64hdd XE-kaapelilla... ei wörki :(

Aloittaja jukkis, marraskuu 16, 2004, 15:08

« edellinen - seuraava »

jukkis

Hittolainen kun ei ota toimiakseen.

Yritän siis saada 64hdd:tä toimimaan vanhan kunnon ruskean kuuslankun kanssa. Kaapelina on XE1541, jonka _pitäisi_ toimia... 64hdd:tä olen ajanut kolmella pentiumilla (300-500 megahertsisiä - jokaista olen kokeillut -p switchin kanssa [sillä voi ilmoittaa 64hdd:lle kyseessä olevan pentiumi] ja ilman)  eikä oo toiminut.

Komppu sanoo latausta yritettäessä, että ?DEVICE NOT PRESENT ERROR.

64hdd kyllä reagoi - jotenkin: sammuu, kun komppu laitetaan päälle (jos sitä resetoinnin disabloivaa komentoriviswitchiä ei ole käytetty) ja se pyörivä viiva pysähtyy yli sekunniksi, kun kompulta laittaa load"$",8.

Olen kokeillut kaikkia 'devicejäkin' eli 8-15 (naurakaa vaan, viisaat :)

Olisi mukavaa saada jotain vinkkejä vian paikallistamiseen:
vikanahan voisi olla rikkinäinen kaapeli, huonot pentiumit (liian nopeita / huono sarjaportti ) ja jopa sellainen ikävä mahdollisuus, että itse kompun diskettiasemaportti on sökönä. En nimittäin koskaan ole päässyt tuolla kompulla kokeilemaan diskettiaseman käyttöä.

Kasettiasemakin alkaa lievästi sanottuna tympiä, eikä minulla edes ole mitään hyviä kasetteja :)

Jos joku tietää jotakin, kertokaa ihmeessä!

Mutta minäpä jatkan yrittämistä ->

simo taipale

Kyllä siihen lääke löytyy... Itte taistelin pari viikkoa päivittäin ton 64hdd projektin kanssa, mut sain toimimaan...
Palaile niiden "asetusten" kanssa tähän sähköpostiin... koitan vapaan ajan puitteissa keksiä jotain...
simo_taipale@hotmail.com