Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Skrolli
http://www.skrolli.fi

Main Menu

final cartridge 3 programming

Aloittaja retroman, helmikuu 15, 2014, 18:12

« edellinen - seuraava »

retroman

Hei.
Onko kukaan perehtynyt FC3:n ohjelmointiin?
http://cbm8bit.com/8bit/commodore/server/8bitFiles%20CBM-Archives/browse/genie-commodore-file-library/Misc  .File on FCIII-SW.SFX .
Löysin lerppukokoelmasta tämän työkaluohjelman,joka on ilmeisesti sama kuin yllä oleva ja itse purkautuva tiedosto/arkisto.
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?p=10817&sid=f82524267e8bb24149651a1ece9c8059
Ainakin sillä lerpulla on assembler kääntäjä ja esimerkkejä+sorsat,miten FC3:seen voi tehdä ikkunoita,painonappeja ja muuta aiheeseen liittyvää hilipetööriä. :)


retroman

Lieköhän tämä aparaatti sen verran harvinainen lisuke nepaan?
Ja jos kellä onkin ,niin onkohan sitten syventynyt sen toimintaan tarkemmin?

Blumenkraft

Itseltäni ainakin löytyy ko. moduli, mutta sille ohjelmoiminen tuli nyt ihan uutena juttuna. Pitää tutustua aiheeseen tarkemmin, kunhan ehtii (ts. syksymmällä sitten varmaankin).  :pondering:

retroman

Lainaus käyttäjältä: vsq - heinäkuu 17, 2014, 04:15
Itseltäni ainakin löytyy ko. moduli, mutta sille ohjelmoiminen tuli nyt ihan uutena juttuna. Pitää tutustua aiheeseen tarkemmin, kunhan ehtii (ts. syksymmällä sitten varmaankin).  :pondering:

Onko tullut kokeiltua?


Blumenkraft

 :laugh:

En ole saanut aikaiseksi. Retroilu on lipsahtanut viimeajat enemmän Spectrumin ja Amigoiden kanssa naksutteluun.

Kieltämättä kuitenkin yhdessä välissä tuli kokeiltua noita FCIII:n ominaisuuksia vähän paremmin, mutta se oli lähinnä satunnaista näppäilyä ja manuaalin kanssa äimäilyä.

Sen verran olen saanut nepailua eteenpäin, että tuossa on odottamassa pakasta vedetty XM1541 lerppusiirtoja varten. Sen lisäksi sain kaverilta ylimääräiseksi jääneen penaIII-läppärin rinnakkaisportilla, joka nyt vaatii uudelleenasentelua puhtaalta pöydältä.

Suurin hidaste asioille (yleensäkin) on se, ettei tahdo keksiä mitään ns. ideaa eli käytännön sovellutusta. Ehkä pitäisi nyt ottaa vaan jostain jokin valmis sapluuna, ja alkaa tekemään siltä pohjalta.

retroman

Mullakin on tuo Amiga 1200 kaikkine (jossakin tässä foorumisa oli luettelo) härpäkkeineen viritelty/viilattu lähes täydelliseksi.
Mutta ainahan siinä on säätämistä ja ohjelmointi jutut vielä päälle.Stten oli se Win98se/os 2 warp 4.52 juttu,jota tuli about
3 viikkoa putkeen painettua yöta päivää ja sain toimimaan.
Tuo kaapelijuttu on itselläkin 486:ssa.Ja yksi kuusnepan levari onkin siihen laitettu pysyvästi.
Nyt on c64/vic20 jutut jääny vähemmälle ed. mainituista syistä.Mutta silloin tällöin pitää kumpaakin konetta käytellä kun kerkiää
muilta projekteilta. :old:

ps.olen viimeaikoina ihmetellyt sitä ,että miksi kaikilla (ihmisillä) on hirmu kiire?
     ruumishuoneelle/monttuun?

fmatic

Lainaus käyttäjältä: retroman - maaliskuu 05, 2015, 16:54
ps.olen viimeaikoina ihmetellyt sitä ,että miksi kaikilla (ihmisillä) on hirmu kiire?
     ruumishuoneelle/monttuun?

Tätä olen itsekin pohtinut usein. "Too fast to live...too hurry to die". Miksi nykyään maailma, jossa talsimme on niin pirun hektinen. Tuntuu, ettei vuorokaudessa tunnit piisaa ja juostaan kilpaa kohti hautaa. Paljon tästä on varmaan itse aiheutettua. Oon monen muunkin kuullut hourivan saman suuntaisia mietteitä. Tekniikalla on tietty oma osuutensa kun olet aina läsnä. Milloin mikin hilputin pimputtaa viestiä ja infoa :D Pitäis varmaan joku slow-elämäntapa aloittaa...

virgo

se on sitä vanhenemisen kiroja kun nupin kellojaksot alkaa hidastumaan maailma ympärillä kiihdyttää

eikä enään ehdi millään samaan intensiteettiin kuin kölvinä jolloin 2kk nonstop ohjelmointi rupeama kesti ikuisuuden
tosin aikaankin sai sitten ihan eri tahtiin kuin nykysiin samana päivänä saatto nostaa autosta koneen nokalta purkaa sen ja pistää osat likoomaan yön ylitse
pelaamaan lastninja 1 lävitse ja kahlata ultiman luolissa melko tovin korjata muutaman C64 soitella naisille pitkiä hunajapuheluita
hakee kiskalta juustonaksuja,hodrodeja ja kolaa aina samaan 8.45 aikaa (sulkeutui 9:00)
vääntää assyä yömyöhään ja herätä aamulla ennen puoltapäivää laittaa motti nippuun ja ennen iltaa poltellakumia jo keskutorin parkeissa...

voi pärkele etten sanois ! nykyään ehdi noista edes yhtä päivän aikana ?!?!
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500