Commodore tavaraa ja paljon muuta!

Aloittaja Joni, maaliskuu 09, 2015, 12:56

« edellinen - seuraava »

Joni

Lisää Commodore tavaraa kaupan ja muutakin retro-aiheista härpäkettä! :)

http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/91528

Joni

Syksyn "uutuudet" nyt saatavilla. :)

Joni

Hei foorumilaiset!

C=foorumilaiselle C64-pelipaketin ostajalle ilmaiset postikulut!

Jos ostat molemmat pelipaketit niin lupaan laitaa jotakin commodore-aiheista kaupanpäälle!

Nyt nopeet syö hitaat! Tarjous voimassa niin kauan kuin pelipaketit ovat myynnissä!


Joni

Nyt on lisätty paljon Commodore pelejä myytiin ja lisää on tulossa lähiaikoina. Eikun huutamaan! :)

Joni

Jälleen julkaistu uusia kohteita ja uusin hinnoin!

virgo

on sulla hinnat ainakin kohdallaan kun useampi peli maksaa enemmän kuin uutena julkaisu vuotenaan  :thumbup:
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Joni

Jaahas, täällä ollaan avauduttu "vääristyneistä" hinnoista. Mutta kuitenkin vastataan tähäkin vaikka tulee hieman viiveellä. Itse en oikeen ymmärrä tälläistä kaupankäynnin purnausta tietyin väliajoin, mutta ihmiset on erilaisia ja eikä kaikkia voi mielyttää.

Noh kuitenkin pientä pohjustusta asian teeman, että myynissä olleet ja tulevat ilmoitukseni vietäisiin heti käsistä, jos laittaisin ne kaikki pelt menemään max. 10€ hintaan. Mutta ei minulla ole kiirettä päästä niistä eroon niin halvalla. Siksi hinnat ovat mitä ovat ja seuraan hieman myös markkinahintoja mitä maailmalla niistä maksetaan tai miten niitä liikuu ylipäätään. Otetaan nyt vaikka pieni esimerkki, että kyllä kuka tahansa ostaisi M.U.L.E. diskettipelin 30€:llä uutena muoveissaan, jos vai saisi. Mutta mahtataisiko onnistua? ;) Todennäköisyys on kyllä niin äärimmäisen pieni (=~0%), koska kyseisen pelin reaalisitinen hinta uutena olisi tänä päivänä 200-300€ riippuen siitä onko jenkki vai euroopan julkaisu. Toki on näitä, jotka myy Ymmärrän toki pointtisi virgo ja olen itsekkin harmissani ilmiöstä. Kaikesta huolimatta on olemassa sellainen fakta, että monien alkuperäisten retropelien (ei niinkään budjekti-julkaisujen) hinnat ovat kovassa nousukierteessä. Tämä ilmiö tosin lamautti itsellänikin retropelien keräilyn tai ainakin en enään hanki kovin montaa peliä enään hyllyyn. Tulee yksinkertaisesti liian kallista puuhaa minulle nykypäivänä varsinkin, jos mennään NES/SNES-konsolien maailmaan ja kyllä sitä ilmiötä myös näkee tietokone-markkinoilla kuten esim. Amigallakin.  :P

Pieni lisävälikomentti vielä, että onhan esimerkiksi Commodore 64:sen, NES:in ja Atarin laitteet/pelit jo keskinmäärin 25-35 vuotta vanhoja, mikä on jo aika retroa mielestäni! Varsinkin jos se mediakin toimii siinä omassa laiteessa ja lisäksi pelinkoppa ja muu sisältökin ovat tallessa/hyvässä kunnossa. Sitten jotkut pelit ovat harvinaisempia kuin toiset. Kyllä nuo kaikki vaikuttaa jo siihen ettei ainakaan kaikkien pelien hinnat tule pysymään "aisoissa", kun siihen lisätään tekijäksi lisääntynyt buumi retropelaajien määrässä. Yksinkertaisesti, jossain kohtaa osalle peleille tulee niin paljon kysyntää ja moni haluaa juuri sen "täydellisen" tuoteen (aka CIB) hyvässä kunnossa niin se vääjäämättä nostaa hintoja agressiivisesti. Se ajaa jopa joitakin yleisien pelien hintoja todella korkealle, etenkin konsolimaalimassa. Sellaista se on vaan tänä päivänä. Mutta tämähän on harrastus siinä missä moni muukin ja jokainen määrittelee itse sen mitä on valmis maksamaan mistäkin. Harrastus on yleensä myös aika hintavaa puuhaa ja kaikki ei ymmärrä sitä kuten siihen käytettävää aikaa ja muuta kulutusta. Ymmärryksen puute voi olla etu tai sitten haittakin riippuen mistä näkökulmasta sitä katsoo (esim. saman katon alla asuvan Vaimon/Miehen suhteen).  :P  :)  ;)

Loppuviilennykseksi vielä, että siltikin jostain syystä ainakin osa peleistäni on mennyt hyvin kaupaksi niin en valita juuri asiasta. Toki tarjouksia otan vastaan, jollei hinnat mielytä. Lähinnä kaupat voi syntyä tarjouksilla, jos on kiinnostusta usemman pelin kanssa. Kuitenkin kiitoksia tämän mennessä olevista kaupoista, jos joku foorumilainen on sitä käynnyt kanssani. Uusia huutokohteita tulee varmasti tässä kesän ohella, joten olkaa valppaina huutamaan/tarjoamaan. :)

Hyvää kesän jatkoa kaikille!  :thumbup:  8)

virgo

mielestäni mulla oli peukku ylös päin ei alas...  ???

mutta takasin asiaa se vain on jännä huomata miten jossain vaiheessa laitteiden ja tavaroiden hinnat
ylittää itse tuoteen alkuperäisen myynti hinnan
Nindendolla tuo on jo ihan poskettomissa mitoissa mutta
japseilla on rahaa ostaa nuoruus takaisin hinnalla millä hyvänsä :)
Genetic-PET C64 BBS:
g-point.tunk.org port 1025

Genetic-point Amiga BBS:
g-point.tunk.org port 500

Zilverfang

#8
Lainaus käyttäjältä: virgo - heinäkuu 09, 2016, 01:13
mielestäni mulla oli peukku ylös päin ei alas...  ???

mutta takasin asiaa se vain on jännä huomata miten jossain vaiheessa laitteiden ja tavaroiden hinnat
ylittää itse tuoteen alkuperäisen myynti hinnan
Nindendolla tuo on jo ihan poskettomissa mitoissa mutta
japseilla on rahaa ostaa nuoruus takaisin hinnalla millä hyvänsä :)

Niin, näin 2010-luvulla nämä hankitaan ihan eri käyttötarkoitukseen kuin silloin 80-luvulla. Pääasiassa nämä hankitaan tänä päivänä keräilymielessä tai pieniä nostalgiatrippejä varten, kun aiemmin nämä ostettiin pääasiassa jokapäiväiseen käyttöön peli-/työkoneiksi.

Keräily-/harrastuskäyttö ja työ-/hyötykäyttö ovat kaksi aivan eri asiaa, eikä niitä voi hintojensa puolesta verrata mitenkään keskenään. Toki niitä voi käyttää ristiinkin, mutta kyllä silloin joudutaan hankinnat tekemään laitteiden retroarvon ehdoilla, ellei joltain ullakolta löydy tavaraa halvalla ja myyjä ei tiedä tämän päivän arvoa.

Keräilijät maksavat vanhoista laitteista tähtitieteellisiä summia, kun taas työkäyttöön nämä pitäisi saada ilmaiseksi. Vaikka omaan järkeeni ei mitenkään uppoa, miten kukaan voi käyttää näitä laitteita tosissaan jälkimmäiseen, koska työkäytössä aika on ajanut näiden ohi jo yli kaksikymmentä vuotta sitten.

Harrastuskäytössä ja nostalgisoinnissa nämä puolestaan ovat parhautta. :)

repsu

Lainaus käyttäjältä: virgo - heinäkuu 09, 2016, 01:13
mielestäni mulla oli peukku ylös päin ei alas...  ???

mutta takasin asiaa se vain on jännä huomata miten jossain vaiheessa laitteiden ja tavaroiden hinnat
ylittää itse tuoteen alkuperäisen myynti hinnan
Nindendolla tuo on jo ihan poskettomissa mitoissa mutta
japseilla on rahaa ostaa nuoruus takaisin hinnalla millä hyvänsä :)

Japsithan vasta ovatkin rikkaita, kun katsoo kiina-kauppaa niin saa tavaraa 20kpl. yhden Suomessa myytävän hinnalla ellei jopa paremmin.
Sitten kun katsoo esim. Japanin yahoo-huuto.netin vastaavaa niin pelkkä C64:n maksaa useita satoja euroja.
Ja onhan se huomattu että kiinassa riittää populaa tekemään käsitöinä jopa tinaukset, halpaa on ja porukka työllistyy, sitten taas Japanissa on koneistettu kaikki ja tavarat ovat "laatua" ja maksavat, kuten esim. Sonyn vehkeet :(
Genesis Forever Young

repsu

Lainaus käyttäjältä: Zilverfang - heinäkuu 11, 2016, 10:59
Lainaus käyttäjältä: virgo - heinäkuu 09, 2016, 01:13
mielestäni mulla oli peukku ylös päin ei alas...  ???

mutta takasin asiaa se vain on jännä huomata miten jossain vaiheessa laitteiden ja tavaroiden hinnat
ylittää itse tuoteen alkuperäisen myynti hinnan
Nindendolla tuo on jo ihan poskettomissa mitoissa mutta
japseilla on rahaa ostaa nuoruus takaisin hinnalla millä hyvänsä :)

Niin, näin 2010-luvulla nämä hankitaan ihan eri käyttötarkoitukseen kuin silloin 80-luvulla. Pääasiassa nämä hankitaan tänä päivänä keräilymielessä tai pieniä nostalgiatrippejä varten, kun aiemmin nämä ostettiin pääasiassa jokapäiväiseen käyttöön peli-/työkoneiksi.

Keräily-/harrastuskäyttö ja työ-/hyötykäyttö ovat kaksi aivan eri asiaa, eikä niitä voi hintojensa puolesta verrata mitenkään keskenään. Toki niitä voi käyttää ristiinkin, mutta kyllä silloin joudutaan hankinnat tekemään laitteiden retroarvon ehdoilla, ellei joltain ullakolta löydy tavaraa halvalla ja myyjä ei tiedä tämän päivän arvoa.

Keräilijät maksavat vanhoista laitteista tähtitieteellisiä summia, kun taas työkäyttöön nämä pitäisi saada ilmaiseksi. Vaikka omaan järkeeni ei mitenkään uppoa, miten kukaan voi käyttää näitä laitteita tosissaan jälkimmäiseen, koska työkäytössä aika on ajanut näiden ohi jo yli kaksikymmentä vuotta sitten.

Harrastuskäytössä ja nostalgisoinnissa nämä puolestaan ovat parhautta. :)

Mielestäni nostalgiudessa on parasta itse laite, että pelataan wanhalla Amigalla orggis pelejä, eikä väännetä jollain Intelin Penalla emulaattorilla ja ollaan että "ooh kun on kaunista" helpommalla selviää kun katsoo pelit sitten Juutuubista ;)
Genesis Forever Young