Uutiset:

C=Foorumi suosittelee: Saku-Foorumi
http://saku.bbs.fi/cgi-bin/discus/discus.cgi

Main Menu
Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Jarskimo

#1
Kyllä täältä korjaajia löytyy, mutta löytyykö enään aktiivisia?

Mul ois yks kuusnepa joka mystesisti lakannut vain toimimasta. Viime vuonna se toimi vielä, mutta nyt ei tapahdu yhtään mitään kun kytkee kiinni. Tää on vielä niin rakas kone että pakko saada toimimaan  ;D
#2
Päätinpä ihan huvikseen testata miten tuo Spreadshirtin palvelu toimii ja tein sinne Bittinurkka paita shopin. Itse tilasin äsken lippiksen ja t-paidan, saas nähä minkälaista työn jälkeä ne saa tuolla aikaiseksi

http://bittinurkka.spreadshirt.fi/

Tuota Jarskimo paitaa en suosittele kenellekkään täysjärkiselle, en edes itse kehtaisi käyttää tuollaista, mut kai se on joskus pakko tilata tommone  ;D ;D ;D ;D
#3
Löytyykö täältä ketään joka osaa tehdä kuusnepalla hyvin musiikkia. Tarvitsisin max 30 sekunnin musiikki pätkän minun bittinurkka ohjelman introon, koska haluaisin hieman uudistaa tuota ohjelmaa
#4
Onko kellään mitään tietoa saanko jostain ääkkös ohjelman commodoreen, jotta ääkköset toimivat normi basicissä? Vai onko sellaista edes olemassa?
#5
Pelit ja pelaaminen / Decathlon -kisa
toukokuu 14, 2012, 16:40
Eiköhän ollu jo aika laittaa tämmöinen kisa ilmoille :D

Eli otetaan kisaa Decathlon pelissä, samantyylisesti kuin tuossa Stunt Car Racer kisassa. Jokainen käyttäjä yrittää rikkoa toistensa ennätyksiä ja omia ennätyksiä. Ja olisi hyvä jos postaisitte tuloksen lisäki jonkin kuvan josta näkee tuloksen, emmehän me halua huijata toisiamme?  ;)

Voit pelata peliä joko aidolla kuusnepulilla ja lasketaan nyt emulaattoritkin mukaan. Emulaattorilla on vain hieman vaikeampi pelata kuin aidolla kuusnepulilla, ellet satu omistamaan jotain joikkaria joka toimii tietokoneella. Joikkarin merkillä ei sinänsä ole väliä millä pelaat, pelaa sillä mikä tuntuu parhaimmalta sinun käteesi.

Kuvat varmaan kannattaa laittaa aluksi jonnekin kuvasivulle josta sitten linkkaa linkillä tänne tai heität tähän liitteeksi kuvan.

100 metriä
1. bloodycut - 0:08:70
2. Bakels - 0:10:60
3. Jarskimo - 0:10:96

Pituushyppy
1. bloodycut - 9,54m

Kuulantyöntö
1. bloodycut - 23,59m

Korkeushyppy
1. bloodycut - 2,20m

400 metriä
1. bloodycut - 39,28s

110 metrin aitajuoksu
1. bloodycut - 11,60s

Kiekonheitto
1. bloodycut - 71,55m

Seiväshyppy
1. bloodycut - 5,0m

Keihäänheitto
1. bloodycut - 101,13m

1500 metriä
1. bloodycut - 3:33:52
2. Jarskimo - 3:38:54

Yhteistulos
1. bloodycut - 12075

Onnea kisaan!!!  ;D
#6
Ajattelin tehdä tällaisen aiheen, koska tämä on hyödyllinen. Eli tänne voitte antaa palautteen jos olette käynyt kauppaa jonkin foorumilaisen kanssa

Minä kävin kauppaa janikosk nimisen käyttäjän kanssa ja ainakin minun puoleltani kaupat sujuivat hyvin. Yhteydenpito oli loistavaa ja maksu tuli hyvin ajallaan.
#7
Tiedän että tuo virgon tekemä kasettiaseman säätö ohjelma on aivan älyttömän hyvä. Tein yhden videon missä puhun myös tuosta virgon tekemästä ohjelmasta. Mutta pääasia on nyt tällainen, eli Lemon64 foorumilla joku linkkasi tällaisen yksinkertaisen kasettiaseman säätöohjelman jonka pystyy BASICillä kirjoittaa. Ei tämä mikään huippu ohjelma ole, mutta ihan käyttökelpoinen niille ihmisellä joilla on käytössä vain pelkkä kasettiasema.

Kasettiaseman Azimuth kulman säätö ohjelmat - Commodore 64

Ohjelman saa toimimaan silleen, että ensin kirjoittaa koodin, sitten painaa PLAY napin pohjaan ja kirjoittaa RUN. Näyttöön ilmestyy 26242 ja sen jälkeen lukee READY. Sitten kirjoita vain SYS 4*4096 ja voit alkaa säätämään kasettiasemaa. HUOM. anna PLAY napin olla pohjassa kokoajan

0 REM ***  VISUAL DATASETTE HEAD ALIGN TOOL BY ENTHUSI/ONS ***
1 D=0: FOR B=0 TO 196: READ A: POKE (4*4096+B),A: D=D+A: NEXT:
2 PRINT D:IF D=26242 THEN SYS 4*4096
10 DATA 32,68,229,169,59,141,17,208,169,24,141
11 DATA 24,208,138,41,7,10,10,133,252,138,74
12 DATA 74,74,133,253,74,102,252,74,102,252,101
13 DATA 253,9,32,157,0,192,165,252,157,0,194
14 DATA 189,0,194,157,0,194,144,3,254,0,192
15 DATA 232,224,200,208,209,169,128,133,252,162,0
16 DATA 138,41,248,157,0,196,165,252,157,0,198
17 DATA 74,144,2,169,128,133,252,232,208,235,88
18 DATA 160,254,204,18,208,208,251,173,17,208,48
19 DATA 246,173
20 DATA 173,13,220,41,16,240,249,173,13,220,162
21 DATA 0,169,16,232,44,13,220,240,250,120,165
22 DATA 5,201,3,176,22,164,6,185,0,194,133
23 DATA 20,185,0,192,133,21,188,0,196,177,20
24 DATA 29,0,198,145,20,198,5,208,203,169,6
25 DATA 133,5,198,7,208,182,169,5,133,7,230
26 DATA 6,165,6,201,200,208,170,169,0,133,6
27 DATA 133,195,162,32,134,196,168,145,195,200,208
28 DATA 251,230,196,202,208,245,240,147
#8
Olen nyt huomannut muutaman kerran, että yksittäisen liitteen koko voi vain olla 128 KB. Tässä ei ole mielestäni mitään järkeä koska jo D64 tiedosto on sen 171 KB:tä. Kaikkia kuvia ei voi laittaa tänne, koska ei mahdu.

Tälle asialle pitäisi kyllä tehdä jotain
#10
Täällä ei vielä tainnut olla tällaista ketjua vielä olemassa, eli esittele mitä Commodore 64 tai retropeli hankintoja olet ostanut lähiaikoina. Itse olen ostanut kaikennäköistä jännää lähiaikoina. Hintoja ei voi muistaa, mutta laitetaan kuvat esille

Tuli äsken vähän isoja kuvia, joten tässä on niille erikseen linkit

http://www.nesretro.com/yabbfiles/Attachments/Shadow_Warrior_C64.jpg
http://www.nesretro.com/yabbfiles/Attachments/Competition_Pro.jpg
http://www.nesretro.com/yabbfiles/Attachments/Space_ase_ja_kummitus_goblini.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/2742/c64pelitterska.jpg
#11
Olen päättänyt, että astun assemblyn maailmaan (konekieli, assy, mitä niitä nimiä nyt onkaan..). Tässä vain on yksi suuri este, en tajua tuosta yhtään mitään :D BASIC menee minulta hyvin ja täältä foorumilta löytyy hyviä ohjeita BASICillä koodamiseen/leikkimiseen, mutta assysta ei ole tietääkseni mitään. Olisi kivaa jos joku tekesi tähän jonkun tutoriaalin millä pääsee alkuun.

Assy ohjelma jota ehkä meinaan käyttää on sen niminen kuin Assembler. Löytyy NT Rautasen sivuilta. Siitä ihan ensimmäiseksi yksi kysymys, eli kun käynnistän sen ohjelman niin se kysyy tällaista: UUSI OSOITE ?. Tietääkseni tähän kuuluu laittaa jokin numero sarja, mutta valaiskaa minua hieman.

Toivoisin, että joku myös kirjoittaa tähän vaikka sellaisen koodin millä saa tuollaisen latausruudukon aikaiseksi, eli se missä vilkkuu sateenkaaren värit. Tietysti saa myös muita yksinkertaisia koodin pätkiä laittaa.

Kiitän jo etukäteen kaikkia vastanneita
#12
Tietääkseni esimerkiksi Megadriven ohjaimen jos laittaa kuusneloseen, niin se voi kärventää CIA piirin kuusnelosesta, olenko oikeassa? Eikös se ollut että jos esimerkiksi ohjain iskee suoraan viisi volttia maahan, niin ei hyvää seuraa. Ja viisi volttia on kuusnelosen ohjain liittimissä pinnissä 7. Olen ajatellut, että tekisin sellaisen konvertterin, eli se muuntaa megadrive ohjaimen kuusnelosella toimivaksi. Tuossa liitteenä vielä nopea paint piirrustus joka saattaisi ehkä toimia.
#13
EDIT. Ongelma selvitetty. Televisio aiheuttaa joitakin ihmeellisiä magneettikenttiä joka haittaa levykeaseman toimintaa. Kytkemällä TV pois latauksen ajaksi, pelit lataavat normaalisti.

Minulle ilmeni tällainen outo mysteeri jota en tajua itsekään. Veikkaan että menninkäiset ovat asialla. Alla oleva video kertoo enemmän kuin 1000 sanaa

C64 levyasema mysteeri
#14
#15
Commodore 64 / PS64 puhesyntetisaattori
joulukuu 06, 2011, 14:56
Sain käsiini tälläisen C64 modulin. Päällä lukee "PS 64 KOULUN ERITYISPALVELU OY". Testaamisen jälkeen tämä osoittautui puhesyntetisaattoriksi. On kyllä aika pähee ja kun koneeseen laittaa virrat niin moduli esittelee itsensä. Vois tehdä Youtubeen videoo joskus tästä.

Tuossa edessä lukee punaisessa tarrassa näin:

HUOM!
-ASENNA MODULI TÄMÄ PUOLI YLÖSPÄIN
-KATKAISE SÄHKÖT TIETOKONEESTA ASENNUKSEN AJAKSI

Tuossa takana lukee jotain tietoja tästä, eli sarjanumero, virtalaji,teho,jännite ja laite. Tuo johdon päässä oleva juttu laitetaan Commodore 64 videoulostulo porttiin ja siihen sittein heitetään videojohto joka menee loppujen lopuksi telkkariin kiinni.

On kyllä aika jännä moduli, onko kukaan koskaan kuullut tällaisesta. Veikkaisin, että tämä on ollut joku koulujen opetusmateriaalia. Arvoakin tällä on ehkä suomenmaalla, vai onko. Tässä vielä muutama kuva.


#16
Tämä näppäily testi on alunperin otettu Mikro-Bitin "Huvia ja Hyötyä Commodore 64" kirjasta. Tämän pelin on koodannut alunperin Jyrki J. J. Kasvi. Minä olen itse hieman hionnut koodia jotta siitä tulee selkeämmän näkoinen kokonaisuus. (Se on selkeä myös tuon ohjeen mukaan, mutta minä en tajunnut yksinkertaisia juttuja, lue viestin loppu)

Lainaus tuosta kirjasta "Tämä pieni peli testaa pelaajan näppäimistön tuntemusta. Näytön keskelle tulostuu jostakin merkeistä muodostettu rivi, jota vastaavaa näppäintä on painettava mahdollisimman nopeasti. Oikean näppäimen painamisen jälkeen etsittävä merkki vaihtuu. Tämä jatkuu kymmenen sekuntia, jonka jälkeen ohjelma ilmoittaa kuinka monta kirjainta pelaaja on tänä aikana ehti löytää."


Tässä näette Jyrkin koodin pätkän josta tämä koko idea lähti liikkeelle.


Jyrkin koodin lopputulos on melko sekava (Ei ole oikeasti sekava, minussa oli virhe, lue visestini loppu)

Itse en ollut tyytyväinen tuohon kirjan koodaukseen jotain päätin hieman muokkailla sitä ja lopputulos näyttää tällaiselta.


Ja nyt kun sinun kiinnostus heräsi tähän siistimpään versioon niin tässä on toimiva koodi tuohon peliin. (Jos ei toimi ilmoittakaa minulla pikaisesti, mutta sen pitäisi toimia)

0 PRINT"NAPPAILYPELI. PAINA NAPPIA OHJEEN MUKAAN": LA=RND(-TI):REM 97
10 TI$="000000": LA=0:REM F7
20 OI$=CHR$(INT(RND(0)*27+64)):NI$=OI$+OI$+OI$+OI$+OI$+OI$:REM E7
30 PRINT"PAINA KIRJAINTA:";NI$:REM F6
40 GETVA$: IFTI>1000 THEN 100:REM 24
50 IF VA$<>OI$ THEN 40:REM 78
60 LA=LA+1: GOTO 20:REM EE
100 PRINT"AIKA LOPPUI SAIT";LA;" KIRJAINTA OIKEIN:REM 58
110 INPUT"HALUATKO PELATA UUDESTAAN?<RVS ON>K<RVS OFF>/<RVS ON>E<RVS OFF>";VA$:REM 2E
120 IF VA$="K" THEN 0:REM 08

HUOM. Näette varmaan tuon 110 listauksen. Siinä lukee <RVS ON>K<RVS OFF>. Tuota RVS ON ja OFFia ei tarvitse kirjoittaa vaan sen saa Commodore 64 näppärästi painamalla kahta nappia samaan aikaan, eli CTRL nappi pohjaan ja painamalla nappia 9 saat RVS:sän ON asentoon ja OFF asentoon sen saa kun painaa CTRL pohjaan ja samaan aikaan painaa 0 nappia. Commodore 64 näppäimen reunolla lukee nuo kyseiset jutut.


En voi nyt sano muuta kuin koodamisen iloa Commodore 64 parissa  8)

EDIT. Kovimmat Commodore veteraanit huomasivat jo, että olin tehnyt aloittelinjan virheen, eli tuossa alkuperäisisessä koodissa ei olekaan yhtään vikaa, vaan se olikin näpyttäjässä vika. Eli nämä <CLR/HOME> ja <12DOWN> pitää näpytellä koodin sekaan, eli <CLR/HOME> jos haluaa käyttöön, niin paina kuusnelosen näppäimistösät CLR/HOME näppäintä (oikea ylänurkka) ja jos haluat <12DOWN> niin paina alaspäin kursoria 12 kertaa.

Minä itse kokeilin tämän ja lopputuloksena on tämän näköinen peli
#17
Commodore 64 / Commodore 64 arkistointi projekti
marraskuu 23, 2011, 19:43
Tuli tälläinen tänään vastaan

http://dome.fi/pelit/uutiset/commodore-64-arkistointiprojekti-jatkuu-lataa-tahanastiset-retrohelmet

Ite latasin jo tuon ja on kyllä aika eeppistä settiä

Suora lataus linkki löytyy tästä:  http://sid.fi/~grue/kasetit/kasetit_22_11_2011.rar

Informaatiota tästä projekstista täältä:  http://sid.fi/~grue/kasetit/kasetit.html
#18
Tuli tehtyä tällainen peliesittely ja latasin sen youtubeen. Tässä linkki  http://www.youtube.com/watch?v=D-Yutkj__Vc

Toivottavasti Youtube ei poista tätä videota. Englannin kieliset subitki löytyy
#19
http://gameboyretro.nettisivu.org/

Pientä mainostusta  8-)
Sivuilla on tietoa eri Game Boy koneista ja paljon muuta. Sivuilla on myös foorumi, mutta siellä on melko hiljaista tällä hetkellä. Foorumilta löytyy myös niksinurkka, missä on kaikke niksejä, korjauksia ja modauksia.
Tervetuloa käymään!
#20
Terapiaa ja Jauhantaa / Gryzor peliesittely
syyskuu 07, 2010, 18:10
Jarski esittelee ja pelaa Commodore 64 peliä: Gryzor

Katso video täältä  http://www.youtube.com/watch?v=F_rckkJPpEA

Ps. En tiennyt minne tämän olisi voinut laittaa niin laitoin tänne