C=Foorumi

Commodore => Pelit ja pelaaminen => Aiheen aloitti: virgo - toukokuu 17, 2015, 21:33

Otsikko: MoonFall Ensimmäinen Demo
Kirjoitti: virgo - toukokuu 17, 2015, 21:33
Tapanimäkin oli myös lähetellyt Hewsonille Demoja tulevista peleistään
ja yksi sellainen demo on Moon Fall pelistä jossa poikeavasti pystyy lentelemään kuin lentokoneella konsanaan :)
mitä itse myyntiversiossa ei sitten pystynytkään tekemään

joten tässä tämä demo kokeilkaa itse
Otsikko: Vs: MoonFall Ensimmäinen Demo
Kirjoitti: virgo - toukokuu 22, 2015, 22:28
tekaisin sitten viteon pätkän Amiga version demo materiaalista... vielä kun löytäisin sen demonkin
materiaalista puuttuu wectori materiaali koska en keksinyt helppoa tapaa kaapata Amiga kuvaa
jossa esitellää StarTrekin aluksia peli mootorilla joka oli aikanaa melko hätäinen ja sujuva plankolla A500 koneella


(http://dc305.4shared.com/img/keTI1vxjba/14d7d13f328/MoonFall_amiga5) (http://www.4shared.com/video/keTI1vxjba/MoonFall_amiga5.html)
Otsikko: Vs: MoonFall Ensimmäinen Demo
Kirjoitti: retroman - joulukuu 12, 2017, 14:24
Eilen tuli beta versiota kokeiltua aidolla koneella.
Grafiikan päivitys on aika nopea verrattuna myyntiversioon.
Jukalla oli hyvin hallussa 3D grafiikan pyöritys.
Itseasiassa kuusnelosta ei käsittääkseni ollut suuniteltu 3D peleihin,vaan 2D hypi/pompi tyylisiin juttuihin.
Amigalla oli 3D jutut sitten,ja niistäkin puuttu tekstuurit.Esim.Starglider 2
Mutta aikoinaan tuokin oli hieno,ja on vieläkin omalla tavallaan.
Otsikko: Vs: MoonFall Ensimmäinen Demo
Kirjoitti: virgo - joulukuu 14, 2017, 17:35
C64 Grafiikka tilaa ei todellakaan ole suuniteltu wectoreiden piirtoa silmällä pitäen
ja sitä ohjelmoidessa hukataan monta kello syksilä ihan turhaan jos grafiikan muodostus olisi hiemankaan
erilainen niin piirto olisi paljon nopeampaa

mutta kyllä siihen saa vauhtia kun tietää vaan jipot :)
ja unohtaa tavaomaisen "viivan" piirto tekniikat...

itse oli ihan äimänä kun Jukka näytti ekaa kertaa Starglider ykköstä 8D
Amiga tosiaan oli sitten se jolla wectorin piirto oli se juttu ja graffa muodostus oli enemmän sitä tukeva
plus Blitterin rauta pohjainen piirto & täyttö
( jota ei sitten käytetty kovinkaan monessa pelissä )