vaisua

Aloittaja virgo, lokakuu 20, 2013, 15:20

« edellinen - seuraava »

virgo

mikäs porukalla on kun foorumi on tänä vuonna hiljentynyt ?
sanokaa edes jotain ettei homma ihan kuole

keskustelua syntyy kysymyksistä ja kommenteista !
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Syypori6510

Olen tässä samaa ihmetellyt. Mahtaako suomalaiset harrastajat olla aktiivisia ulkomaisilla foorumeilla? Lemonissa tai jossain?

virgo

eli kun saan tuon BBS toimimaan niin siellä jutelen vain Syyporinkanssa keskenäni
kun muita ei ilmaannu näyttää vakavasti siltä että pitää ottaa boxiin muutama ulkomaan fido
kunhan vakoilen mikä niistä miljoonista kannattaa siihen liittää  xD
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

retroman

Onhan se mahdollisuus,että osa porukasta on uppoutunut lehtien/manuaalien/ohjelmoinnin ynnä muun koneen räpläämisen kanssa touhuamiseen,ettei ehdi netissä käydä,kuin silloin tällöin pakosta?
Ainakin itse olen tavallaan "menneisyyden vanki",jolloin ei ollut nettiä olemassakaan.Tieto piti etsiä kirjoista,lehdistä tai kehitellä omasta päästä luovasti kokeilemalla toimiiko vai ei. :old:

Jarskimo

Kyl tääl hengis viel ollaa. Ei vaa oikee oo ehtiny foorumil pyörii ku ob ollu kaikkee muuta

virgo

ihan vinkkinä kirjat on kyllä parasta mitä ohjelmointia opettelevalla voi olla
netti ei sitä korvaa hieman on nopeampaa plärätä kirjasta oikeat sivut esiin !!!
ja tieto on ehdotonta xD

pitäs kyllä tehdä joku tosi massiivi päivitys jos sillä vaikka porukka heräisi  :laugh:
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

romppainen

Ei ole vain oikein ollut viime aikoina mitään sellaista kirjoitettavaa mikä olisi suoranaisesti mainitsemisen arvoista, ulkomaalaisilla foorumeillakin osallistuminen on ollut suurimmaksi osaksi pelkkää lueskelua. Ei toki tarkoita sitä etteikö mitään projekteja olisi työn alla.

Tumppi

Muutaman kerran viikossa tulee tsekattua onko tänne tullut mitään uutta.
Olisi mulla tuossa yksi äänivikainen kuusnelonen, ja on siinä vähän muutakin vikaa. Sitä voitaisiin porukalla koittaa pähkäillä että mikä on vikana.

virgo

etä ohjattu C64 korjailu on kyllä melko haastavaa ja aikaa vievää puuhaa mutta Toki yritetään  :bang:
ellei koneessa ole joku ihan selkeä pikku vika
joskus koneet on kyllä niin solmussa ettei parhaalla taidollakaan niitä meinaa eloon saada

Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Tumppi

Koneessahan on siis vikana että osa äänistä ei kuulu. Tätä koitin joskus korjata vaihtamalla jonkun transistorin SID piirin lähelle. Siitä on vuosia aikaa niin en muista enää tarkemmin.

Toinen vika on että kasettiaseman moottori pyörii jatkuvasti kun koneessa on virrat päällä. Pysähtyy vasta kun ohjelma on latautunut. Kun kirjoittaa LOAD ja painaa returnia niin ruutu menee heti siniseksi koska kone ilmeisesti luulee että PLAY on jo painettu. Kasettiasemassa ei varmaan vikaa ole koska tekee muillakin asemilla samaa.