Yksinkertainen tekstieditori hakusessa

Aloittaja Krisse, maaliskuu 04, 2014, 20:47

« edellinen - seuraava »

Krisse

Tarttisin sellasen yksinkertasen tekstieditorin mihin voisi ladata seq tiedoston jossa on pelkkää tekstiä (ei mitään editorisoftan 'ohjailukoodeja' alussa, lopussa tai välissä) ja jota voisi sitten editoida koko ruudun alueella ja skrollailla ylös ja alas samalla tavalla kuin koneen basic tilassakin (jossa toki ei ole skrollausta mutta muuten, täysin vapaasti kursorinapeilla liikkuen). Ei tartte olla word wrappia, 80 saraketta rivillä eikä mitään muitakaan tekstinkäsittelyohjelman toimintoja.

Eli ihan 'F1 - lataa tiedosto ruutuun', sitten editoidaan sitä tarpeen mukaan ja 'F3 - tallenna tiedosto' -tyyliin ilman mitään muita kikkailuja.

Kokeilin eilen ties kuinka montaa ohjelmaa mutta mikään niistä ei ollut tuollainen, etenkin tiedostossa vapaasti liikkuminen oli hukassa. Oli softaa joka ei antanut käyttöön koko ruudun leveyttä, oli softaa mihin piti antaa rivinumero mitä haluaa editoida sun muuta, mutta ei tuollaista mitä haen.

Toisaalta voisihan sitä edetä 80-luvun tapaan - tehdä itse tarvittavat softat, mutta vähän on unohtunut ruudun skrollauksessa tarvittavat konekielitaidot :-)

exSyntaxError

Ymmärtääkseni tuo sanastin http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/index.htm olisi vissiin lähinnä se mitä haet. En emulaattorilla saanut sillä mitään järkevää aikaan muuta kuin kirjoiteltua ruudulle tavaraa, mutta ehkä rantanen osaa itse paremmin kertoa jos asiaa tiedustelisi häneltä / tutkia ohjelmalistausta.
Jos rahaa olisi, ei raha olisikaan mikään ongelma..

Krisse


virgo

ruudun vieritys eteen ja taakse...




alas  ldx#0
L1     lda $0400,x
         sta $0428,x
         lda $0500,x
         sta $0528,x
         lda $0600,x
         sta $0628,x
         lda $0700,x
         sta $0728,x
         inx
         bne L1
         rts

ylös  ldx#0
L2     lda $0428,x
         sta $0400,x
         lda $0528,x
         sta $0500,x
         lda $0628,x
         sta $0600,x
         lda $0728,x
         sta $0700,x
         inx
         bne L2
         rts

Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

virgo


nopein ja yksinkertaisin on kirjoittaa jutut Datalausekkeisiin ja tallentaa ne sitten SEQ tiedostoiksi
näin itse tein kun kirjoittelin Texti seikkailuita ja halusin säästää muistia
tosin kirjoitus ohjelma pakkasi materiaalin vielä erikseen
sanastoksi ja itse teksti oli koodattuna
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Jake64

Tuolla löytyi tuollainen, mikä hyväksyy seq-tiedoston:

http://www.haddewig.de/nogames64/

Eli tiedoston nimeksi annettava nimi,seq

texteditor40.prg

skrollaus molempiin suuntiin ja muuta mukavaa, vaikkakin niitä et hakenut.