehtoon valinnassa, ja jokaisessa valinnassa on yks tai sen päälle satunnaisluvulla tuotettu jatkomahku tai takaisinpäin peliä. Hitosti koodia ja peli ei juurikaan etene. Joku järkevämpi täytyisi keksiä.

#2
Kiitoksia jälleen,tosta aukeni meikäläisellekkin perusteet :)
#3
Sen verran muistin että jos sys käsky alussa niin ohjelma tehty muulla kuin basicilla.

Pelin ideaa on että käy koulu loppuun. Jonkin verran sitä jo askarellut, mutta hakusessa on perus moodi etelä,itä yms.
Nythän toi on askarellettu 1-4 valintaan ja satunnais käskyllä tulee eri vaihtoehtoja vastaukseen.
Jotenkin jäårkevämminkin olisi kai saanut, listaus on jo pitkä. Gosubilla saa onneksi input tai get a$ samaan riviin.
Syy pitkään listaukseen on rnd käyttöön, tää ei nyt tulosta sataunnaisgeneraattorin käskyä, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan. randomin hyvöksy :)

Nyt peli on 1-4 vaihtoehtoa ja jokaisessa randomin tuoma vaikutus. Nyt se keirtää alusta loppuun, jos wilmaan merkintää tai jälkkäriä tai lintsausta yms. niin peli päättyy kun 5 merkintäää.

Tohon etelä, itä yms kun saisi kattavat neuvot niin olisin tyytyväinen. Yrittänyt listauksista katsoa niitä, muttta ei avaudu meikäläiselle. Siellä on jo muuttujia niin paljon että ei pysy mukana.
#4
Kiitoksia molemmille vastauksista ja editoten Virgolle kattavasta kirjoituksesta.
Noita emu tekstareita ladannut ja yrittänyt listauksesta muistella asioita.
Moneen saa listauksen suoraan näkyviin mutta joissain täytyy poistaa eka rivi jotta näkee.
Mimmosia kikkoja noihin listauksien salaamisen purkuun on?
Joskus vaan on yks rivi jossa sys komento.

T% siis on kokanaisluku eikä siinä voi olla vaikka arvoa 1.25?
#5
Nyt kun emun sain koneelle, niin pitäisi tekstiseikkailupeli pojalle nakertaa. Viimeksi Basicilla koodannut 30v sitten niin paljon päässyt unohtumaan ja sekin kone Salora Manager millä askartelin.

Muutama noobie kysymys...

Jos on T, T$ arvot, numereeninen ja kirjaimillinen  niin mikä on pointti T% arvolla?
Mites datat saa käyttöön kun kirjoitta esim.

10 Data jalkapallo,kasipallo,pallo

Onko DIM pakollinen alkuun kun alustetaan jotain?