Miten kaverisi/sukusi suhtautuvat Commodore-harrastukseesi?

Aloittaja Kuuslankkumies, maaliskuu 19, 2012, 21:38

« edellinen - seuraava »

Kuuslankkumies

Eli siis, pistetääs tällainen aihe pystyyn, eli miten kaverinne/sukulaisenne ym. suhtautuvat Commodore-harrastukseesi? Suurin osa kavereistani pitää retrokoneharrastusta ihan hienona juttuna, mutta muutaman mielipide on taas tyyliin "Mitä tollasella vanhalla paskalla muka tekee, mikset osta pleikka kolmosta?".

Pieni tietämätön osa porukasta taas on ihan ihmeissään kun kuulee jostakin 80-luvun koneesta. "Täh, oliko silloin muka jo tietokoneita?", "Onko se sellainen huoneenkokoinen vehje, kun jossain dokumentissä oli?".
Kunniaa Commodorelle

janikosk

Kaveripiiri suhtautuu asiaan ihan hyvin ja ymmärtäväisesti. Moni hieman kateellisenakin kun ei itseltä löydy enään noita laitteita.  ;D Muija sen sijaan pyörittelee välillä päätään kun näiden vanhojen koneiden kanssa pelaan/ostan niitä. Muutamat retrohankintojen hinnat olen kyllä joutunut hallitukselta pimittämään, kun ei asiasta tietämätön voi tietää että tämä harrastus välillä maksaa mansikoita.  ;)

virgo

juub eipä ole paljon porukka kommentoinut asiaa
ainoa joka on hieman nostanut työkavereiden kulmakarvoja on et
ohjelmoin tuota Assyllä muutama on jopa kumarrellut ja lausunut "Guru"

yleisin juttu on sitten C muistojen tulviminen mieleen
jokaisella jotakin tarinaa kerrottavana
moni myös haaveillee vielä joskus hommaavansa C64 talouteensa
mutta taitaa jäädä hankkimatta sen verran vaivaa vaatii tämä harrastaminen
kun ei kaikkee löydäkkään lähikaupasta suurin ongelma on jonkun rakkaan pelin löytäminen
mikä ei oikeasti ole edes ongelma luulen että vielä suurrempi este on se että
sitten minä olisi ainoa jolta kysellä juttuja ja sitä ei luonto anna periksi xD
tiedä noista insinööreistä...
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

bloodycut

ei ole ainakaa viel tullu vastaan tyyppiä jota ei kiinnostas kuusnepailu, moni kavereistani pelaa

Tumppi

Rouva on ollut aina itsekin C64 fani niin ei ole tuottanut ongelmia nuo lukuisat koneet tuolla kaapissa. Kuusnelosia, amigoita, atareita ja jopa yksi MSX.
Nykyisin käytössä tosin vaan tuo Amiga 1200.

Jarskimo

Kaverit suhtautuu erittäin hyvin tähän minun Commodore harrastukseen. Ja kaverit ovat jopa innoissaan näistä minun Commodore 64 videoista/arvosteluista joita olen tehnyt Youtubeen. Olen jopa muutaman tyypin saanut hommaamaan Commodore 64 tietokoneen. Minun ikäisistäni ihmisistä (18) harva edes tietää mikä on Commodore 64 joten onhan tämä kivaa tehdä näitä videoita ja muutenkin kerätä/pelata näitä loistavia pelejä, joista suurin osa on kylläkin b-luokan pelejä :D